Gå til innhold

Ventelo vs. telenor, hvem er mest stabil?


Gjest Slettet+19283741

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er dette hipp som happ? Er kraftig lei av høy ping og ustabilt nett fra min lokale aktør..

 

Har selv erfaring med begge levarandører, og personlig mener jeg at det er hipp som happ.

Har hatt litt mer problemer med stabilitet på Ventelo, og vet at kundeservicen til Ventelo ikke er helt i vater. Var uten Internett i 4 uker uten at det skjedde noe fra Ventelo sin side.

 

På den andre siden kan man ikke klandre Ventelo for alt heller, da både Telenor og Ventelo bruker samme linjene inn til sentralen. Bor du langt unna sentralen(5km+) ville jeg sjekket opp med f.eks CanalDigital som går via kabelTv.

Jeg vet også at NGT har en "avstands-linje" som tilsvarer 1,8mbit, men denne hastigheten vil synke nedover for å oppnå en stabil linje.

Hvorvidt dette fungerer optimalt eller ikke, har jeg ingen erfaring med.

Lenke til kommentar

Jeg har Ventelo ADSL2+, og må si meg veldig fornøyd med Ventelo. Laster ned på drøye 1,6MB/sec og ligger rundt 120-125kb/sec i upload. Ikke hatt nede tid i det heletatt og er veldig stabilt.

Fordelen med Ventelo kontra NGT er at man kan fritt velge hva for en router man vil bruke.

Grunnen til at NGT er totalt utelukket som et alternativ for min del er at NGT krever at du kun kan bruke dems router.

Telenor er uaktuelt uansett, aldri likt det firmaet og kommer aldri til å gjøre det heller.

 

Så jeg kan i hvertfall anbefale deg Ventelo på det varmeste. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Jeg har Ventelo ADSL2+, og må si meg veldig fornøyd med Ventelo. Laster ned på drøye 1,6MB/sec og ligger rundt 120-125kb/sec i upload. Ikke hatt nede tid i det heletatt og er veldig stabilt.

Fordelen med Ventelo kontra NGT er at man kan fritt velge hva for en router man vil bruke.

Grunnen til at NGT er totalt utelukket som et alternativ for min del er at NGT krever at du kun kan bruke dems router.

Telenor er uaktuelt uansett, aldri likt det firmaet og kommer aldri til å gjøre det heller.

 

Så jeg kan i hvertfall anbefale deg Ventelo på det varmeste. :)

 

Vet du hvilken sentral du er tilkoblet og hvor i landet bor du?

Lenke til kommentar
Jeg har Ventelo ADSL2+, og må si meg veldig fornøyd med Ventelo. Laster ned på drøye 1,6MB/sec og ligger rundt 120-125kb/sec i upload. Ikke hatt nede tid i det heletatt og er veldig stabilt.

Fordelen med Ventelo kontra NGT er at man kan fritt velge hva for en router man vil bruke.

Grunnen til at NGT er totalt utelukket som et alternativ for min del er at NGT krever at du kun kan bruke dems router.

Telenor er uaktuelt uansett, aldri likt det firmaet og kommer aldri til å gjøre det heller.

 

Så jeg kan i hvertfall anbefale deg Ventelo på det varmeste. :)

 

Vet du hvilken sentral du er tilkoblet og hvor i landet bor du?

 

Jeg bor i Hokksund hvor Ventelo har egen DSLAM og jeg har bare litt over 300 meter linje lengde til sentralen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...