Gå til innhold

Kulturo: Pirater for retten før januar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Burde i teorien stenge google hvis ikke det er lov.

Hvis google blir anklaget for noe slikt kommer de sikkert til å ansette veldig gode advokater (som privatpersoner ikke har råd til) som ror dem mer eller mindre ut av problemet. Ved å saksøke enkeltpersoner gir det større sjanse for å få penger dvs. mafiavirksomhet og siden "alle" vet at fildeling er "ulovlig" gir det et bedre bilde å ta de som, skal vi si, aktivt driver med slikt. Etter det går man for resten.

Lenke til kommentar

Nja, har hørt det skal er lovlig så fremt du ikke deler hele filen. Altså om du ikke seeder 100% men la oss si bare 75% så er det ikke ulovlig. Når du laster ned med torrent så har de fleste en så lav opplastingshastighet at når la oss si filmen på 4.2GB var ferdig nedlastet, så har du bare lastet opp et par hundre MB, og det skal visstnok ikke være ulovlig.. Etter hva jeg har hørt da.

Kan noen bekrefte dette?

 

Jeg ser ingenting som kan dekke for den påstanden, og jeg kan med 99% sikkerhet si at det ikke er tilfellet.

 

AtW

Lenke til kommentar
TPB har i hvertfall "folket" med seg. Ville vært politisk selvmord for politikerne å gå ut og støtte stengingen av TPB.

 

Neppe, husk at folket som støtter dette gjerne er 30 år eller yngre. Mange over den alderen gir kanskje litt f, men noen storm fra denne gruppa tror jeg neppe de får.

 

Angående norske trackere, så var vel nedetiden der pga ddos-angrep? Disse folkene er jo med repsekt å melde en ganske barnslig gjeng med småkonger de fleste av de, så min teori er at de har hisset på seg noen av sine "piratvenner".

 

Videre er det drøyt å dra ISPen inn i dette, det ville jo vært nærmest skandale om ISPen fikk noen straff, "du gir nett til noen som hjelper folk til å søke etter filer, som de deretter kan hente ned ulovlig", det er jo ekstremt indirekte, og vil sette en horribel presedens.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hei alle mann.

 

Jeg har en sak som irriterer meg grenseløst.

Hvorfor ikke starte en betalings tjeneste og nettside som har alt på det lovlige. Samme stil

som torrents osv, før de begynner å rive balla av folk så må det komme et bedre alternativ.

Vi lever ikke i 19 pil og bue lenger, skal det bli noe av oss her frem over så må vi ikke se tilbake.

 

I dag burde vi alle hatt 1000mbit linje med tvsendiger i 1080p oppløsning. Vi burde ikke hvert avhengi av å godta det som blir sendt på NRK eller hva det måtte være. Vi må kunne velge selv.

 

Hvorfor tror dere alle sitter og laster ned? Jo fo vi gidder ikke kjøre 2km for å kjøpe en film når vi kan få den med to tasterykk hjemme i god stolen.

 

En annen ting er at vi ikke gidder å sitte her i sofaen og vente på at tv serien skal begynne på norske kanaler når vi kan laste det ned en måned tideligere på nettet.

 

KOM MED ALTERNATIV!!

 

Takk for meg:)

Lenke til kommentar
Burde i teorien stenge google hvis ikke det er lov.

Hvis google blir anklaget for noe slikt kommer de sikkert til å ansette veldig gode advokater (som privatpersoner ikke har råd til) som ror dem mer eller mindre ut av problemet. Ved å saksøke enkeltpersoner gir det større sjanse for å få penger dvs. mafiavirksomhet og siden "alle" vet at fildeling er "ulovlig" gir det et bedre bilde å ta de som, skal vi si, aktivt driver med slikt. Etter det går man for resten.

Det stemmer sikkert.

Poenget mitt er at du kan søke etter torrenter i google like enkelt som i f.eks TPB. er en ganske enkel søketekst man kan bruke.

 

Nå er TPB så heldige at de har nok penger gjennom reklameinntektene sine til å kjøre en skikkelig rettsak. Blir spennende å se utfallet :)

Lenke til kommentar
TPB har i hvertfall "folket" med seg. Ville vært politisk selvmord for politikerne å gå ut og støtte stengingen av TPB.

 

Neppe, husk at folket som støtter dette gjerne er 30 år eller yngre. Mange over den alderen gir kanskje litt f, men noen storm fra denne gruppa tror jeg neppe de får.

 

Refererte litt til den forrige stengingen av TPB, der det hvite hus presset statsadvokaten (hvis jeg husker riktig) til å gi politisjefen ordre om å raide TPB.

Ble masse politisk mølje i etterkant av den episoden og mange mente at ingen politikere ville prøve å gjøre noe for å få TPB stengt enda en gang. Bl.a fordi politiet nå har hatt serverne til TPB i over 2 år uten å ha funnet noe å sikte den for. Politiet visste på forhånd at de hadde en veldig tynn sak og at det neppe ville føre til noen siktelser.

 

Fildelerne har nå også fått et politisk parti og er en høylytt gruppe i media.

 

Det står i hvertfall om mere enn "bare" en bittorrent-side, men om folks rett til å dele seg imellom, noe som sikkert kommer til å komme fram i media når rettsaken begynner.

Endret av O.J
Lenke til kommentar
Det er ingen tvil om at denne har sin plass her på kultur, fildeling er jo et meget sosialt fenomen...

Hardware.no ja, men ikke Kulturo.no synes jeg. Hva er det som tilsier at Kulturos lesere skal assosieres med tpb?

 

er det ikke åpenbart? hos kulturo.no sitter det en mengde flere 'n00b' leser som ikke vet stort mer om fildeling enn hva dumme aviser skriver på første siden.. altså er dette ett markedsførings stunt for å maksimere 'skremme' effekten blandt de 'ignorante massene'

 

lobby virksomhet på godt norsk ^^

Mener du at vi går i ærend for de som eventuelt vil stenge TPB? Og at hovedfokuset vårt på Kulturo.no er å skremme lesere du kaller for n00bs?
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...