Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Voldtekt og seksuelle overgrep hos deg eller en av dine nærmeste


L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke alle som reagerer likt heller. Noen jenter (og gutter) reagerer med å stivne helt når de blir veldig redde og havner i en farlig situasjon. De står/ligger helt stille uten å klare å bevege seg. En venninne av meg gjør det. Hvis hun ser en edderkopp løper hun ikke som de fleste andre jenter, hun står helt stille og gråter/skriker. Regner med at hun ville reagert veldig likt hvis en fyr hadde overmannet henne og vært voldelig. Og noen reagerer med å ikke tørre å skrike/slå så hard de kan. De kan bli redde for at voldtektsmannen kan bli sint og være mye er voldelig tilbake.

 

 

Dette for noe humbug da, om en person har noia av edderkopp betyr det ikke at du kan ta den situasjonen og påpeke at den samme personen vil få noia av å se på en kråke.

 

Alle reagerer forskjellig, det betyr ikke at voldtekten er mindre alvorlig av den grunn. Er vanskelig å være bastant når man kanskje ikke vet hvordan man selv hadde reagert i en faktisk situasjon. Mange tror selv at de hadde reagert helt annerledes.

 

 

Opplagt.

 

Når det gjelder fyllevoldtekter tror jeg de fleste blir gjort når dama har slokna eller er så full at hun er ute av stand til å beskytte seg/vise at hun ikke vil. Finnes kanskje noen falske voldtekter, men regner ikke med at de står for mer enn 1-2 anmeldelser per år.. Vet ikke akkurat tall, men kan ikke være store mengden.

Du skriver ovenfor at du "ikke vet". Allikevel vet du (bare ikke nøyaktig) at det ikke er mer enn 1-2 anmeldelser pr år. Artig, siden man i Norge har gjort det sjakktrekket at man aldri har forsket, og ei aldri har satt opp statistikk på dette. Men for å ta de som ser "voldtekt" bak enhver anklage standardfrase: mørketallene er store.

 

Hvis man skal ta feministenes "dårligste" estimat at max 5% av anmeldelsene er falske vil det bety at 50-100 er falske (med 1000+ anmeldelser pr år). Din påstand er dermed infantil og fordummende.

 

De fleste "fyllevoldtekter" er dessuten slik at begge parter er bedugga. Så, når skal den første andre kvinnen bli dømt for voldtekt? For, du har vel ikke doble standarder vel?

 

http://www.domstol.no/upload/HRET/saknr2012-1054(anonymisert).pdf

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

sliter litt med ordet voldtekt da jeg altid har hatt opfattelsen av at ved en voldtekt så skal det være vold og fysisk makt inni bildet.. men mine behandlere og de få som vet om dette mener jo voldtekt..

 

men:

 

ca. 6-7 år gammel, SFO truet til å gjøre seksuelle ting med en gutt mens to andre så på.

 

15 år gammel : manipulert å truet av en onkel til å ha sex med han over en periode (han var inngift og nå skilt)

 

en del sex uten samtykke ala. jeg tørr ikke snakke å si nei så jeg er passiv å lar da ting skje.. (kommer av diverse personlighetsforstyrrelser etter omsårgssvikt og misbruk. (dette tror jeg ingen klassifiserer som noe, har ikke hatt behandling for dette annet enn selvhevdelse, så det har aldri vert tema.. )

 

23 år : en fyr har sex med meg mens jeg er påvirka av heavy såvemedisin, type : jeg åpnet øynene å forsto hva som skjedde med var sedert i hele kroppen så klarte ikke reagere. (han var full)

 

 

Jeg fortrenger.. dette når jeg var 6-7 sitter veldig dypt å var utrolig traumatisk for meg.. å har da lakt et mønster i min sexuelle adferd om det er rett å si hvor det da er lettere å "bruke" meg som et offer.. utrolig bra forklart av psyk.. jeg husker ikke helt hvordan de forklarte det, men jeg satt igjen med den oppfattelsen jaffal..

 

problemet med dette når jeg var 6-7 år var at jeg hadde ingen å fortelle dette til, hadde ikke tillit til hverken foreldre eller lærere så jeg gikk å bar helt alene på dette til jeg var 23. da ble jeg slått i trynet med hendelsen da en av disse guttene som var tilskuer presterte å fortelle til en kjenning av meg i fylla at han hadde bevitna dette. Jeg har jo håpt i alle år at dette var glemt, at alle hadde fortrengt det.. å plutselig så kom det.. så det må og gjennom lang prosess med terapi.

 

det jeg synest er irosnisk oppi dette er at mest sannsynlig så lever alle disse mannfolkene utrolig godt å alt er fint (vet han onkelen er skilt å fått politiet etter seg å får ikke treffe unge eller xkone) men generelt så har nok alle det greit..

 

men jeg har da vert psykisk syk i 7 år minst, gått 7 år i terapi, innleggelser, 13 selmordsforsøk (starta da jeg var 12), jeg har 4 diagnoser og har vert isolert sammenhengende i 3 år (er ute av skallet nå å har det relativt greit)



Anonymous poster hash: d8fc0...c6d
  • Liker 1
Lenke til kommentar

DIXI Ressurssenter for voldtatte (www.dixi.no) har den siste tiden kjørt reklame på TV. Til slutt fikk jeg nok og måtte sjekke ut hva dette var for noe. Jeg hadde ventet at de var svært kvinnesentrerte og bare hadde noen setninger om voldtekt av menn for å holde samvittigheten ren og kritikerne borte. Det jeg fant overrasket meg og sjokkerte meg.

 

Selve siden har ingenting om voldtekt av menn, kun en link til et hefte i pdf-format. Greit nok, hva hadde jeg egentlig innbilt meg?

 

Og så det som sjokkerte meg. Denne linken/heftet har ikke tittelen voldtekt av menn, men "Seksualisert vold mot gutter og menn".

 

Ordet voldtekt reserverer de altså for kvinner. Når det rammer menn "nedgraderes" det til det mye mindre ladede uttrykket Seksualisert vold. Innrøm at det ikke utløser de samme negative vibbene. Opplevelsen bagatelliseres og begrepet forskyves til å fokusere på volden som hovedelement med en liten, nærmest tilfeldig, seksuell twist. Når jeg hører "seksualisert vold" ser jeg for meg en fyr som blir ranet og sparket i ballene.

 

 

Anonymous poster hash: eb3b9...166

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Jeg har blitt voldtatt av en mann. Jeg er mann selv, og det er jævla tungt å være mann og bli voldtatt. Folk ler av det, eller så gir de faen. Er det ei kvinne så bryr alle seg og tar det seriøst. Jeg sa det til x-dama mi når jeg var sammen med henne og hun svarte "slutt å syt og grin og ta det som en mann, dere menn elsker jo sex uansett" .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Like før jul hadde jeg vært og drekki hos en kompis som bodde sammen med en eldre mann i Slutten av 40 åra.

 

Han hadde invitert ei skrulle på samme alder, som var både manisk depresiv, dophuet og sex gal.

 

Noe som ødela stemninga for oss alle.

 

Jeg sovna etter en stund på sofaen og våknet av at noen prøvde og få av meg buksa, sa noe sånt som "hva faen driver du med?" Fikk tilbake, "skulle bare gi deg en blowjob".

 

Fikk sjokk og kom meg raskt opp av sofaen og ut av huset for så og ta taxi hjemover.

 

Ble lite søvn på meg resten av natta.

 

Ikke akkurat voldtekt, men en ganske så ekkel opplevelse for meg. Grøsser av tanken på det i dag. Var ei sånn typisk dame som du ser på charterfeber, med røyke stemme og rynkete gammal røykehud Som går etter yngre menn.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

En tidligere bekjent av meg ble dømt for ganske brutal voldtekt. Fyren var vistnok både psykopat og manipulerende, men for folk flest virket han som en grei fyr før alt kom ut .

Fikk selv kjenne det på kroppen da jeg "krysset" han. Som hevn spredde han rykter om meg. Han fortalte felles bekjente damer at jeg var en som en måtte passe seg for ++ og prøvde å få meg til å tro at jeg hadde gjort noe galt mot noen.

 

Jeg var en person som ofte ble sett på som litt for snill, kanskje litt sær, greit utseende men litt introvent og slet med å lese folk. Jeg var ikke no særlig bra på sjekkefronten men hadde en periode hvor jeg var litt mer frempå med sjekkingen. Jeg slet derfor veldig med dette i ettertid. Spesielt siden jeg først trodde på han (at jeg måtte ha gjort noe galt), selv om jeg ikke ante hva han prata om.

 

Utviklet angst for å uvitent krysse noens grense seksuelt, ble litt paranoid, trodde det gikk falske rykter om meg, ble suicidal+++

Var livredd for å mistolke, bli mistolket eller ikke ta hint i seksuell eller flørte sammenheng. Overanalyserte og ble ofte veldigusikker.

 

Er det en ting jeg har lært av alt dette her så er det å alltid selv prøve å være veldig tydelig.

Folk har forskjellige grenser, forskjellige måter å kommunisere på, forskjellig tenningsmønster etc etc. Ingen er synske eller tankelesere så si tydelig ifra, det gjelder begge.

 

"Er du usikker så spør" argumentet er jeg både litt enig i, men den skremmer meg og.

Seksuelt samtykke er ikke alltid uttrykt verbalt, men heller ofte på kroppspråk eller innitiativ tilbake. Mistolker en her, er med noen som er utydelig, eller har forskjellige grenser, så kan en endte opp med en kraftig smell. For med mindre en er psykopat eller en jævel, hvem har egentligt lyst å voldta noen?

Har jo selv opplevd at et opprinnelig "nei ikke ikveld" fra dama mi ble til heftig sex for begge da hun gikk fra å ikke være tent til å bli ekstremt tent etter litt forføring fra min side. Noe som endte i flere orgasmer for hennes del. Så alt er ikke svart og hvit, men god kommunikasjone er alfa og omega. Heldigvis er hun en dame som sier tydelig ifra:)

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 79035...105

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...