Gå til innhold

HP Dv9000 - Hjelp til operativsystem/drivere


Mauro

Anbefalte innlegg

Hei,

 

I dag fikk jeg en HP dv9000. Tingen er at den er oppgradert til Vista noe jeg liker dårlig. (sirrup OS). PC-en ble levert med Windows Mediacenter, men det fulgte ikke med CD-er. Alt lå på backup disken etter det jeg forsto.

 

Er det noen som vet om det går ann å få nedgradert igjen? Eller om jeg installerer xp fra en annen cdplate, om det er mulig å finne alle driverene jeg trenger, å om jeg da må/burde fjerne backup disken.

 

Skulle gjerne hatt mediacenter, eller xp på den backupdisken, i og med at den installerer alle drivere å programmer i samme slengen da.

 

Noen som kan hjelpe meg litt? What do I do ? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet at det er snakk om bærbar, jeg har daglig service på disse maskinene.

Sata driver trenger du for å få kontakt med harddisken.

 

Håper dette hjalp.

Skal jeg installere det på PC-en, eller brenne på en cd? Skjønner ikke helt...

 

Jeg har jo kontakt med harddisken, men bare ikke når jeg booter med Xp plata.

Lenke til kommentar

Riktig, for å få kontakt med harddisken når du booter fra xp plata trenger du ahci driver eller du kan gjøre det enkle å forandre sata mode i bios.

 

Drivern laster du da ned fra hp sine sider og legger disse på en floppy og velger F6 under reinstall.

Det beste er nok å bruke nlite for å legge drivern direkte på plata siden noen av hp sine modeller ikke vil kunne ta floppy driveren.

 

Hvilken 9000 serie har du ? - står under maskina..feks 9005eu osv

Lenke til kommentar
Riktig, for å få kontakt med harddisken når du booter fra xp plata trenger du ahci driver eller du kan gjøre det enkle å forandre sata mode i bios.

 

Drivern laster du da ned fra hp sine sider og legger disse på en floppy og velger F6 under reinstall.

Det beste er nok å bruke nlite for å legge drivern direkte på plata siden noen av hp sine modeller ikke vil kunne ta floppy driveren.

 

Hvilken 9000 serie har du ? - står under maskina..feks 9005eu osv

Jeg har 9060ea eller noe. Det er ikke floppy på den. :)

 

Men fikk det til, ved å gjøre det du sa i BIOS. Følte meg som en idiot da det var så lett. :)

 

Men mange takk! Hehe. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...