Gå til innhold

Ekspertråd søkes omgående.


Drizt

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen. Jeg vil ha en ny mobil, og lurer på hva dere anbefaler.

 

Krav fra viktig til mindre viktig:

 

-God, stor og skarp skjerm.

-Er ikke så glad i "plastic fantastic", noe som føles OK i hånda, trenger ikke være designmobil fordet. Men ikke sånn grå kjedelig tass, med lite eller ingen "fagesprak" i menyene.

-Ok kamera, har ikke behov for det ypperste, men noe som duger, og som ikke er for kornete. Rundt 3 mpix?

-Wifi.

-Musikkspiller og radio.

-Uten abonnemant, men Netcom foretrekkes.

-Byggkvalitet, er ikke så gøy med knirk og slark i noe man har brukt mye peng på.

-Underholdning, mulighet for spill.

 

Ting som ikke er viktig:

 

- Form, klapp, skyv eller classic. Selv om min personlige favoritt er skyv.

- 3g, Edge og super3g, ikke så viktig, viktigere at jeg kan koble den opp til hjemmenettet mitt.

- Smarte nyttefunksjoner, word, adobe. Programmer jeg ikke bruker på min nåværende N70 uansett.

- Merke, Sony, Nokia, samsung etc.

 

Pris er ikke viktig, men tenker jeg ikke gidder å legge ut så mye mer enn 4000 kr.

 

Mvh

Drizt.

Endret av Drizt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
p1i er den eneste jeg kan komme på.

 

Hmm, ikke verst telefon egentlig. Den er vel kanskje litt vel avansert for mitt bruk eller hva? Stusser litt på hvordan denne er på underholdning, så den fikk dårlig karakter av amobil her.

Er W960 som kommer snart en bedre alternativ enn P1i kanskje?

Endret av Drizt
Lenke til kommentar

Jeg synes du bør se på følgende mobiler:

Nokia: e65 (wifi, god byggkvalitet, skyv), n73 (stor skjerm! +bra kamera), n80 (wifi, bra kamera, har gått ut av produksjon, men selges enkelte steder fortsatt), 6500 slide (god byggkvalitet, bra kamera), e51 (liten skjerm :(, god byggkvalitet, slank og fin, wifi!)

HTC: P3300, Touch

Sony Ericsson: w910i (stor skjerm! slank og fin)

 

og jepp, tror nok jeg heller ville valgt w960i enn p1 hvis jeg var deg! Den har både stor skjerm, bra kamera og wifi. Dessuten er den nok raskere enn p1i da den er nyere. Men den kommer nok til å bli ganske dyr... (5000kr uten abonnement)

 

EDIT: vil legge til at selv om e65 og e51 ikke har spesielt store skjermer er de likevel veldig skarpe og har høy oppløsning..

Endret av muchacha
Lenke til kommentar
Jeg synes du bør se på følgende mobiler:

Nokia: e65 (wifi, god byggkvalitet, skyv), n73 (stor skjerm! +bra kamera), n80 (wifi, bra kamera, har gått ut av produksjon, men selges enkelte steder fortsatt), 6500 slide (god byggkvalitet, bra kamera), e51 (liten skjerm :(, god byggkvalitet, slank og fin, wifi!)

HTC: P3300, Touch

Sony Ericsson: w910i (stor skjerm! slank og fin)

 

og jepp, tror nok jeg heller ville valgt w960i enn p1 hvis jeg var deg! Den har både stor skjerm, bra kamera og wifi. Dessuten er den nok raskere enn p1 og enklere å bruke da den ikke er en symbianmobil. Men den kommer nok til å bli ganske dyr... (6000kr ifølge amobil..)

 

EDIT: vil legge til at selv om e65 og e51 ikke har spesielt store skjermer er de likevel veldig skarpe og har høy oppløsning..

 

Takk for tilbakemelding, men flere av mobilene du lister opp mangler Wifi, noe som jeg ser på som et must. N73 er gammel og N80 likeså, så vil egentlig ikke ha disse, spesielt siden N73 mangler Wifi. 6500 slide er lekker, men ingen Wifi:( ellers hadde det kanskje blitt den. Har ikke sett på HTC eller e51. Men skal sjekke disse ut.

 

Dessverre så er det veldig få mobiler som både har Wifi, musikk og kamera av grei kvalitet. Da må man opp langt over 4000 kr...har hørt at N95 har elendig batteri og dårlig byggkvalitet.

 

Nokia E65 mangler radio, ellers ser den veldig ok ut. :) Edit: Nei, den har et dårlig kamera:(

 

Alternativet er å vente på W960, eller Nokia n95 8 gb, men disse blir sikkert dyre. Eller jeg får enten velge vekk Ok kamera, eller Wifi. Får ikke i pose og sekk.

 

Jungel....

Endret av Drizt
Lenke til kommentar

Hva med å nedprioritere kamera og kjøpe en mobil med wifi (og radio) og forholdsvis bra skjerm og ha et kamera ved siden av?

Hvis du enten må velge vekk wifi eller ok kamera ville jeg valgt bort ok kamera. de beste mobilkameraene er ikke noe tess i forhold til et tusenkroners digitalkamera uansett dessverre. Ikke særlig bra optikk de får pressa inn i mobilene..

Du skrev at du ikke ville ut med mer enn 4000 hvilket var grunnen til at jeg nevnte de mobilene jeg gjorde ;)

Endret av muchacha
Lenke til kommentar
Jeg synes du bør se på følgende mobiler:

Nokia: e65 (wifi, god byggkvalitet, skyv), n73 (stor skjerm! +bra kamera), n80 (wifi, bra kamera, har gått ut av produksjon, men selges enkelte steder fortsatt), 6500 slide (god byggkvalitet, bra kamera), e51 (liten skjerm :(, god byggkvalitet, slank og fin, wifi!)

HTC: P3300, Touch

Sony Ericsson: w910i (stor skjerm! slank og fin)

 

og jepp, tror nok jeg heller ville valgt w960i enn p1 hvis jeg var deg! Den har både stor skjerm, bra kamera og wifi. Dessuten er den nok raskere enn p1 og enklere å bruke da den ikke er en symbianmobil. Men den kommer nok til å bli ganske dyr... (5000kr uten abonnement)

 

EDIT: vil legge til at selv om e65 og e51 ikke har spesielt store skjermer er de likevel veldig skarpe og har høy oppløsning..

 

Du anbefaler Nokiamodeller som er langt tregere enn P1i for deretter å anbefale W960i fremfor P1i med begrunnelse at det ikke er en Symbiantelefon??!! Før du hiver deg ut på rådgivningstjenesten, kunne du i alle fall sjekket fakta først?

Lenke til kommentar
Hva med å nedprioritere kamera og kjøpe en mobil med wifi (og radio) og forholdsvis bra skjerm og ha et kamera ved siden av?

Hvis du enten må velge vekk wifi eller ok kamera ville jeg valgt bort ok kamera. de beste mobilkameraene er ikke noe tess i forhold til et tusenkroners digitalkamera uansett dessverre. Ikke særlig bra optikk de får pressa inn i mobilene..

Du skrev at du ikke ville ut med mer enn 4000 hvilket var grunnen til at jeg nevnte de mobilene jeg gjorde ;)

 

Ja, jeg blir nok å nedprioritere kamera hvis det ikke blir 6000kr mobil. Sikkert det beste rådet. Da finnes det også flere gode alternativer å velge mellom:) Takk for tipsene.

Lenke til kommentar
Jeg synes du bør se på følgende mobiler:

Nokia: e65 (wifi, god byggkvalitet, skyv), n73 (stor skjerm! +bra kamera), n80 (wifi, bra kamera, har gått ut av produksjon, men selges enkelte steder fortsatt), 6500 slide (god byggkvalitet, bra kamera), e51 (liten skjerm :(, god byggkvalitet, slank og fin, wifi!)

HTC: P3300, Touch

Sony Ericsson: w910i (stor skjerm! slank og fin)

 

og jepp, tror nok jeg heller ville valgt w960i enn p1 hvis jeg var deg! Den har både stor skjerm, bra kamera og wifi. Dessuten er den nok raskere enn p1 og enklere å bruke da den ikke er en symbianmobil. Men den kommer nok til å bli ganske dyr... (6000kr ifølge amobil..)

 

EDIT: vil legge til at selv om e65 og e51 ikke har spesielt store skjermer er de likevel veldig skarpe og har høy oppløsning..

 

Takk for tilbakemelding, men flere av mobilene du lister opp mangler Wifi, noe som jeg ser på som et must. N73 er gammel og N80 likeså, så vil egentlig ikke ha disse, spesielt siden N73 mangler Wifi. 6500 slide er lekker, men ingen Wifi:( ellers hadde det kanskje blitt den. Har ikke sett på HTC eller e51. Men skal sjekke disse ut.

 

Dessverre så er det veldig få mobiler som både har Wifi, musikk og kamera av grei kvalitet. Da må man opp langt over 4000 kr...har hørt at N95 har elendig batteri og dårlig byggkvalitet.

 

Nokia E65 mangler radio, ellers ser den veldig ok ut. :) Edit: Nei, den har et dårlig kamera:(

 

Alternativet er å vente på W960, eller Nokia n95 8 gb, men disse blir sikkert dyre. Eller jeg får enten velge vekk Ok kamera, eller Wifi. Får ikke i pose og sekk.

 

Jungel....

 

Tipset mitt blir også at du sjekker ut P1i. Den har alt du ber om, pluss mye mer. På underholdningsfronten er den en killer, med 3. parts programware. Så hvorfor amobil ikke gir den toppscore der, skjønner jeg ikke, men mulig de ikke var fornøyd med medfølgende spillpakke? Musikkspilleren har tilogmed trackid, og står ikke mye tilbake for Walkmanmobilene.

Lenke til kommentar

Vi har en mengde E65 i drift og de fungerer helt perfekt. God på synkronisering. Kan anbefale den på generell basis, hvis den ellers inneholder det man er ute etter.

 

For meg selv finnes det bare E90.

Der er det som med en Honda. Hvis du ikke har råd til den, så ikke prøv den!

Lenke til kommentar
Vi har en mengde E65 i drift og de fungerer helt perfekt. God på synkronisering. Kan anbefale den på generell basis, hvis den ellers inneholder det man er ute etter.

 

For meg selv finnes det bare E90.

Der er det som med en Honda. Hvis du ikke har råd til den, så ikke prøv den!

 

Hahaha... Honda! Dagens :)

Lenke til kommentar

Tipset mitt blir også at du sjekker ut P1i. Den har alt du ber om, pluss mye mer. På underholdningsfronten er den en killer, med 3. parts programware. Så hvorfor amobil ikke gir den toppscore der, skjønner jeg ikke, men mulig de ikke var fornøyd med medfølgende spillpakke? Musikkspilleren har tilogmed trackid, og står ikke mye tilbake for Walkmanmobilene.

 

Hmm, den virket som sagt veldig bra. Stor skjerm, godt kamera, wifi. Alt man kan ønske seg, men samtidig fikk den litt dårlig kritikk av amobil.

har du denne selv?

 

Hmm, kluss med quaten her...og skriveleif...

Endret av Drizt
Lenke til kommentar

grunnen til at jeg anbefalte nokias symbianmobiler til en prisklasse mellom 2000 og 2500kr er fordi jeg mener det er bra valuta for pengene. p1 har qwerty-tastatur noe jeg ikke tror drizt trenger.

Den har dessuten ikke radio, noe drizt presiserte at han/hun ville ha... Selv liker jeg ikke trykkfølsomme skjermer, men det er meg...

Det blir subjektivt når man anbefaler mobiler på dette forumet, Poe, men jeg har også anbefalt en del mobiler jeg selv ikke kunne tenke meg fordi jeg har andre krav til en mobil (jeg trenger blant annet ikke wifi)..

 

(det at p1 ikke har radio eller edge trekker vel ned??)

Endret av muchacha
Lenke til kommentar
grunnen til at jeg anbefalte nokias symbianmobiler til en prisklasse mellom 2000 og 2500kr er fordi jeg mener det er bra valuta for pengene. p1 har qwerty-tastatur noe jeg ikke tror drizt trenger.

Den har dessuten ikke radio, noe drizt presiserte at han/hun ville ha... Selv liker jeg ikke trykkfølsomme skjermer, men det er meg...

Det blir subjektivt når man anbefaler mobiler på dette forumet, Poe, men jeg har også anbefalt en del mobiler jeg selv ikke kunne tenke meg fordi jeg har andre krav til en mobil (jeg trenger blant annet ikke wifi)..

 

(det at p1 ikke har radio eller edge trekker vel ned??)

 

Det trekker ned, men et større pluss at den har Ok kamera i tillegg til Wifi. Ikke så nøye med edge. Vet ikke hva et qwerty tatstatur er, og heller ikke hva ulempen med trykkfølsom skjerm....må vel nesten teste mobilen selv.

Lenke til kommentar

p1 har dårligere kamera enn den halvparten så dyre n73 (selv om sistnevnte ikke har wifi..)

så da kan man liksågodt kutte ut fokus på kamera og kjøpe en billigere mobil uten qwerty ;)

 

EDIT: (qwerty-tastatur er det du har på datamaskinen din, tastene er i samme rekkefølge noe som er fint hvis du skal skrive lange word-dokumenter på mobilen, ellers er det iveien. om du er vant til å skrive meldinger med vanlige mobiler må du venne deg til å trykke på andre taster for å skrive meldinger)

Endret av muchacha
Lenke til kommentar
p1 har dårligere kamera enn den halvparten så dyre n73 (selv om sistnevnte ikke har wifi..)

så da kan man liksågodt kutte ut fokus på kamera og kjøpe en billigere mobil uten qwerty ;)

 

EDIT: (qwerty-tastatur er det du har på datamaskinen din, tastene er i samme rekkefølge noe som er fint hvis du skal skrive lange word-dokumenter på mobilen, ellers er det iveien. om du er vant til å skrive meldinger med vanlige mobiler må du venne deg til å trykke på andre taster for å skrive meldinger)

 

Ja, jeg blir nok som sagt å gjøre det. Men tenker jeg nesten må innom en butikk å teste mobilen i det minste. N81 mobilen har alt jeg trenger, men et dårlig kamera. Dessverre så er byggkvaliteten....=0. sukk.

Lenke til kommentar
grunnen til at jeg anbefalte nokias symbianmobiler til en prisklasse mellom 2000 og 2500kr er fordi jeg mener det er bra valuta for pengene. p1 har qwerty-tastatur noe jeg ikke tror drizt trenger.

Den har dessuten ikke radio, noe drizt presiserte at han/hun ville ha... Selv liker jeg ikke trykkfølsomme skjermer, men det er meg...

Det blir subjektivt når man anbefaler mobiler på dette forumet, Poe, men jeg har også anbefalt en del mobiler jeg selv ikke kunne tenke meg fordi jeg har andre krav til en mobil (jeg trenger blant annet ikke wifi)..

 

(det at p1 ikke har radio eller edge trekker vel ned??)

 

Igjen må jeg påpeke at du ikke vet hva du snakker om. Hvor har du det ifra at P1i ikke har radio? Hvor har du det fra at W960 ikke er en symbiantelefon? Igjen må jeg oppfordre deg til å sjekke fakta før du uttaler deg så skråsikkert som du gjør. Og hvor sier trådstarter at han ikke vil ha qwerty tastatur, eller trykkfølsom skjerm? Det er du som anbefaler mange telefoner som ikke oppfyller kravene trådstarter ba om.

Lenke til kommentar
p1 har dårligere kamera enn den halvparten så dyre n73 (selv om sistnevnte ikke har wifi..)

så da kan man liksågodt kutte ut fokus på kamera og kjøpe en billigere mobil uten qwerty ;)

 

EDIT: (qwerty-tastatur er det du har på datamaskinen din, tastene er i samme rekkefølge noe som er fint hvis du skal skrive lange word-dokumenter på mobilen, ellers er det iveien. om du er vant til å skrive meldinger med vanlige mobiler må du venne deg til å trykke på andre taster for å skrive meldinger)

 

Har du prøvd tastaturet til P1i? Visste du at du får akkurat samme T9 ordliste på den som hvilken som helst annen mobil? Visste du at kameraet i P1 er identisk med det du finner i K800/k810, med unntak av noen fåtalls funksjoner?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...