Gå til innhold

Bredbånd fra ICE AS, erfaringer?


Anbefalte innlegg

Er det andre her som har bredbånd fra ICE AS? Bestillte dette gjennom Bredbåndsguiden, og har følt at det har vært et evig rot til nå. Fikk aldri noe ordrebekreftelse, og når jeg ringte for å høre hvordan det lå ann med min bestilling fikk jeg høre at modemet var sendt. Senere fikk jeg vite at den ikke var sendt, og at jeg skulle få ordrebekreftelse så snart min ordre var behandlet. Det er nå et par uker siden, og jeg har fremdeles ikke fått noe bekreftelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk ingen "bekreftelse" men fikk usb-modemet i posten innen 3 dager, og oppkravsgebyr på 490 for å hente det ut.

Jeg bestilte riktignok via telefon til kundeservice, kanskje det har noe å si.

 

Men selve tjenesten er jeg DRIT misfornøyd med. Dama jeg snakka med garanterte minst 1Mbit der jeg bor (midt i Drammen) fordi det er full dekning der iflg dekningskartet.

Men i praksis har jeg knapt 100kbit/s (10-40KB/s) ned og 40-60kbit/s opp, i tillegg til så høy ping at WOW-spilling er nærmest umulig. Det stopper opp i 5 sekunder hvert 10. sekund til tider (i WOW altså), og ping-meteret i spillet spretter rett opp i 1000ms og stiger bare hele tiden.

 

Har prøvd å flytte modemet (det er mindre enn en mobiltlf) rundt i leiligheten uten bedre resultat. Det som er så rart er at det følger med et oppkoblingsprogram, og i "quality check" der ligger jeg konstant rundt 1.2Mbit/s. Men i praksis er det bare 1/10 så mye.

De skal liksom garantere minimum 300kbit/s, jeg får ikke det engang.

 

Har også hørt at man kobler seg opp på "noder" som er slags knutepunkter for alle i samme region. Hvis en da sitter med max torrent-pupp, går det ut over alle de andre som er på samme noden.

 

Edit: Men kundeservice er dritbra, snakka akkurat en halvtime med en tekniker som forsto problematikken helt (han er også wow-spiller), og vi troubleshootet en stund her. Jeg har alt for høy støymargin på signalet, derfor suger det..han skulle sjekke om jeg kunne få tilsendt en gratis antenne og peile meg inn på en sender et par kilometer bortafor her. Senderne har 6 mils omkrets. Problemet mitt er visst at jeg ligger midt mellom 2 sendere, og modemet pendler mellom dem hele tiden, og da blir støyen utålelig.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Dette hørtes interessant ut. Jeg kjører lastebil/vogntog rundt omkring i Drammensregionen og er også en WoW spiller.

Det hender at jeg har en god del dødtid i form av venting og lignende, så da måtte det jo være genialt med en laptop og tilgang til ICE.

 

En annen ting jeg har lurt litt på er jo om jeg vil kunne være tilkoblet selv om bilen er i bevegelse? Ikke det at jeg får brukt PC-en mens jeg kjører, men må jo være kjekt å kunne bruke f.eks. Skype eller ventrilo mens jeg kjører. Billigere enn å bruke mobil telefon mener jeg.

Uansett, hvis det lar seg gjøre å være tilkoblet ICE mens man er i bevegelse, så bestiller jeg et abonnement _NÅ_. 8)

 

EDIT:

Tenker bare å bruke ICE når jeg er på jobb. Men siden jeg er alt mellom 12 og 14 timer på jobb i ukedagene, så synes jeg dette måtte være genialt å anskaffe seg.

Hjemme så har jeg jo en ADSL2+ fra Ventelo, men er jo nesten mer på jobb enn hjemme. Bruker selvfølgelig hjemmelinjen min framfor ICE når jeg er hjemme.

Endret av fomlepung
Lenke til kommentar
Fomlepung, leste du ett ord av det jeg skrev over? Jeg har så latterlig høy ping i WOW at det ikke er sjans å spille det når jeg sitter helt stille engang. Tenk deg å spille det når du beveger deg, da.

 

Leste absolutt hva du skrev, også at du antagelig var i mellom to forskjellige basestasjoner/sendere. Hvis du så hva jeg skrev så var det at jeg får ikke spilt eller betjent PC-en mens jeg kjører. Hadde bare vært aktuelt å ha noen på via skype eller ventrilo mens jeg er i bevegelse.

Jeg kjører i Buskerud, Vestfold, Asker/Bærum og Oslo, og jeg regner med at de har dekning der. Uansett så er det ikke spilling i arbeidstiden jeg vil konsentrere meg mest om akkurat. Tenker mer på ting som f.eks. å ha skype å lese vg.no og lignende. Kjøper jo avisa hver dag, og i løpet av en arbeidsmåned blir det jo litt over 200 kroner, så hva med å betale det dobbelte og i tillegg få oppdaterte nyheter. Om det lar seg gjøre å spille wow, så tar jeg det bare som en bonus.

Lenke til kommentar

Jojo, jeg regnet også med de har dekning i hele Drammen..såklart var jeg uheldig. Har ikke hørt et pip fra folka som skulle ringe og si fra ang. antenna, så jeg må vel ringe og mase på dem. Ender vel opp med at jeg må kjøpe ei "tv-antenne" til 500kr hos dem, så jeg får peilet meg inn på en av senderne her.

 

Bor bare 2.8km fra nærmeste sender, og de har visstnok 6 mils omkrets.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...