Gå til innhold

Hjelp til å dele opp (div/CSS)


Anbefalte innlegg

Ah, konnichiwa!~~ ^^

Jeg har kommet fram til et design jeg liker, men lurer på hvordan jeg best skal dele opp det, så jeg spør nå dere som vet litt bedre enn meg på dette feltet hvordan jeg skal greie det. Designet finner du her:

 

http://www.timespin.net/WorkFolderSM/spillmodding.jpg

 

Det jeg ønsker er at header, main og footer holder seg innenfor den mørke rammen, med 100% høyde, mens sidebaren ikke får 100% høyde. Slik jeg har gått fram til nå, er at html og body har height: 100%, mens containeren har min-height: 100%. Dette funker fint helt til jeg legger til sidebaren etterpå med float, for da forsvinner 100% height. Jeg har også hatt et par problemer med det om jeg bruker faux metoden med et bakgrunnsbilde i opera og firefox.

 

Håper noen kan hjelpe meg med denne knipen, står litt bom fast i hvordan jeg skal gjøre det div/CSS messig :S

Hilsen Wolferey!~

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingenting av dette designet trenger å deles opp for å lage et webdesign. Det eneste unntaket er bakgrunnen som du må lage et bilde av som kan repeteres x og y aksen. Alt annet kan du gjøre med CSS og (x)html.

 

Kim...

 

Er det jeg har gjort nå, men som sagt, det gir meg problemer i opera og firefox. Har et eksempel her: http://www.timespin.net/WorkFolderSM/ (Trykk les mer på første posten).

 

Hovedtingen er at jeg skal integrere det med phpBB3's templater, så det blir litt problematisk når bakgrunnsbildet kutter slik :/ Kan hende jeg har gjort noe feil, så derfor spør jeg om hjelp til å best lage dette designet i CSS, da det ikke er min sterkeste side, skal jeg ærlig innrømme :p

Lenke til kommentar

det så jo ikke så ille ut. Du har et problem med bagrunnen når teksten blir for lang. Det er her du må tenke på hva som styrer bakgrunnen. Det er innholdet!.

 

Det er tusen måter å gjøre ting på i CSS og du har jo kommet veldig langt men reagerer på en god del av koden din. Det ligner på div'mania. Forsøk med færre div's og benytt deg av andre tager som H- og f.eks p-tag.

 

Kim...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...