Gå til innhold

Svindel på FINN.NO


keba

Anbefalte innlegg

Kjøpte en vare på finn for 2 uker siden og overførte penger til selger.

Etter dette har selger vært svært merkelig når jeg har tatt kontakt.

Selger sier varen er sendt for 10 dager siden men har ikke kunne gitt meg pakkenummeret.

Kommer stadig med nye unnskyldninger.

Navnet selger oppga på finn var ikke det samme som eiern av kontoen pengene blei satt inn på.

 

 

 

Noen som har noen tips om hva jeg skal gjøre?

 

 

MVH

DESPERAT

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3700 kr.

Det er ps3

Avtalen var at selger skulle sende den når pengene var overført. Betalte porto i tillegg. Den skulle være sendt for 10 dager siden i følge selger

 

For det første, så kan du prøve å kontakte Finn.no.

Du har vel sjekket om telefonnummer og slikt stemmer?

 

Så lenge avsender ikke kan bevise at varen er sendt, så hviler ansvaret på ham/henne.

 

Du kan også kontakte selger igjen, og fortelle at om du ikke får varen innen denne uka som kommer, så vil du heve kjøpet. Og om du etter den tid ikke får pakken eller pengene tilbake, så kan dette politianmeldes.

Men du må ikke true personen med at du vil politianmelde ham/henne om personen ikke ordner opp.

 

Så håper jeg at dette vil ordne seg. Kom gjerne med tilbakemeldinger om hvordan det går med saken.

Lenke til kommentar
Har prøvd å finne ut hvem som har det telefonummeret men uten å lykkes.

Navnet som blei oppgitt på finn og navnet på eieren av kontonummeret var ikke det samme men det fant jeg ikke ut før jeg hadde overført pengene :no:

 

Telefonnummeret finnes sikkert ikke på gulesider.no da nei. Men om du politianmelder saken, så kan likevel politiet finne ut hvem som har mobilnummeret.

 

Så lenge du ikke kommer noen vei, så er anmeldelse eneste løsningen.

 

Men du fikk kanskje litt ny informasjon ifra banken og? Du fikk vel vite hvem som eier kontoen du sendte til?

Du kan jo da også prøve å finne telefonnummeret til den personen.

Lenke til kommentar

Nå har det gått lang tid siden du overførte pengene, og ikke har du mottatt sporingsnummeret du har etterspurt heller. Jeg ville da ha gitt selger beskjed om at dersom han ikke kan fremlegget et sporingsnummer eller at du mottar varen innen syv dager så vil saken bli politianmeldt. Fortell at du da vil gi de all informasjon du har om han inkludert kontonummer og navnet som står oppført på denne kontoen.

 

Problemet er bare at politiet mest sannsynlig kommer til å henlegge saken grunnet manglende resurser.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Det er trist at andre mennesker lurer folk på denne måten.

 

Dere vil kanskje ha en større sak om dere går sammen, om det er samme svindler.

 

Må være kjedelig å tro å ha gjort et godt kjøp, og få vite at man bare har blitt svinldet.

 

Kanskje finn burde vurdere bedre sikkerhet som brukere som på f.eks qxl? Der man også legger inn kommentarer.

Men noen klarer selvsagt å bli lurt der og.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Noen som har noen tips om hva jeg skal gjøre?

 

Jada - for det første vet du hvem som mottok pengene ettersom du har et kontonummer pengene ble overført til. Anmeld denne personen for bedrageri. Deretter får du tak i adressen til vedkommende. Send han/hun et brev, ring og si at du har anmeldt forholdet.

 

Om saken løser seg vet jeg ikke - men en anmeldelse er bedre enn ingenting i slike saker.

Skulle det vise seg at personen ordner opp for seg kan du bare trekke anmeldelsen tilbake.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...