Gå til innhold

Ny stillegåande maskin


Anbefalte innlegg

Då var det på høg tid å oppgradere seg på pc fronten. Problemet er at eg sjøl har ramla meir eller mindre av lasset på hardware om kva som er bra og ikkje.

 

Lurer på om noken kan hjelpe meg å stable sammen en god pc. (med skjerm, mus og tastatur ja).

kriterier er:

- Stillegåande (eg er vant med bråk, så den trenger ikkje å vere maks stille, men litt over gjennomsnitt hadde vore greit).

- God for gaming (Trenger ikkje det dyraste eller nest dyraste, men det skal funke godt).

- 4 GB ram (Vil berre ha det =) ).

- Ingen trådløs mus eller tastatur. (tastaturet kan vere noke drit btw. Legger aldri mykje penger i det).

- Skjerm i en 20-22" range. (Litt usikker på widescreen og sånn med gaming, kanskje folk har tips her).

 

Pristak på en...tja....12k? 13k?

 

Om folk trenger meir info er det berre å spørre.

 

Now shoot! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kopierer det jeg skrev i en annen tråd. Denne maskinen (som jeg dog ikke har fått testet enda) skal være stille og kraftig til spill. Koster rundt 8-9000, så det burde gi deg rom til skjerm også.

 

"Har selv gått i bresjen for å anskaffe meg en maskin som ikke bråker så mye. Har dratt stor nytte av siden: http://www.silentpcreview.com/. Har ikke fått alle delene enda, så jeg har ikke fått satt den sammen, men jeg har forhåpninger.

 

Til kabinett har jeg valgt Antec Solo til behagelige 600. Har et relativit minimalt design, med lyddemper materiale i veggene og "taket", elastiske oppheng for HD som minimerer vibrasjoner og gode dempere på selve kabinettet.

 

Strømforsyning er Corsair VX450W, som skal gi god strømkvalitet og lage minimalt med lyd.

 

HD er Samsung SpinPoint T166 500 GB SATA, også fått veldig gode kritikker for å lage lite lyd.

 

DVD-brenner/leser har jeg fått inntrykk av at alle bråker, med mindre du setter ned lesehastigheten kraftig selv (det er simpelthen umulig å lage bråk når du spinner en CD X antall ganger rundt). Gikk for Nec AD-5170, som så grei ut.

 

Prosessoren ble en Intel Core 2 Duo E6850. Har tenkt å prøve å se hvordan stock kjølingen bråker først før jeg eventuelt kjøper ny kjøler. Vet det finnes gode løsninger som kjøler passivt (uten vifte) og bra.

 

Skjermkortet skal bli en 8800GT, så snart noen nettbutikker får inn på lager. Får se hvor mye den bråker også.

 

Øvrige komponenter jeg valgte (tror det spiller liten rolle angående støy her): Gigabyte GA-P35-DS3 Hovedkort, Creative X-Fi Lydkort, OCZ DDR2 PC2-6400 Platinum XTC Dual Channel 2GB (2x1024MB) KIT Minne."

Lenke til kommentar

Nja, no blei støysvak gjerne tatt med litt for stor betydning. Eg er for tida vant med et jetfly ved sida av meg, og var berre ute etter noke som ikkje bråka så fælt.

 

Tok en liten titt på den her http://www.netshop.no/aspx/cart/konfig.aspx?plid=54494 (riktignok med litt konfigurasjoner).

Har etterkvert komt litt i tenkeboksen på rammen. Er det greit å kjøpe 4 gb no eller kan eg klare meg med 2, og utvide etterpå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...