Gå til innhold

Test: ICE Wi-Fi-modem


Anbefalte innlegg

Ice sier at om du overbelaster nettet medover 2 Gb i månden så kan du få advarsel og må eventuell betale ekstra for det du har overstige 2 Gb. Jeg har dog lastet ned Ep2, Portal og mange programmer uten at dette har kostet noe ekstra.

 

Til spilling er Ice ikke noe å anbefale i dag. Vet ikke hvordan det er med det nye systemet men det gamle som jeg har i dag har en ping varierende fra 140 til maksgrense på 2000 (deretter blir serveren utilgjengelig).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ice sier at om du overbelaster nettet medover 2 Gb i månden så kan du få advarsel og må eventuell betale ekstra for det du har overstige 2 Gb. Jeg har dog lastet ned Ep2, Portal og mange programmer uten at dette har kostet noe ekstra.

Jepp, er klar over at de ikke er så nøye på de grensene, men lurer på om de har gått bort fra dem? Ser ikke at det står noe som helst om en 2GB grense på nettsidene deres nå, men det gjorde det før.

Lenke til kommentar

Etter det vi har hørt vil ICE begrense båndvidden til de brukerene som belaster nettet for mye (etter 2GB ble nevnt), for så å opne slusene igjen når ny måned starter. Tror ikke dette er aktivt pr dd men det ble nevnt sist vi var i møte med ICE.

 

Har personlig testet D-50 modemet og er så langt ikke skremt foreløpig, det er jo god fysisk dekning på det gamle NMT-450 nettet og farten oppleves som fin i forhold til mine erfaringer med TeleNor og NetCom når jeg er ute og reiser.

 

HSDPA knuser jo fartsmessig, men er jo ikke (og vil jo dog ikke bli) bygget ut nok til at det kan markedføres på samme måte som ICE. (Amobil oppfordres til å produkt-teste Option Globesurfer II 3.6 HSDPA-ruteren om de ikke har det allerede).

 

Alt-i-alt tror jeg ICE vil bli en prominent aktør på det mobile bredbåndsmarkedet, bare de får luket ut barndoms-sykdomene. Det blir jo også interessant å se hastighets-økningen når de oppgraderer til neste revisjon av EV-DO.

Lenke til kommentar

Har hat ICE i eit år nå, og det har ikkje levd opp til forventningnene.

Di påstår at nedlastinga liger som oftset på MER en 300kbps, eg har så å sei aldri hat meir en 100kbsp med 4/5 signalstyrke med D-20 modemet. ELENDEG!

 

Flere ganger har eg ringt dei med eventuelt problem, aldri fåt noe brukbart svar. Kan og nevne e-posten eg sendte 9 Januar 07 uten noe svar.

 

edit: kan også huske i begynnelsen av året da det fungerte 20% av tida.

Endret av DanielKorshar
Lenke til kommentar

At ICE kan kalles bredbånd bør bli en sak for forbrukerombudet.

 

Men er det kun ICE som er tilgjengelig så er det bedre enn ISDN i de fleste tilfeller.

Uansett jeg er så misfornøyd med hele ICE, at jeg gleder meg til den dagen ordentlig bredbånd er tilgjengelig.

 

Oppdatering:

 

Etter ICE kjørte den såkalte oppgraderingen har jeg faktisk fått dårligere hastighet.

Endret av pralinaen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Å kalle det Ice leverer for bredbånd er TOTALT FEIL feil for mange.

 

Jeg bestilte dette for min søster for ca en måned siden. Levering av bredbånd på kobber kommer nok ikke ut til der hun bor før om tidligst et år. Og da virket dette som et bra alternativ.

 

Sjekket at dekningen for der hun bor var meget bra i forhold til dekningskartet til ice og bestlte abbonement med USB-modemet.

 

Sendte også en e-mail til Ice før jeg bestilte med noen kritiske spørsmål om hastighet og noen andre spørsmål. Etter en drøy uke kom det svar hvor kun det minst viktige spørsmålet var besvart. De andre spørsmålene var galant hoppet over..... Fikk en litt dårlig følelse av dette, men siden min søster var meget ivrig etter å komme på nett tok vi sjansen.

 

Installasjonen gikk greit, men etterpå har det vært tragisk.

 

BESTE hastighet som er oppnådd er 100k.

Ofte er hastigheten langt under dette og ofte faller det helt ut.

Og det selv om dekningen er 3/5 eller 4/5!!

Har jo vurdert å anbefale henne å kjøpe utendørs antenne, men siden signalet inne er så bra vet jeg ikke hvor mye det hjelper.

 

Har i det siste lest om mange(og snakket med mange) som opplever det samme.

 

Så nå vet jeg ikke helt hva jeg kan gjøre for å bedre dette. Er redd for hun må leve med(bundet i 1 år) dette tragiske produktet til det kommer ekte bredbånd på kobber til henne.......

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Ser noen klager på hastigheten.

Jeg bor i Mandal og en jeg kjenner bor i Mandal på landet.

Hvor han ikke kunne få adsl linje fra Telenor etc pga for langt avstand til sentral.

Han bestilte ice og var ikke så veldig fornøyd med hastigheten.

 

Da fant han ut at han skulle prøve å fin justere antennen på veggen.

 

Etter mye fram og tilbake fant han punktet.

Han fikk både høy og stabil fart, men han sa det var omtrent like nøye som å stille inn en parabol :yes:

Endret av EUPRISER
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...