Gå til innhold

Hosting i strategispill

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva i all verden mener du? Om du mener RTS spill, og hoste spill online pleier det ikke være verre enn å trykke på knappen "host game" eller "start game" eller liknende. Da kan folk komme inn i lobbyen din og du kan spille sammen med de.

Skrevet

Jeg kan komme til dem men kan ikke starte min egen det er noe med ip et eller annet men forstår meg ikke på det bare lurte om noen av dere kunne fikse deteller vise det for meg

Skrevet

ok og det gjelder Empire earth the rt of conquest star wars empire at war osv

en en venn på ee sa at jeg må gjøre om 1 ip så den er lik min ip

Skrevet (endret)

Vel, hva er problemet da? Er ikke lett å hjelpe slik som du spør. Hvor står du fast, hva er det du ikke får til osv.? Burde egentlig være unødvendig å spørre.

Endret av Matsemann
Skrevet (endret)

Problemet er at jeg spiller Empire earth the art of conquest og cirka 90% av de kan ikke hoste og det er ikke ofte det er nok spill så jeg ville gjerne lære å hoste sånn at jeg kan starte mine egne spill og at jeg ikke må vente noen timer for å spille et bra spill.

Endret av EE_AOC
Skrevet

sånn at du forstår hva det er du driver med, så du evt kan ordne detta om det skulle dukke opp i et annet program senere:

Alle programmer som bruker nettet ditt har et utvalg "ports" de foretrekker å bruke for inn og ut trafikk.

De fleste trådløse rutere, brannmurer osv osv har sperringer på det meste a porter untatt det vanlig browser trafikk går over.

Med andre ord. Hvis du vil hoste et game må du åpne portene spillet trenger for å kommunisere, ellers vil brannmuren/ruteren din sperre alle forsøk fra andre når de prøver å koble seg til systemet ditt.

Dette gjøres vanligvis i instillingene på firewall/ruter under noe som igjen "vanligvis" heter "port forwarding".

Hvilke porter hvert programm trenger kan du vanligis finne tilgjengelig på nettsiden til produsent eller/og programmets egen side.

Skrevet

når jeg prøver å hoste så kan kanskje noen få komme inn men den vil ikke starte og som jeg sa så vr det å endre public ipeller noe til min ip for å hoste det sa en fyr i spillet

• 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...