Gå til innhold

TES: Hvilken klasse gjør oblivion enklest?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oblivion er bedre på klassebalanse enn hva Morrowind var i alle fall. Morrowind var unektelig slitsomt som Mage.

Men jeg har selv sett att rene klasser er enklere enn alt-mulig-klasser i alle fall.

Hva som er enklest er jo nesten opp til hvordan du spiller. Men jeg har hatt det rimelig enkelt med en thief-class character med Destruction i bakhånd om det skulle bli nærkamp.

 

 

Race:

Bosmer (bedre marksman)

Khajiit (bedre sneak og nighteye)

Dunmer (bedre destruction)

 

Combat Specialization:

- Intelligence (må ha magika)

- Agility

 

Major skills:

- Destruction (For litt spells til nærkamp)

- Light Armour (kjekt med litt armour)

- Marksman (Hovedvåpen)

- Sneak (Sier seg selv for criticaldamage)

- Alchemy (Mekke magika/health/paralyze potions)

- Mysticism (Detect life er snasent som sneak, også soultrap)

- Athletics (Kjekt om man må løpe unna/bakover når en med svær klubbe og plenty HP kommer mot deg og til dodge magi og piler)

 

Ikke spesielt vanskelig å overkjøre det meste med dette oppsettet, spesielt om du trener litt enduranceskills på siden for litt ekstra HP. Paralyze potions på bua er et must å bruke på svære nords/orcs med klubba til Gammel-Erik.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Shicca, hvilke ingredienser bruker du for paralyze potions, og hvor høy alchemy skill trenger man for det?

 

hver gang jeg har valgt alchemy som major skill har det vært for å lage paralyzing pot, men har jo ofc aldri funnet ut hva jeg trenger xP

har forsåvidt aldri hatt høy nok skill til å se mer enn to av ingredientens effekter heller...

Lenke til kommentar
Shicca, hvilke ingredienser bruker du for paralyze potions, og hvor høy alchemy skill trenger man for det?

 

hver gang jeg har valgt alchemy som major skill har det vært for å lage paralyzing pot, men har jo ofc aldri funnet ut hva jeg trenger xP

har forsåvidt aldri hatt høy nok skill til å se mer enn to av ingredientens effekter heller...

UESP sin sin side om Alchemy gir intet mindre enn tre lenker til ulike såkalte "Alchemy Calculators":

Det er ikke så mye som skal til. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...

Har aldri prøvd med OOO modden, som høres helt utrolig moro ut (er på 360), men som spillet er nå er det både altfor lett og gir lite belønning for å slå et sterkt monster. (som egentlig ikke er så sterkt)

 

Mange ting er egentlig litt ubrukelig, som for eksempel Mysticism og Alteration, der du bare trenger å skaffe Detect Life, Nighteye og Waterwalking via Sigil steiner. Lett.

 

Gjør det lett for både magi og krigere. :ermm:

 

edit: Vet ikke om mange jublet når de hørte det alltid ville være litt motstand i spillet, men tanken på at fiender levler opp sammen med spilleren har jeg alltid vært skeptisk till. Hele konseptet tar bort all belønning og grunn til å bli sterkere.

Endret av Xpm
Lenke til kommentar
Har aldri prøvd med OOO modden, som høres helt utrolig moro ut (er på 360), men som spillet er nå er det både altfor lett og gir lite belønning for å slå et sterkt monster. (som egentlig ikke er så sterkt)

 

Mange ting er egentlig litt ubrukelig, som for eksempel Mysticism og Alteration, der du bare trenger å skaffe Detect Life, Nighteye og Waterwalking via Sigil steiner. Lett.

 

Gjør det lett for både magi og krigere. :ermm:

 

edit: Vet ikke om mange jublet når de hørte det alltid ville være litt motstand i spillet, men tanken på at fiender levler opp sammen med spilleren har jeg alltid vært skeptisk till. Hele konseptet tar bort all belønning og grunn til å bli sterkere.

Akkurat, derav mine tanker her (og her). :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...