Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Jeg laster ned noe hele tiden.. Hjelp!


Anbefalte innlegg

Jeg sitter meg telenor nye adsl. 704/128. Jeg brukerforbruksmåleren til telenor. Den sier at jeg har brukt 7% allerede! Alt jeg har oppe nå er, vg.no, hw.no, mirc, msn, plantarion.com, og calibra.no. Allikevel så stiger den prosentandelen jevnt og trutt. Jeg laster ikke ned noe som helst. Tror jeg ikke. Kan jeg ha noe form for virus som laster ned data hele tiden? Og er det mulig å sjekke hvilke data jeg laster ned og hva..

 

Håper noen kan hjelp meg med dette, for fortsetter det slik så har jeg brukt opp kvoten iløpet av noen dager :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg sitter meg telenor nye adsl. 704/128. Jeg brukerforbruksmåleren til telenor. Den sier at jeg har brukt 7% allerede! Alt jeg har oppe nå er, vg.no, hw.no, mirc, msn, plantarion.com, og calibra.no.  Allikevel så stiger den prosentandelen jevnt og trutt. Jeg laster ikke ned noe som helst. Tror jeg ikke. Kan jeg ha noe form for virus som laster ned data hele tiden? Og er det mulig å sjekke hvilke data jeg laster ned og hva..  

 

Håper noen kan hjelp meg med dette, for fortsetter det slik så har jeg brukt opp kvoten iløpet av noen dager  :cry:

 

Er det ikke det som er hele ulempen med nye adsl fra telenor? For hvert nettsted du besøk blir det jo automatisk lastet ned info fra den siden. Så når du har besøkt x antall nettsider så er kvoten brukt opp.

 

Kan være jeg tar feil her så skal ikke si noe sikkert.

Lenke til kommentar

Hmm.. har lastet ned DU-meteren nå. Og den viser at jeg fortsatt tar ned, selv om jeg lukker alle vinduer og msn. Nå skal det egentlig ikke være noe som tar ned, og den viser fremdeles at jeg tar ned noe. Jeg bruker Norton Internet security, med norton brannmur. Men hvor ser jeg hva som bruker båndbredden?

 

Faan, skal ikke forundre meg at telenor har implantert et lite virus i forbruksmåleren, som laster ned noe hele tiden, slik at vi må kjøpe større kvote fra dem :p Neida..

 

Ser nå utifra DU-meteren at jeg har lastet ned 600KB i løpet av 5minutter. Og alle vinduer er lukket. Flere forslag? slik at jeg ka se [/size]HVA som bruker båndbredden.? i firewallen fant jeg ikke en noe.

Lenke til kommentar
Kvitt deg med det bidige download begrensnings abbonementet, KANSKJE??!

INGEN bør støtte telenor med å skaffe seg dette!

 

ENIG !!! Å ha et abonnement med downloadbegrensning er det rene idioti. .... Og for guds skyld...Hold dere borte fra Telenor. Når skal folk lære?

Lenke til kommentar

agvg:

 

nei jeg tror ikke det, for jeg må godkjenne det først, og det har jeg ikke gjort. Og når de bruker å oppdatere seg så står det så.

 

 

Vidder:

Prøvde det istad. Da hadde jeg ca 15 linjer der. Noen ipadresser gikk til komplett data!! der har jeg ikke vært siden igår. 5 linjer gikk til vg.no og en til flode.datahuard.no, hvor jeg aldri har vært! +et par som jeg ikke fikk fram i explorer. og noen det bare stod "localhost og et firesifra tall bakom. Må sies at ingen explorer vinduer hadde vært opp på flere minutter før jeg skrev netstat. noen har jeg aldri vært på også. Så prøvde jeg netstat nå netopp. da var det plutselig 4 linjer bare...

 

 

Ja, til dere som sier jeg bør skifte abb. Jeg begynner for første gang å bli irritert på telenor. Har aldri hatt noen prakk med dem. Men i det siste har det vært en del rot med adsl'n. Å spesielt nå, hvor jeg har brukt opp 10% på ingenting. Men tar jeg ikke helt feil, så er man bundet et helt år? skal prøve å snakke med gammel'n om det litt senere.

Lenke til kommentar

Om du går inn i detaljert satistikk i Norton brannmur, så skal du kunne se pågående trafikk grafisk, og i listeform med hvilket program og hvilken ip-adresse som er tilkoblet med mer.

 

Er dette noe du ikke har bruk for kan du stenge dette programmet fra tilgang til nettet. Det gjør du i Personlig brannmur=> programstyring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...