Gå til innhold

[LØST] Trådløst nettverk til Dreamlinux

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann

Jeg har nylig installert Dreamlinux, og jeg prøver å få trådløs tilkobling. Noen som kan hjelpe meg med det? Jeg sliter med det samme i Debian også, forresten. Utrolig synd, for det er fine distroer :(

Håper på svar snarest.

Endret av Arinomi
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tror du virkelig at noen kan hjelpe deg når du ikke inkluderer en dritt om hvilke hardware det er snakk om? Eller når du ikke sier noe som helst om hva problemet går ut på?

Edit. Leif.

Endret av Stian89
Skrevet

Sorry, glemte meg.

Det trådløse kortet mitt er et Intel Corporation PRO/Wireless 2200BG Network Connection. Det ser ikke ut til å være med noen drivere til det i Dreamlinux. Eller Debian, for den saks skyld.

Skrevet

Jeg har akkuratt samme problem. Jeg kan koble meg til det trådløse på skolen men ikke hjemme. Så det har vel noe med routeren å gjøre, dvs. hva den støtte (OS).

Skrevet

Intel er blant de best støttede, særlig det chipsettet du har, og har drivere til alle linux-distribusjoner... Det du trenger er sannsynligvis firmware, i noen distroer følger det med, i andre ikke. Tror det kan variere litt hvordan man installerer dette fra distro til distro.

Skrevet

Jeg skriver

:/home/arinomi# tar xzvf ipw2200-fw-3.0.tgz cp ipw-3.0-*.fw /usr/lib/hotplug/firmware/

Men jeg får:

tar: cp: Finnes ikke i arkivet
tar: Pattern matching characters used in file names. Please,
tar: use --wildcards to enable pattern matching, or --no-wildcards to
tar: suppress this warning.
tar: ipw-3.0-*.fw: Finnes ikke i arkivet
tar: /usr/lib/hotplug/firmware: Finnes ikke i arkivet
tar: Utsatt feil-avslutning for tidligere feil

Hva skjer? :(

Skrevet (endret)

Prøv å legge inn noen linjeskift

# tar xzvf ipw2200-fw-3.0.tgz
$ cp ipw-3.0-*.fw /usr/lib/hotplug/firmware/

Redigert: Slått på målstreken :(

Endret av sim
Skrevet

Jaok. Jeg fikk det til, søkte litt på Google :) Tusen takk for hjelpen, det var gull verdt! Grunnet nettverksproblemer har jeg ikke kunnet installert distroer som Debian, Mandriva, Fedora og nå Dreamlinux. Tusen takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...