Gå til innhold

Elendig trygghet i Apple-brannmur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Simen1:

Jeg ser og skjønner at det kan være et enkelt og greit OS for nybegynnere, og det er vel og bra. Det jeg egentlig reagerte på var den veldig ensidige hyllesten av det nylanserte produktet. Jeg ser Leopard absolutt kan ha flotte nyvinninger, men allikevel er det neppe et OS som passer for de fleste. Samtidig må du kjøpe en Mac for å få Leopard, noe som igjen setter begrensinger på mulighetene du har som kjøper. Er det da, som artikkelen så entydig kommer fram til, verdens beste OS for alle?

 

fLereK: ja, minst én! ;)

Man må ha PC for å ha windows, så var er poenget ditt ? MS driver også med veldig mye reklame, f.eks. 30 dagers downcount til et nytt OS. Apple er ikke den eneste i dette området - hørt om markedsføring ? Det som er dårlig med Mac er at det finnes få spill og hardware. Så for de som spiller er Leopard uaktuelt men siden Mac ikke støtter de fleste spillene er det på en måte ikke vits med nytt skjermkort eller massive oppdateringer, for alle andre er aktuelt som Windows (med mindre man driver med arbeid hvor det trengs enten mac eller windows). Husk at de fleste bare kaster PC-en når de kjøper ny.

Lenke til kommentar
Hvem bryr seg? Det er bare svakt av en person å ikke benytte et ordentlig beskyttelse program ved siden av.

Jeg vil heller si det er svakt av produsenten å bundle et dårlig program, enn å legge skylda over på kunden.

 

Flere ekstra beskyttelsesprogrammer trenger heller ikke være optimalt. Det kan koste mye penger, krever ekstra maskinressurser, potensielle kompatibilitetsproblemer osv.

 

Mange OS har meget gode firewaller inkludert, bl.a. Linux og OpenBSD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...