Gå til innhold

Bildekritikk på høstbilde i solnedgangslys


Gissan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke sikker på hva jeg skal mene om dette bildet. Jeg både liker det og ikke liker det; for å si det sånn.

 

Det jeg liker: Fine duse farger, grenen er i siluett.

 

Det jeg ikke liker: Bildet er for statisk (mindre luft over og/eller grenen?), Siluetten er ikke så skarp som jeg kunne tenke meg (kan være fordi bildet er skalert ned).

 

Tom

Lenke til kommentar

Henger meg litt på tomsi42 her, liker det samtidig som det er noe som sier meg at jeg ikke gjør det. Syns det var ganske pene farger i det men samtidig kansje litt døft lys? eller kansje siluetten ødlegger litt? veldig usikker, men alt i alt har jeg sansen for bildet ditt! Stå på videre.

Lenke til kommentar

Teknisk fint, synes jeg. Flotte farger. Men komposisjonen er litt kjedelig. Du har liksom bare to lag her, et flatt motivlag og den flotte bakgrunnen. Hadde vært spennende om greien ikke sto nitti grader på, men strakte seg innover eller utover i bildet, slik at du fikk dannet en forgrunn eller linje som øynene kunne løpe med.

Lenke til kommentar

Synes det var fint den måten du har greid å dreie bildet. Om man nå skulle flisespikke litt, så synes jeg kanskje hele bildet tipper litt mot høyre. Om du har mer å gå på, hadde det vært spennede å se hvordan det ser ut om du gir litt mer rom øverst og til høyre. Eller med andre ord, bruker det gylne snitt til å plassere den horisontale delen av greinen og trekker motivet litt ned, eller cropper annerledes.

 

Vet ikke om det hadde vært bedre, men det hadde vært spennende å se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...