Gå til innhold

iMac, når kommer neste generasjon?


Anbefalte innlegg

Som topic sier, når blir iMac frisket opp neste gang?

 

Antar det finnes noen her som kan fiske frem noe informasjon fra fora de leser på, eller har noe kunnskap om saken.

 

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg skal kjøpe meg en iMac, kvitte meg med min nåværende stasjonære Windows-PC og fyre inn XP på iMacen via bootcamp, slik at jeg både kan spille på Mac'en og faktisk ha en data som er habil til andre ting enn å gå i stå, utvikle varme og være vrang. Synes dog grafikkortet er litt for pinglete kontra oppløsningen på skjermen - derfor er det interresant å vite når den blir oppgradert neste gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Imacen er helt splitter ny. Kanskje en liten oppgradering på nyåret, men noe snarlig kommer ikke til å skje.

 

Angående å spille på den. Av det jeg har lest mister man opp til 20% av ytelsene via bootcamp (Kontra win-pc). Det er ganske enkelt ikke en spillemaskin.

Lenke til kommentar

Da har du lest feil, kjære deg.

 

Dette er tall som gjelder for programmer som WMvare fusion og Paralells Desktop, som kjører Windows virituelt mens du er i Mac OS.

 

Du har kanskje ikke fått med deg at en Mac er like rask, og i enkelte tilfeller raskere enn en tilsvarende PC?

 

Mac Pro ble f.eks kåret til verdens raskeste maskin som kjørte windows, konkurrende mot tilsvarende modeller fra HP og Dell..

 

Når det gjelder nye Modeller, så er ikke det sannsynlig før på nyåret, da de er som det blir sagt, nettopp oppgradert. De ble vel sluppet i Juli, og har ennå noen gode måneder på seg, om du leser Buyers Guide på Macrumors.com.

 

Vil si det er rimelig trygt å legge pengene i en iMac på nåværende tidspunkt.

 

 

Husk forøvrig at det er deler beregnet på bærbare maskiner som sitter i disse maskinene, foruten harddisken, som er 3,5" :)

Lenke til kommentar
Da har du lest feil, kjære deg.

 

Dette er tall som gjelder for programmer som WMvare fusion og Paralells Desktop, som kjører Windows virituelt mens du er i Mac OS.

 

Du har kanskje ikke fått med deg at en Mac er like rask, og i enkelte tilfeller raskere enn en tilsvarende PC?

 

Mac Pro ble f.eks kåret til verdens raskeste maskin som kjørte windows, konkurrende mot tilsvarende modeller fra HP og Dell..

 

Hva?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Da har du lest feil, kjære deg.

 

Dette er tall som gjelder for programmer som WMvare fusion og Paralells Desktop, som kjører Windows virituelt mens du er i Mac OS.

 

Du har kanskje ikke fått med deg at en Mac er like rask, og i enkelte tilfeller raskere enn en tilsvarende PC?

 

Mac Pro ble f.eks kåret til verdens raskeste maskin som kjørte windows, konkurrende mot tilsvarende modeller fra HP og Dell..

 

Hva?

Dette stemmer jo. Det er emulatorer/virtualiseringsløsninger som man mister ytelsen med. Boot Camp er som om du skulle kjørt det på en PC... bare at ytelsen på Mac'ene har blitt testet og man fant ut at Windows kjører bedre på Mac enn på PC :)

Lenke til kommentar
Da har du lest feil, kjære deg.

 

Dette er tall som gjelder for programmer som WMvare fusion og Paralells Desktop, som kjører Windows virituelt mens du er i Mac OS.

 

Du har kanskje ikke fått med deg at en Mac er like rask, og i enkelte tilfeller raskere enn en tilsvarende PC?

 

Mac Pro ble f.eks kåret til verdens raskeste maskin som kjørte windows, konkurrende mot tilsvarende modeller fra HP og Dell..

 

Hva?

Dette stemmer jo. Det er emulatorer/virtualiseringsløsninger som man mister ytelsen med. Boot Camp er som om du skulle kjørt det på en PC... bare at ytelsen på Mac'ene har blitt testet og man fant ut at Windows kjører bedre på Mac enn på PC :)

Nå er ikke "mac" og "pc" statiske størrelser da...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Jeg vet ikke hva dere snakker om, men jeg mente at Win via bootcamp på en mac gir dårligere ytelser på spill enn på en ren windowsmaskin.

 

Hva Mac Pro har med trådstarters undring vet jeg heller ikke noe om.

Vel, dette stemmer ihvertfall ikke.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hva dere snakker om, men jeg mente at Win via bootcamp på en mac gir dårligere ytelser på spill enn på en ren windowsmaskin.

 

Hva Mac Pro har med trådstarters undring vet jeg heller ikke noe om.

Det avhenger selvsagt av spesifikasjonene på både mac-en og pc-en, hovedsaklig skjermkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...