Gå til innhold

Lyd i objektivet når jeg bruker VR!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Objektivet mitt har begynt å gi en lyd etter at jeg har tatt bilde når den står på VR. Er det noe som vet hvordan jeg får vekk den lyden? Har sett i manualen til objektivet at dette kan skje når jeg har glemt å slå av VR når jeg slår av kameraet. Men i følge de skal en bare slå det av og på igjen så skal lyden være borte. er det noen som vet hvordan en får bort denne lyden??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken type lyd?

Svak summing slik som VR normalt høres ut som? Skrapelyd som du skjønner at ikke skal være der? Prøvd å tatt av objektivet og satt det på igjen? Hvilket VR objektiv er det du har?

 

Det e en klikkelyd etter at jeg har tatt bilde. har ikke tatt av objektivet. Bør nok gjøre det. jeg har Nikon 18-200VR.

Lenke til kommentar

Helt normalt med klikkelyd. Har selv 18-200: når du trykker utløserknappen halvveis ned, kan du høre en slags klikkelyd når kameraet har fokusert og VR'en slår seg på. Hvis du fortsetter å holde utløserknappen inne, vil du høre en svak summelyd så lenge VR'en er aktiv. Et par sekunder etter at du har fjernet fingeren fra utløserknappen vil du på nytt høre en klikkelyd når VR'en slår seg av.

Lenke til kommentar
Helt normalt med klikkelyd. Har selv 18-200: når du trykker utløserknappen halvveis ned, kan du høre en slags klikkelyd når kameraet har fokusert og VR'en slår seg på. Hvis du fortsetter å holde utløserknappen inne, vil du høre en svak summelyd så lenge VR'en er aktiv. Et par sekunder etter at du har fjernet fingeren fra utløserknappen vil du på nytt høre en klikkelyd når VR'en slår seg av.

 

Ok, så det er slik det skal være.

Takker for alle de gode svarene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...