Gå til innhold

Ps3 - Tversity Steaming


Mauro

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har installert Tversity, å gått igjennom en norsk guide steg for steg uten hell. Åpnet porten i routeren, å skrudd av firewall. Alikevell står det at ps3'en ikke finner noe media center. Kan det være fordi min ps3 har nyeste oppdatering? I så fall, kan man lett nedgradere?

 

Ett spørsmål til. Hva kan jeg bruke for å konvertere .avi filer lett til ett bra format ps3'en min kan lese? Har ett minnekort jeg kunne brukt for å få seriene mine over med, selv om det er litt tungvindt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Programmet, PC-en, playstationen er restartet opptil flere ganger. Kan det ha noe å si at jeg har firmware 1.93 eller hva den heter? Ihvertfall den nyeste. :)

 

Det burde ikke ha noe å si, jeg har den siste (1.93) og funker utmerket hos meg.

Prøv å følg denne guiden:

http://boardsus.playstation.com/playstatio...essage.id=48202

 

Husk å laste ned å instalere de to programmene som står nevnt der, last også ned patchen.

Merk at det må være de nevnte programmene ikke bry deg om den finnes nyere versjoener.

Avinstaler Tversity og ffdshow du har på maskinen fra før av før du begynner dennne instalasjonene.

Etter instalasjonen må du huske å godkjene den porten tversity bruker i brannmuren din.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Programmet, PC-en, playstationen er restartet opptil flere ganger. Kan det ha noe å si at jeg har firmware 1.93 eller hva den heter? Ihvertfall den nyeste. :)

 

Det burde ikke ha noe å si, jeg har den siste (1.93) og funker utmerket hos meg.

Prøv å følg denne guiden:

http://boardsus.playstation.com/playstatio...essage.id=48202

 

Husk å laste ned å instalere de to programmene som står nevnt der, last også ned patchen.

Merk at det må være de nevnte programmene ikke bry deg om den finnes nyere versjoener.

Avinstaler Tversity og ffdshow du har på maskinen fra før av før du begynner dennne instalasjonene.

Etter instalasjonen må du huske å godkjene den porten tversity bruker i brannmuren din.

Lykke til :)

Og da kan du streame selv .avi? :)

Lenke til kommentar
Programmet, PC-en, playstationen er restartet opptil flere ganger. Kan det ha noe å si at jeg har firmware 1.93 eller hva den heter? Ihvertfall den nyeste. :)

 

Det burde ikke ha noe å si, jeg har den siste (1.93) og funker utmerket hos meg.

Prøv å følg denne guiden:

http://boardsus.playstation.com/playstatio...essage.id=48202

 

Husk å laste ned å instalere de to programmene som står nevnt der, last også ned patchen.

Merk at det må være de nevnte programmene ikke bry deg om den finnes nyere versjoener.

Avinstaler Tversity og ffdshow du har på maskinen fra før av før du begynner dennne instalasjonene.

Etter instalasjonen må du huske å godkjene den porten tversity bruker i brannmuren din.

Lykke til :)

Og da kan du streame selv .avi? :)

 

Ja funker fint for meg med avi og andre formater.

Har du problemer med avi?

Lenke til kommentar
Programmet, PC-en, playstationen er restartet opptil flere ganger. Kan det ha noe å si at jeg har firmware 1.93 eller hva den heter? Ihvertfall den nyeste. :)

 

Det burde ikke ha noe å si, jeg har den siste (1.93) og funker utmerket hos meg.

Prøv å følg denne guiden:

http://boardsus.playstation.com/playstatio...essage.id=48202

 

Husk å laste ned å instalere de to programmene som står nevnt der, last også ned patchen.

Merk at det må være de nevnte programmene ikke bry deg om den finnes nyere versjoener.

Avinstaler Tversity og ffdshow du har på maskinen fra før av før du begynner dennne instalasjonene.

Etter instalasjonen må du huske å godkjene den porten tversity bruker i brannmuren din.

Lykke til :)

Og da kan du streame selv .avi? :)

 

Ja funker fint for meg med avi og andre formater.

Har du problemer med avi?

Det vet jeg ikke enda. Leste bare på ett forum at ps3 slo seg vrang når det gjalt .avi etter nyeste firmware, men etter det du har skrevet, så holder jeg på med den guiden as we speak, så nå krysser jeg bare fingrene for at det endelig vil fungere. :)

Lenke til kommentar
Ps3en min finner ikke noe mediaserver. :(

 

Rart har du husket å godkjenne den porten Tversity bruker i din brannmur?

Har du xp og bruker windows brannmur finner du denne nstillingen her:

start-kontrollpanel-sikkerhetssenter-windows brannmur-unntak-legg til port- også skriver du bare Tversity på navn og portnummret tversity bruker på portnummer, husker ikke om det skal være TCP eller UDP du får bare prøve begge.

Håper dette hjelper.

Lenke til kommentar
Ps3en min finner ikke noe mediaserver. :(

 

Rart har du husket å godkjenne den porten Tversity bruker i din brannmur?

Har du xp og bruker windows brannmur finner du denne nstillingen her:

start-kontrollpanel-sikkerhetssenter-windows brannmur-unntak-legg til port- også skriver du bare Tversity på navn og portnummret tversity bruker på portnummer, husker ikke om det skal være TCP eller UDP du får bare prøve begge.

Håper dette hjelper.

Windows brannmuren er helt jævlig, så den er alltid skrudd av. Brannmuren i routeren har jeg tilogmed prøvd å skru av uten hell. Har åpnet porten tversity bruker også. Alikevell funker det ikke. Jeg skjønner ingenting...

Lenke til kommentar
Kan andre PC-er på nettverket se hva jeg deler i TVersity ? Kan jeg kjøre sånn at bare ps3'n ser det som ligger der?

 

I utgangspunktet så er alt tilgjengelig for alle som kjører en uPnP-media-klient på nettet, det kan tenkes du kan legge inn PS3'ens ip-adresse i Tversity slik at bare den får tilgang.

Lenke til kommentar
Kan andre PC-er på nettverket se hva jeg deler i TVersity ? Kan jeg kjøre sånn at bare ps3'n ser det som ligger der?

 

I utgangspunktet så er alt tilgjengelig for alle som kjører en uPnP-media-klient på nettet, det kan tenkes du kan legge inn PS3'ens ip-adresse i Tversity slik at bare den får tilgang.

Huh? Alle på nettet kan streame det jeg deler ? :wow: Hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...