Gå til innhold

Dine beste julefilmer (Liste i første post)

Panerai

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
tre nøtter til askepott! ser den hvert år. alltid kos å dra med seg dyna i stua og se den på julaften :)

Askepott er julefilmen sin. :thumbup:

Får gåsehud og rusk i øget av sluttscenen. Utrolig vakker musikk.

Disney hører også med.

Ha en fin dag. :)

Skrevet (endret)

For oss med litt gråstenk i håret er det bare en film som gjelder - Capras It's A Wonderful Life. Dette er den ultimate julefilmen i min bok.Plasseringen på IMDB Top 250 er høyst fortjent spør du meg, synes faktisk den kunne vært enda litt lengre opp på lista.

Endret av Montag
Skrevet

Har bestilt den fra bokklubben, sparer den nok til jul. Plottet er jo klassisk, har sett det i alle mulige varianter opp gjennom åra (blant annet i en av mine favoritt-Donald-historier fra barndommen), blir artig å se originalen.

Skrevet

Tre nøtter til Askepott må jo være høydaren gitt, alltid gøy og se på den nydelige norske dubbinga gitt:) ellers er jo Flåklypa en vinner.

Er vel bare å sjekke TvNorge i juletia, da røsser det jo inn med julefilmer i hue og ræva

Skrevet (endret)

Fanny og Alexander er en film jeg alltid ser oppunder eller i julen. Den gir mer for hver visning, og særlig frydefullt var det å bivåne en oppusset fullengdes utgave på svensk TV i 2006.

Fin artikkel av Tore Renberg om nettopp F&A: «Mareritt og glede».

(Begge lenker inneholder «spoilere».)

Endret av Cheesus
Skrevet

Ikke noe som å sitte i sofaen på lillejulaften med julebrus å se Polar Express med sønnen i fanget,

å se at fruen vasker å pynter juletre, for å så sende sønnen i seng å sette på Die Hard å ta en juleøl :love:

Huff kom jo i julestemning bare ved å tenke på det.

Skrevet (endret)

Feirer ikke jul, men går aldri glipp av jule-tv. Og det meste er sagt her ja. :p Får slå meg i Flåklypa, Tre nøtter til Askepott, A nightmare before christmas og Donald klubben jeg og.

Det som ikke er nevnt her, er at det er to versjoner av Scrooge filmen, en original og en Disney. Har sett begge og begge er veldig bra. Mistenkelig nok er det alltid er Disney versjonen som får tårene til å renne på slutten.

Vent nå litt! Vi har glemt høydepunktet jo! Ingen jul uten Grevinnen og hovmesteren! Den er og forblir en klassiker! :w00t:

Edit: Glemte å si at for min del er Hjemme alene filmene blitt litt kjedelig etter å ha sett dem maange ganger, skjønt nr 2 får meg fortsatt til å le.

Endret av Myst

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...