Gå til innhold

18-års grense på Crysis?


Anbefalte innlegg

Lillebroren min har spilt CS siden han var 3-4år :ninja:

 

Dette er ikke noe å skryte av. Det er faktisk en grunn til at det fins aldersgrenser.

 

Var egentli ikke ment som skryting, men men.

 

Må si at han er blitt litt små provosert av det. Ville bare vise at det er stor forskjell fra familie til familie...

 

Kan også si at mamma og pappa ble sur da jeg og min eldste lillebror lærte lillingen å spille FPS

 

 

Har en fetter som har blitt veldig annerledes etter at han begynte å spille. Mer voldelig og sånt faktisk... Han er 10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare prøv og kjøp spillene uten og sifra til foreldrene dine.

Det funker sikkert i massevis så lenge du ikke har kjipe foreldrer som meg som liker og holde styr på hva jeg bruker penger på.

 

Er enig at det er utrolig frustrerende og ikke få lov og spille noe fordi jeg er ung.

Tror mange av dere i den eldre garde undervurderer oss unge i hva vi forstår av spill og hva vi får ut av det. Hva hadde dere sagt hvis noen ikke ville la dere kjøpe spill siden dere er så gamle?

 

EDIT: Skriveleif.

Endret av Zollid
Lenke til kommentar
Bare prøv og kjøp spillene uten og sifra til foreldrene dine.

Det funker sikkert i massevis så lenge du ikke har kjipe foreldrer som meg som liker og holde styr på hva jeg bruker penger på.

 

Er enig at det er utrolig frustrerende og ikke få lov og spille noe fordi jeg er ung.

Tror mange av dere i den eldre garde undervurderer oss unge i hva vi forstår av spill og hva vi får ut av det. Hva hadde dere sagt hcis noen ikke ville la dere kjøpe spill siden dere er så gamle?

 

Det er jo noe helt annet ...

Lenke til kommentar

Er 16år. Har lånt visa-kortet til mamma flere ganger får å kjøpe slike spill. Kjøpte "Orange box" med hennes visa-kort.

For å ungå missforståelser: Mamma ser på mens jeg kjøper. Så hu vet hvor mye penger som går og hva jeg kjøper.

 

Men normalt så laster jeg ned spill (ulovelig)...

 

 

Ok, for det første... JEG ER FEMTEN SELV! Grunnen til at jeg får lov til å spille 18årsgrense spill er fordi jeg tok det opp med foreldra på en ordentlig måte, som jeg fåreslo tidligere!

 

Hvordan gikk du fram da?

Endret av JFM
Lenke til kommentar
koman da, tenk deg når du er 14 år, avhengig av data, og teller timer til du skal begynne å spille Crysis, også for du ikke lov!!

Jeg forstår hva du mener men jeg skjønner ikke problemet. Crysis er ikke et spill som passer til alle 14-åringer. Kanskje noen, men ikke alle.

 

Passer fint for meg, og tviler på at det er mange som syntes det går over grensen/ikke tåler det.

Lenke til kommentar
Er 16år. Har lånt visa-kortet til mamma flere ganger får å kjøpe slike spill. Kjøpte "Orange box" med hennes visa-kort.

For å ungå missforståelser: Mamma ser på mens jeg kjøper. Så hu vet hvor mye penger som går og hva jeg kjøper.

 

Men normalt så laster jeg ned spill (ulovelig)...

 

 

Ok, for det første... JEG ER FEMTEN SELV! Grunnen til at jeg får lov til å spille 18årsgrense spill er fordi jeg tok det opp med foreldra på en ordentlig måte, som jeg fåreslo tidligere!

 

Hvordan gikk du fram da?

 

 

Jeg kom med et lånt gta 2 spill, sa det var et bilspill, men at det var realistisk sånn at det gikk ann å kjøre på folk. Dette skulle jeg selvfølgelig ikke gjøre! Morra mi satt å så på mens jeg spillte en stund, og sa til slutt det var greit.

 

Senere har jeg sagt at jeg ikke skal spille det mer enn 1 time hver dag og sånt... Det er rett og slett bare å prøve seg fram.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som er over 16 her?

 

Snakke med foreldrene om Pc spill og aldersgrenser? lol.. Jeg har blitt mer skada i huet av barneTV en av Pc spill. for er man sprengt så trenger man bare et påskudd for å drepe noen. Om dette er die hard, GTA, eller rett og slett musikk hvor de snakker om dreping. Har man noe feil med hodet så blir folk drept uannsett om de spiller spill eller ikke. Hvorfor starta andre verdenskrig? Ikke PGA dataspill. og De fleste seriemordere som er kjent til dags data har aldri spillt FPS.

 

Og aldersgrense for banning, det er ingen av ordene man hører i dataspill som man ikke har hørt på skolen allerede.

 

--------------------------------------------------------

 

Du som har problemet med foreldrene dine:

 

GTA 1 hadde 18 års grense. Det var strek figurer som slåst. Så poenget mitt er, tegn en tegneserie med strekfigurer som dreper hværandre. Og så viser du dem GTA 1 fra bilder på nett og sier at det har 18 års grense. Da skjønner de kanskje hvor tåpelig sånne aldersgrenser kan være.

 

"Viste dere at alle terrorister og selvmordsbombere spiller skytespill. Hva kan ellers være svaret på hvorfor de dreper andre mennesker?"

 

---------------------------------------------------------

 

Faktisk så har små barn hoppet ut av andre etasjen på husene sine med paraply fordi at de har sett at det går an på barneTV.. BarneTv er dermed pr. definisjon værre en "voksen" dataspill.

 

---------------------------------------------------------

 

Jeg sitter med datamaskina mi fra jeg kommer hjem klokken halv fem og ettermidagen til jeg legger meg rundt eleve. Har ingen problemer på skolen jeg. Og ja det er kozeli når alle på GK elektro og oss som går automasjon spiller CS ilag. :)

 

Det er faktisk også Kozli å vite at vi vant programeringsdelen i konkuransen:

 

Robotkonkurransen sammenlagt - Fauske vgs 3 - poengsum 340 p

 

:)

 

Så dataspill er for all del ikke skadelig. Det kommer an på om personen er skadd i hodet fra før.

Endret av Klauz
Lenke til kommentar
Er det bare jeg som er over 16 her?

 

Snakke med foreldrene om Pc spill og aldersgrenser? lol.. Jeg har blitt mer skada i huet av barneTV en av Pc spill. for er man sprengt så trenger man bare et påskudd for å drepe noen. Om dette er die hard, GTA, eller rett og slett musikk hvor de snakker om dreping. Har man noe feil med hodet så blir folk drept uannsett om de spiller spill eller ikke. Hvorfor starta andre verdenskrig? Ikke PGA dataspill. og De fleste seriemordere som er kjent til dags data har aldri spillt FPS.

 

Og aldersgrense for banning, det er ingen av ordene man hører i dataspill som man ikke har hørt på skolen allerede.

 

--------------------------------------------------------

 

Du som har problemet med foreldrene dine:

 

GTA 1 hadde 18 års grense. Det var strek figurer som slåst. Så poenget mitt er, tegn en tegneserie med strekfigurer som dreper hværandre. Og så viser du dem GTA 1 fra bilder på nett og sier at det har 18 års grense. Da skjønner de kanskje hvor tåpelig sånne aldersgrenser kan være.

 

"Viste dere at alle terrorister og selvmordsbombere spiller skytespill. Hva kan ellers være svaret på hvorfor de dreper andre mennesker?"

 

 

Detta var bedre. Skjønner at du ikke liker at en altviten femtenåring kommer og kjefter på deg, men her viser du at du kan skrive seriøst og :D

 

Du sier noe der ja, men når det skjer skolemassakre og sånt i USA er det nok veldig lett å skylde på spill og TV!

Lenke til kommentar

Krissern, jeg blir sur når jeg leser hva du skriver!

Oppfør deg...

 

 

Og hva om foreldrene skulle finne ut hva du driver med da? Tror du de kommer med blomster og konfekt?

 

 

 

Og trådstarter, hvorfor har du en sann nød til å spille crysis? Er det fordi det er kult å spille crysis liksom?

 

Gå heller for skole du! Det funker mye bedre, pluss at du ikke trenger å anstrenge deg om å spille

Lenke til kommentar
Kan nok forstå at Crysis er 18 år på, siden du kan løfte opp folk etter halsen for så å hive dem i steiner, eller meie med ned med hendene. Hele spillet er sammenlagt mer brutalt enn CS:S og andre spill folk nevnte tidligere.

 

I Far Cry kunne du skyte lik i fillebiter, husk det. Det kan man, etter hva jeg har skjønt, ikke i Crysis.

Lenke til kommentar
Krissern, jeg blir sur når jeg leser hva du skriver!

Oppfør deg...

 

 

Og hva om foreldrene skulle finne ut hva du driver med da? Tror du de kommer med blomster og konfekt?

 

 

 

Og trådstarter, hvorfor har du en sann nød til å spille crysis? Er det fordi det er kult å spille crysis liksom?

 

Gå heller for skole du! Det funker mye bedre, pluss at du ikke trenger å anstrenge deg om å spille

 

Kan du vennligst uttype litt mer hva du blir sur av? At jeg sa at GTA var et bilspill? Noe som det er (Grand Theft Auto)

 

Jeg vil gjerne vite hva du ble sur av, så jeg kan skjerpe meg

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...