Gå til innhold

Ny skjerm, Benq 24" LCDT241WA et godt kjøp?


Hudrin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For dårlig av komplett at de ikek klarer få fikse en så banal feil i løpet av et døgn.

Kunne i allefall editert det røde banneret, og skrevet at det er snakk om kontakter på skjermen og ikke kabler, hadde hjulpet litt.

 

Får vurdere å sende en ny mail når jeg kommer hjem fra jobb om det ikke er fikset til da.

Rart om de ikke har mulighet til å gå inn å forandre sånn info enkelt, selv om det (muligens) i utgangspunktet hentes fra et sentralt register thingy.

Lenke til kommentar
Takk gud for denne tråden, skulle akkurat til å kjøpe den på komplett før jeg fant ut at jeg kansje burde sjekke på hardware.no først, thumbs up!

 

var på hengende håret her også.

sitter med en lcd skjerm med litt dårlig vga kabel og har skygger øverst i bildet og ønsker meg ny skjerm jeg helst vil ha i går...

Fint at noen sjekker opp. er så kjipt når butikkene krøller det til.

 

blir rot av sånt:

Digital videostandard: Digital Visual Interface (DVI), High-Definition Multimedia Interface (HDMI)

Endret av Dewil
Lenke til kommentar

Jeg bestilte BenQ24 hos komplett og reklamerte senere da jeg tilfeldig oppdaget avvikene. Da jeg søkte litt rundt fant jeg denne diskusjoen. Det interesante er at komplett hevder at de la ut den røde linjen fra første stund!!??. Hva skal man si? Etter litt krangling godtok de reklamasjon men hevder de ikke har gjort noe feil. Megeet ufin oppførsel for å tjene et par hundre kroner.

Lenke til kommentar

Nå er det vel uansett en uke angrefrist på ting kjøpt via nettbutikker, så du kunne vel levert den tilbake uten å ha noen årsak.

 

Og angående den linjen, den orginale linjen kunne missoppfattes, og de har fortsatt ikke klart å forandre til riktig info i utvidet info. Amatørmessig delux.

 

Men tviler på at de har gjort det med vilje for å tjene penger, er nok noe som er tungvint i systemet deres. Mener at all info blir autoimportert, også kan de bare adde den røde linja. Burde uansett gå an å få hentet info til analog versjonen.

Lenke til kommentar

Før noen bestiller noe mer av skejrmer sier jeg bare at LG L246WH er alt mellom himmel og jord !!

 

Har den selv og det er det beste jeg noen gang har hatt !

Satt før på en god CRT skjerm og ble overrasket over hvor bra denne skjermen er.

 

Info på nett og butikker er feil ang. denne skjermen men kna godt liste opp de rette :p

 

spec.

 

170/170o

2ms

5000:1 dynamic

2000:1 true

HDMI

VGA/d-sub

Komponent

400cd/m2

2ports USB hub

Utgang for høytalere via HDMI (ved bruk lyd via HDMI)

HDCP

 

Edit: Ike kjøp fra SHG !

De skylder emg 2000,- de ikke vil betale tilbake, hvem blir neste ?

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

En liten oppklaring: Jeg stilte først spørsmål om avviket på epost og da var de avvisende, men når jeg sendte reklamasjonskravet så ble det godtatt mot at jeg dekket returkostnadene på den uåpnede varen. Det antydet jeg i ny epost at de kunne dekke siden det var de og ikke jeg som hadde gjort feil, men de sier at den røde ekstrainfoen har vært der fra første stund, og det er ikke sant... Jeg betaler de 200kronene, men mener servicenivået kunne vært bedre. Dette er ikke forsøk på å lure noen, men dårlig evne til å ta ansvar for feil.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Klarte å finne meg ny skjerm. var tilfeldigvis innom elprice en dag da en jeg jobber sammen med skulle ha seg Blu-ray spiller.

Da kom jeg over Acer P243W med HDMI, DVI og VGA. Var bare en igjen så den måtte jeg bare ha...

Pris 3.495,-

 

Ble ganske fornøyd med den.

Det er 2 ting a utsette på denne skjermen:

1. Backlight er veldig sterkt, det ser man når bildet er veldig mørkt eller helt sort. Kantene blir noe lysere.

2. HDMI Inngangen er veldig trangt plassert...

heldigvis kan det løses veldig enkelt ved å fjerne et plast deksel.

 

God kontrast og gode farger. god responstid

 

bilder av hdmi kontakten:

 

ac1hdmi.JPG

ac2hdmi.JPG

Endret av Dewil
Lenke til kommentar
Før noen bestiller noe mer av skejrmer sier jeg bare at LG L246WH er alt mellom himmel og jord !!

 

Har den selv og det er det beste jeg noen gang har hatt !

Satt før på en god CRT skjerm og ble overrasket over hvor bra denne skjermen er.

 

Info på nett og butikker er feil ang. denne skjermen men kna godt liste opp de rette :p

 

spec.

 

170/170o

2ms

5000:1 dynamic

2000:1 true

HDMI

VGA/d-sub

Komponent

400cd/m2

2ports USB hub

Utgang for høytalere via HDMI (ved bruk lyd via HDMI)

HDCP

 

Edit: Ike kjøp fra SHG !

De skylder emg 2000,- de ikke vil betale tilbake, hvem blir neste ?

 

 

The Ghost: Har denne sjermen virkelig 2 ms responstid? Og støtter den hdcp over DVI?

 

mvh Vgdev

Lenke til kommentar
The Ghost: Har denne sjermen virkelig 2 ms responstid? Og støtter den hdcp over DVI?

 

mvh Vgdev

Står så på selve boksen ...

 

HDCP har den via HDMI og den har ike DVI, men det følger emd en kabel med DVI i den ene enden og HDMI i den andre enden så det blir ikke noe problem ;)

 

hmm..da høres jo dette ut som en super skjerm! Hvordan er den i bruk?(film, spill, osv..)

Lenke til kommentar

synes innsynsvinkelen er fin (har sett magne mye mye verre enn detta), merker ingen ghosting, forholdsvis tynn ramme uten masse dilldall med knappene under.

Skalerer DVD filmer helt kurant og 1080p filmer er en våt drøm (:tease:)

Filmer du laster ned er vanligvis dårlig skalert (lavere oppløsning) untak er 720p og 1080p filmer ;)

 

Svart er virklig svart her synes jeg ikke noe å utsette på det, satt før på en CRT der svart var svart så det sier sitt ;)

Lenke til kommentar

Hvor kjøpte du din da? Og hva er forskjellen mellom L245WP-BN og L246WH?

 

Før noen bestiller noe mer av skejrmer sier jeg bare at LG L246WH er alt mellom himmel og jord !!

 

Har den selv og det er det beste jeg noen gang har hatt !

Satt før på en god CRT skjerm og ble overrasket over hvor bra denne skjermen er.

 

Info på nett og butikker er feil ang. denne skjermen men kna godt liste opp de rette :p

 

spec.

 

170/170o

2ms

5000:1 dynamic

2000:1 true

HDMI

VGA/d-sub

Komponent

400cd/m2

2ports USB hub

Utgang for høytalere via HDMI (ved bruk lyd via HDMI)

HDCP

 

Edit: Ike kjøp fra SHG !

De skylder emg 2000,- de ikke vil betale tilbake, hvem blir neste ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...