Gå til innhold

PLAY - a video game symphony, var DU der?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

alle som var der, skriv her og del meninger og tanker. Selv var jeg der og må si at disse var favorittfremføringene:

Battlefield 1942/MEC theme fra BF2

Zelda

Super Mario Brothers

HALO

Oblivion/Morrorwind

MGS

C64 Klassikere/last ninja

Final Fantasy

som en STOR Nobou Uematsu fan og Final Fantasy fan, må jeg si meg mektig skuffet over at det ble spilt så få sanger fra spillet, at de liksom skulle trøste oss med å spille noen ferdiginnspilte sanger fra en cd i pausene synes jeg var rett og slett dårlig gjort. Selv han amerikanske dirigenten sa jo at vi skulle får høre MYE mer ar Nobou, men neida....

Selv om One Winged Angel ble ganske bra fremført, følte at behovet for fler FF sanger var større...

edit: BF

Endret av twintip
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg mener at å spille svært mye av et spill vil sette fokuset ut av balanse, det var en konsert for musikk fra spill, ikke musikk fra FF, da får du dra øst, eller høre på en CD. Vær glad for at du fikk høre noe fra FF i det hele tatt live du :)

Liste jeg husker:

Intro (Skrevet av FF forfatter)

Battlefield Series theme mix

Dreamfall theme (Funcom var til stede på VIP plasser dem)

Castlevania

C64 klassikere

- Super Shinobi

Amiga Klassikere

The Legend of Zelda

Super Mario Borthers

Sonic the Hedgehog

Morrowind/Oblivion

Metal Gear Solid

Silent Hill

Halo

Final Fantasy

Bonus: Forsøk på Metallicas "One" med norsk vokalist og rockeband og usynkonisert Guitar Hero bilder. Spilte visst bare halve sangen.

Hadde ikke testet mange av spillene de fremførte musikken til, men var fornøyd med musikken. 100% perfekt var det kanskje ikke, men tror ikke det er lett å få til heller, så det de klarte er mer enn godkjent fra min side. :)

*Forsøke å huske mer*

Endret av Atomics
Skrevet (endret)

jeg mener at siden vi fikk høre litt FOR mange C64 sanger, mange zelda sanger og alle super mario sangene, kunne de i det misnta spilt mer enn bare EN Final fantasy sang, da de sa at vi skulle få høre mye mer av Nobou..

Ja, glemte å sette Battlefield på lista mi, den ble veldig bra fremført :)

edit: den Metallica sangen kunne de ha spart seg, den har ingenting med VG musikk å gjøre, selv om den er på guitar hero, så er den ikke komponert av en VG komponist..

Endret av twintip
Skrevet

Det var helt herlig! Kollektive sukk og "aaaahhhh" gikk igjennom de av oss som har vært med noen år. Resten stemte i under fremførelser av nyere spill som Halo og wow. Koste meg hakk i hjel og ser ikke bort fra at jeg tar turen igjen til neste år!

Er forsåvidt enig i at de kunne tatt med mer fra FF og spart seg for forsøket på One. Var flere av de andre spillene som fikk med opptil flere sanger, og FF har jo noe skikkelig materiale å by på, så merkelig var det da han gav seg etter one winged angel. Menmen, gåsehudfest var det læll!

Skrevet (endret)

Helt utrolig bra!

Zelda, Mario, Castlevania, Halo og The Elder Scrolls var favorittene... Fikk gåsehud i fleng, i tillegg var det jævlig tøft at de spilte One med Metallica, selv om de kunne tatt hele sangen. :)

Neste år ...

Endret av Snikpellik
Skrevet

Var der igår jeg også.

Det var spektakulert. Jeg og kompisen min var de første i køen. Skal nevnes han var nr. 1, jeg 2 da. Hehe.

Likte veldig godt prestasjonene av orkesteret og Oslo Filharmoniske (det er vel det det heter?). Mener personlig at den beste framføringen var når de spilte Battlefield 2 musikken. Kjempeflott. Og må være enig med et par stykke oppover her, at skulle hatt litt flere sanger fra de enkelte sjangrene. Fra f. eks. Castlevanie, spilte de bare korte stykker, spesielt fra de nyeste spillene. Skulle gjerne ha hatt litt lengre av NES og SNES versjonene. Og var litt skuffa over Zelda framførelsen. Det var kjempebra, ikke misforstå, men den sangen jeg husker best fra Zelda (med et selvfølgelig unntak av Zelda Themen ;)) er Song of the Wind Fish. Jeg bare savnet den. Det er det eneste. Ellers må jeg bare si at alt som hadde med musikken å gjøre er bare småplukk egentlig, når det i det hele tatt er noe. Kongekonsert.

MEN, jeg føler at det skal nevnes at arrangmanget var helt høl i huet. Vi snakket med noen av vaktene, angående billettene, om hvor vi skulle sitte. Vi hadde punget ut med en ekstra hundrelapp for å få gode seter. Men det hadde de ikke hørt noe som helst om. De mente at det bare var første mann til mølla. Og det er veldig urettferdig for de som sto lengre bak i køen, og hadde "Seksjon A billetter". For ikke å nevne at de solgte billetter på stedet, langt billigere enn det vi hadde betalt. Jeg vet, bare hundre kroner, men syns det er dårlig gjort.

Videre når vi kom inn så spurte de bare oss hvor vi skulle sitte. Ingen sjekk om vi faktisk skulle sitte i Seksjon A eller B. Pffft. Og lokalet, så forferdelig. De skulle aldri ha spilt musikk der, en varemesse av betong er ikke bra for konserter. Brodern min var jo også der, men han fikk jo seter laaangt bak, fordi det var opptatt foran (mest sannsynlig for at folk med "Seksjon B biletter" fylte opp ledige seter lenger fremme), og opplevde jo ikke musikken så langt nær like bra som meg. Det var høytalere foran scenen, det var det. Ingenting til de som satt langt bak. Og når man lurte på noe, nei, da var det lite svar å få. Spurte de i brus/popcornbua om det var noe ølsalg. "Nei, det er det vel ikke." Så spurte hun en person jeg antar var sjefen hennes, men han sa nei også. Så han kjøpte to brus og en popcorn til rimlige 120 kroner, og oppdaget at det var en ølbu lengst vekk fra scenen.

Så i konklusjon, konserten var helt konge, fantastisk å høre Kringastingsorkesteret og Oslo Filharmoniske spille slik musikk, men neste år burde de ha det et annet sted som er mer velegnet til noe slikt. Og kanskje håpe på at noen andre enn ELkjøp arrangerer det.

Skrevet

Ja helt enig McPersen, det var egentlig ganske håpløst å ha en konsert med klassiske instrumenter i en sånn hall. Hvorfor i all verden kunne de ikke skaffet et skikkelig lokale som brukes ellers feks Oslo Konserthus eller hva det heter. Det virket definitivt som om arrangørene ikke skjønte at dette var et litt "fint" opplegg og ikke bare another pop concert liksom.

Skrevet
Var der, helt topp konsert! Skal leth dit neste år :D

Blir det noe neste år?

Hadde blitt fra med noe musikk fra Warcraft II, enkelte av sangene som spilles for menneskene er ganske bra.

Skrevet (endret)
Jeg var der! Var en av de få heldige som vant billetter av Gamer.no. Diggbar konsert. Satt på første rad :cool:

satt på første rad jeg også ;) men på seksjon A til høyre da, men så alt fordet :)

edit:

Var der, helt topp konsert! Skal leth dit neste år :D

Blir det noe neste år?

Hadde blitt fra med noe musikk fra Warcraft II, enkelte av sangene som spilles for menneskene er ganske bra.

blir neste år også ja ;) han norske som snakka i mikrofonen sa det helt på slutten ;):D

Endret av twintip
Skrevet

Ser de fleste her inne likte konserten, men jeg blei faktisk ganske skuffa.. kan hende jeg møtte opp med litt for høye forventninger. Hadde A-billett men kom likevel et stykke bak og litt på siden, lyden var ALTFOR lav! Jeg gikk derfra med inntrykket at jeg hadde fått en bedre opplevelse med DVD-en som kommer ut på anlegget hjemme med litt høyt volum. Jeg gleda meg voldsomt spesielt til MGS themet, men blei så til de grader skuffa! Klarte lissom ikke å fenge helt i en stor lagerhall med noen halvbra høytalere i front, ingen bak.

Jeg gleda meg voldsomt til den litt heavy delen av halo themet med gitar og det hele men som med de fleste andre spilla så syns jeg de bomma litt på valg av sanger. Dessuten når metal-bandet først blei med var det voldsomt grøtete lyd som kom fra de gitarene, ikke noe rein metal-lyd som jeg hadde venta på, og One-sangen var vel egentlig ikke noe annet en dårlig;) eller?

Men men, det var jo noe positivt å, han karen på percussion var imponerende og klarte å vri opp tempoet og rytmen i sangene han var med på. Personlige favoritter blir vel castlevania, battlefield og sonic, med sonic på klar førsteplass (har aldri spilt det før så blei overraska).

Orkestere spilte vanvittig bra, men det hjelper ikke når det var så voldsomt LAV LYD! (godt å få ut litt aggresjon)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...