Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Omregistrering av personbil over 3500 kg/lastebil. Hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye må jeg betale for å få omregistrert en Chevrolet Suburban 1989 modell som er registrert som lastebil?

Finner ikke helt ut av det, prøvde å ringe biltilsynet også, men fikk ikke noe svar.

Bilen har kjørt 260 000 km dersom det har noe å si.

Håper på svar fra en eller annen med peiling, for jeg finner ikke ut av det. Paragrafer og lover.. :ermm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fant også den, men ble ikke så mye klokere :p

Men har jeg rett om jeg sier at jeg må betale over 7000 for å få den omregistrert?

Det har jeg virkelig ikke lyst til at skal være sant.

Skrevet
Hva er egenvekta på denne? Totalvekt over 3500 kg ja vel, men egenvekt? I følge toll.no er omregisteringsavgiften kr 1447 for lastebiler eldre enn 95-modell med egenvekt opp til og med 3000 kg. Egenvekt over 3000 kg opp til og med 4000 kg gir kr 7364 i omregisteringsavgift.

Sjekk gjerne denne linken: http://www.toll.no/upload/Dokumenter/avgif...ringsavgift.pdf

Hvis bilen har egenvekt på over 3000 kg må det vel være umulig å få den nedregistert til 3499 kg totalvekt. En så stor bil som en Suburban må vel ha en større nyttelast en 499 kg. Nyttelasten skal jo inkludere passasjerer og bagasje. Hvor mange seter er standard i en slik bil i USA? Syv eller åtte?

Jeg tror derfor at du kan gå ut i fra at egenvekten er under 3000 kg.

Skrevet

Ah, takk for hjelpen :)

Stemmer nok det at egenvekten på Suburban ikke er over 3000 kg.. Men tror ikke det er så mye om og gjøre.

Da ser det jo ut til at jeg kan kjøpe en lastebilregga suburban likevel da.

Takk skal dere ha! Å finne riktig svar i slike tabeller er IKKE min sterkeste side :blush:

Skrevet (endret)
Hvor mye må jeg betale for å få omregistrert en Chevrolet Suburban 1989 modell som er registrert som lastebil?

Finner ikke helt ut av det, prøvde å ringe biltilsynet også, men fikk ikke noe svar.

Bilen har kjørt 260 000 km dersom det har noe å si.

Håper på svar fra en eller annen med peiling, for jeg finner ikke ut av det. Paragrafer og lover.. :ermm:

Du kan også klasse ned bilen fra liten lastebil til personbil, (kan kjøre med kl B lappen)ved å fjerne bladfjær nr 3 bak, og vise den til biltilsynet. Da er det en vanlig bil og du sparer jo litt i bompasseringer og ferger, samt forsikring. Litt mindre laste evne blir et , og bilen litt mykere bak...Jeg har selv gjort dette, og det er en enkel sak. En slik ombygging må selvsagt være dokumentert, og du må kjøpe papirene hos Bergeim i Drammen, eller andre. Dette skal vises biltilsynet.

Endret av nalo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...