Gå til innhold

Den store MÅNE tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Legg gjerne ved Exif. Ser ut som du har brukt ganske lang lukkertid? og kanskje litt for høy blender òg? Prøv med tipsene som er gitt utover i denne topicen. Eit tips som eg synest fungerer veldig bra selv er å bruke samme lukkerhastighet som ISO hastighet, og deretter leke deg litt med blender.

 

bildene dine har ikke noe fokuspunkter, så hvor har du egentlig fokusert? :S

 

Bedre lykke neste gang!

Lenke til kommentar

Hehe, aner ikke :p Vet ikke en gang hvilken innstilling jeg hadde på kamera :p

 

F stopp f/5.6

Eksponeringstid 1/160sek

ISO hastighet ISO-1600

Brennvidde 300mm

Største blender åpning

 

Det kan godt være at lukketiden var treig fordi siste bilde jeg tok så testet jeg med lang lukket tid, eller det endrer seg vell når du slår av kamera eller noe sånt. Men jeg husker ingen ting så, jeg tok bare bilde :p

Endret av arcoiris
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
cv-trial. Kjøpte meg akkurat Sigma 70-300 DG APO Macro som jeg får i julegave :p Er dette et bra objektiv? Ga 1100 kr for det.

Samme objektivet som jeg bruker det. Viss du ser det første bildet i denne tråden så er jo det tatt med dette objektivet, og om du sjekker ut sida mi så finner du en del bilder der som er tatt med dette objektivet. Sett bort i fra at jeg betalte 1400kr mer enn deg for det da :p

Lenke til kommentar
Hei!

 

Tenkte eg skulle legge ut et bidrag jeg også, selv om det kanskje ikke er all verden. Er det noen som kunne tenke seg å bruke litt tid på å forklare en stakkar hvordan dere går frem for å legge med bilder i meldingen?

 

MVH

Pål

1. Last opp bildet ditt på en server, som f.eks personlig hjemmeside, eller www.digit.no eller lignende

2. Finn frem direkte link til bildet

3. "Skriv nytt innlegg" her på forumet

4. Trykk på ikonet med ein oransje prikk på som ligger 2 plasser til høgre for smilefjeset oppe, over tekstboksen

5. Skriv inn direkte linken

6. Trykk enter eller "Ok"

7. Trykk på "Add reply"

 

Kom du noen veg med dette?

Lenke til kommentar

Dette er absolutt en av de bedre tråder, masse fine måner her! Skulle gjerne lagt ved et bilde av pappa sin måne, men har ikke kamera for tiden :( Men jeg har derimot lagd en kjapp etterligning i photoshop, av en ekte måne altså :D Håper dere liker den. M_nenINatten.bmp (PS. Skal prøve å få lagt til et ekte bilde så snart jeg får det nye kameraet mitt :D )

Endret av TGL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...