Gå til innhold

Legge 2 bilder oppå hverandre slik at jeg kan "ta meg selv i hånden".


Anbefalte innlegg

Heisann, og beklager veldig for elendig trådnavn.

Jeg har nettopp begynnt å lære meg PS og det jeg lurer på er hvordan jeg skal klare å få et bilde der f. eks. jeg sitter å snakker med meg selv eller tar meg selv i hånden.. (madsmaurstad_no her på 'disken' har bla gjort dette på noen bilder. Noe liknende kan også sees i introen til Senkveld med Thomas og Harald). Jeg har skjønt at jeg må bruke stativ og at jeg må ta 2 bilder. Lengre har jeg ikke kommet.

Er det noen som vet hva dette kalles på fagutrykk (slik at jeg kan google det) eller som gidder å forklare det eller som vet av noen guider?

 

Mvh. Petter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann, og beklager veldig for elendig trådnavn.

Jeg har nettopp begynnt å lære meg PS og det jeg lurer på er hvordan jeg skal klare å få et bilde der f. eks. jeg sitter å snakker med meg selv eller tar meg selv i hånden.. (madsmaurstad_no her på 'disken' har bla gjort dette på noen bilder. Noe liknende kan også sees i introen til Senkveld med Thomas og Harald). Jeg har skjønt at jeg må bruke stativ og at jeg må ta 2 bilder. Lengre har jeg ikke kommet.

Er det noen som vet hva dette kalles på fagutrykk (slik at jeg kan google det) eller som gidder å forklare det eller som vet av noen guider?

 

Mvh. Petter.

Åpne begge bildene i PS, trykk CTRL-A på bildet som skal legges over i det andre. Copy og Paste det over i det andre bildet (ALT-C og ALT-V. )

 

Da vil du få et nytt lag (layer) og bruke eraser tool til å duplisere deg selv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...