Gå til innhold

Hjelp med Compiz og et theme


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg har lasta ned Compiz, og et theme jeg vil brukeDet som er problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg installerer det. Den åpner seg bare å viser filene inni, og jeg vet ikke hvordan jeg skal installere de. Se vedlagt bilde.

 

Skal den ikke åpne i Compiz eller noe slikt? Fant ikke noe inni Compiz som kunne likne noe av det jeg skulle ha.

 

Vet ikke helt hvordan jeg skal formulere spørsmålet mitt, men hvis det er noe dere må vite, si ifra for all del. Er helt ny med linux, så si konkret hva jeg skal gjøre.

 

Takker på forhånd, mvh Penrin

post-66385-1193313844_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skal ikke være vanskeligere enn å åpne "emerald theme manager" klikke import og enten lete seg frem til fila eller bare dra den inn i vinduet og klikke open så havner det i lista. testa med et annet mac-theme og det funket fint her.

Endret av Woolly
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor mye du kan om Linux, men det er ikke vanlig å laste ned pakker fra en nettleser og installere som man gjør i Windows.

 

Har du sett i pakkesystemet om du finner beryl og beryl-manager? Åpne Install Software som skal ligge i menyene og søk etter beryl... eller compiz-fuzion om det er det suse bruker, da burde du se om det er installert eller ikke og om de ligger i pakkebrønnene. De distroene jeg har vært borti har hatt dette installert som default så jeg har ikke trengt å installere det tidligere.

 

Om det ikke ligger i pakkesystemet så må du legge til ekstra repositories:

Åpne YAST, gå til software og velg community repositories. Du kan huke ut alle og klikke finish for å få tilgang til alle pakkene suse har i pakkebrønnene.

 

Det kan hende at Suse ikke kjenner nøkkelen til noen av disse pakkebrønnene, da kan du klikke "trust and import key", godkjenne noen lisenser og godta noen brønner som ikke har nøkkel i det heletatt.

 

 

 

Håper dette hjelper litt i alle fall, selv bruker jeg ikke Suse fordi jeg synes det er altfor tungvint og tregt, det var en av de første distroene jeg prøvde som gjorde at jeg fikk litt negativt inntrykk av Linux generelt, men Suse er en stor og god distro mange liker så det kan hende jeg bare ikke ga den en ordentlig sjanse... husk at det er enklere distroer der ute om du skulle miste motet. De desidert enkleste jeg har vært borti har vært Mint 3.1 (kommer snart en som er basert på Ubuntu 7.10), PCLinuxOS (kommer nok en ny utgave snart også nå som nye Mandriva har kommet ut) og Mepis 6.0 (som er gammel nå, og forhåpentlig Mepis 7), men det er smaksak og sikkert mange som er uenige :p En X/K/Ubuntu er også nokså greit valg om du trenger hjelp ialleflal da det er et stort flertall som bruker dette.

Lenke til kommentar

compiz kan bruke flere forskjellige programmer til å tegne opp vindusdekorasjonene. Ut ifra bildet ditt ser det ut som at det er kde-window-decorator som tegner dekorasjonene. Du må sette compiz til å bruke emerald istedet. dette velger du under General Options et sted. Tror kommandoen du skal bruke er emerald --replace.

 

For å aktivere et tema i emerald klikker du bare på det slik du har gjort på bildet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...