Gå til innhold

Beste Formel1 simulatoren


Anbefalte innlegg

Hei!

Er STOR fan av bil-spill/simulatorer. Favoritten gjennom tidene, og er fortsatt, er Richard Burns Rally. Helt fantastisk! Har nå lyst til å prøve meg på Formel 1, og har over hodet ikke oversikt over hva som fins på markedet. Er det noen som kan anbefale noe bra? Realisme står i høysetet når jeg velger. Det skal ikke bare være å holde full gass gjennom alle svinger osv, men være teknisk "krevende" å kjøre. Dog orker jeg ikke å bry meg om å stille inn bilen i noen særlig grad, med vinkler på vinger, spoilere, trykk på fjæringer osv...

 

Tips mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alternativet er FSONE-mod til rFactor. Denne er ute i 2006-versjon, men det finnes 2007-skins til den.

 

Med begge disse mod'ene må du regne med å justere litt på vinger etc. for å få til gode tider på de ulike banene, men skal du bare kjøre mot dataen trenger du ikke å justere stort for å ha det moro.

Lenke til kommentar

TAKK!

 

Så veldig bra ut på YouTube filmen! Er det veldig ressurskrevende? Kommer jeg til å kunne kjøre det med mine specs (se sig)? Ingen konflikter med Windows Vista 32bit? Ble litt overrasket over at det ikke tar mer plass enn at det får plass på en CD, da en del spill idag trenger flere GB...

 

Fins det mange forskjellige baner/biler å velge mellom?

 

Funker det med ForceFeedback ratt fra Microsoft?

Endret av pstub
Lenke til kommentar

Det krever litt mindre enn GTR2, om du har prøvd det, altså ikke mye. Du vil kunne spille det på full knus med mellom 150-200 fps.

 

Det du får på cd`en er bare grafikkmotoren, noen få baner og noen dritbiler. rFactor er bygget opp av mods, som du laster ned gratis. Det er hundrevis av baner og biler å velge mellom. (Du kan forresten laste det ned også, og kjøpe nøkkel)

 

Jepp, funker med alle ratt, tror jeg. Bruker MOMO selv, og vet at Driving Force Pro og G25 funker.

 

Og ja, det funker med Vista.

 

Have fun!

 

(Og besøk oss gjerne her: http://www.rln.no/)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Noen som kjenner til Race07 spillet? Hvordan er det i forhold til de som er nevnt over her?

Nå er det ikke formel 1 biler til RACE07, men Formel 3000. Til formel-klasse kjøring så

er rFactor definitivt det beste, med alle sine modifikasjonsmuligheter. F3000 bilen i RACE07

er også konvertert over til rFactor, slik at man får litt mer valg av baner etc.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9
Det krever litt mindre enn GTR2, om du har prøvd det, altså ikke mye. Du vil kunne spille det på full knus med mellom 150-200 fps.

 

Det du får på cd`en er bare grafikkmotoren, noen få baner og noen dritbiler. rFactor er bygget opp av mods, som du laster ned gratis. Det er hundrevis av baner og biler å velge mellom. (Du kan forresten laste det ned også, og kjøpe nøkkel)

 

Jepp, funker med alle ratt, tror jeg. Bruker MOMO selv, og vet at Driving Force Pro og G25 funker.

 

Og ja, det funker med Vista.

 

Have fun!

 

(Og besøk oss gjerne her: http://www.rln.no/)

 

Linken fungerer ikke.

Lenke til kommentar

Klikk på linken, og slett parantesen som kommer opp i adressefeltet! Ikke så veldig stort problem...

 

Hvor finner man mods? Ser ikke det ordet på spillets hjemmesider noe sted... Har bare testet litt med tastaturet idag, men det virker som et morsomt spill! Gleder meg til å forske videre!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...