Gå til innhold

Release Your Potential Ekstrem Muskelvekst


Anbefalte innlegg

På tide å bynne å trene igjen. Jeg har ikke lagt på meg i jula akkurat så jeg veier 62,4 pr i dag. Kjører programmet med samme vektene som forgie gang og kommer til å legge på neste program.

 

10RM

Dips: 0 kilo( får klare meg med kropsvekten enn så lenge)

Roing: 35 kilo

Arnold: 9 kilo

Knebøy: 43 kilo

Mage: 35 kilo

 

 

 

Første Gjennomkjøring

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Heisann.

Jeg har nå fullført grunnprogrammet til TN og hatt hvileuke. I morgen skal jeg teste 10RMS og jeg vil legge ut info her om hvordan det går og hva slags resultat jeg får. Inspirert av Audun B.

 

Jeg er 62 kilo, 180cm høy og 18 år så det gjør ikke noe om jeg får litt mere kilo på kroppen.

Jeg hadde aldri trent før 7 uker siden og det er noe jeg synes er veldig synd. Jeg er ekstremt fornøyd etter bare 6 uker og synes jeg har blitt en god del sterkere og er veldig fornøyd med meg selv. Har også fått bedre selvtillit og føler meg mer trygg på meg selv og meg selv i sosiale situasjoner, noe jeg slet med før.

 

Jeg synes TN sitt program var veldig bra og det tar ikke så mye tid heller. Jeg gjorde bare vekt-treningen men jeg merker jeg har blitt i bedre form bare av det.

Kansje det er lurt å følge treningsprogrammet helt?

 

 

 

 

Så da var testinga unnagjort, og da gjenstår det bare å holde kostholdet og trene.

 

 

Uke 1

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Mandag

Knebøy: 15/15 og 30 kilo

Dips: Tok bare 4/4 dips uten noe vekt

Roing: 15/15 25kilo

Arnold: 15/10 6kilo

Mage: 15/15 25kilo

Onsdag

Knebøy: 15/11 32,5 kilo

Dips: 5/3 0kilo

Roing: 15/15 26,25 kilo

Arnold: 15/10 7 kilo

Mage 15/15 26,25 kilo

Lørdag

Knebøy: 15/15 36,5kilo

Dips: 7/4 0 kilo

Roing: 15/15 27,5 kilo

Arnold 15/10 7 kilo

Mage: 15/15 27,5kilo

Uke 2

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Tirsdag

Knebøy: 10/10/10 37,5kilo

Dips: 10/4/4

Roing: 10/10/10 30kilo

Arnold: 10/10/10 8kilo

Mage: 10/10/10 30kilo

Torsdag

Knebøy: 10/10/10 40kilo

Dips: 10/6/5 0 kilo

Roing: 10/10/9 32,5 kilo

Arnold: 10/10/5 8kilo

Mage:10/10 32,5kilo

Uke 3

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Mandag

Knebøy: 10/10/10 42,5kilo

Dips: 10/6/4 0kilo

Roing 10/10/6 35kilo

Arnold: 10/10/4 9kilo

Mage: 10/10 35kilo

Onsdag

Knebøy: 10/10/10 47,5 kilo

Dips: 10/9/7

Roing: 10/6/8 35kilo

Arnold: 10/10/6 9kilo

Mage: 10/10 35kilo

Uke 4

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Mandag

Knebøy: 5/5/5 47,5 kilo +dropsett

Dips: 5/5/5 0kilo

Roing: 5/5/5 37,5kilo

Arnold: 5/5/5 9kilo

Mage: 5/5 37,5 kilo +dropsett

Onsdag

Knebøy: 5/5/5 47,5kilo +dropsett

Dips: 5/5/5 5kilo

Roing: 5/5/5 38,7kilo +dropsett

Arnold: 5/5/5 10kilo +dropsett

Mage 5/5 38,7kilo +dropsett

Fredag

Knebøy: 5/5/5 50kilo+dropsett

Drops 5/5/5 10kilo+dropsett

Roing: 5/5/5 40kilo+dropsett

Arnold: 5/5/5 10kilo+dropsett

Mage 5/5 40kil+dropsett

Uke 5

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Tirdag(dag1)

Knebøy: 5/5/5/5 52,5kilo+dropsett

Dips: 5/5/4/5 10kilo+dropsett

Roing: 5/5/5/5 42,5kilo+dropsett

Arnold: 5/5/5/5 10kilo+dropsett

Mage 5 42,5kilo og crunches max

Torsdag

Knebøy: 5/5/5/5 55 kilo+dropsett

Dips: 5/5 10 kilo og 5/5 7,5 kilo

Roing: 5/5/5/5 45kilo

Arnold: 5/5/5/5 11kilo

Søndag

Knebøy: 5/5/5/5 57,5kilo

Dips: 5/5/5/5 10kilo

Roing: 5/5/5/5 45kilo

Arnold: 5/5/5/5 12kilo

 

29.10

Jeg spiste veldig lite i dag og ble helt utmattet etter trening, tror det går bedre neste gang.

31.10

God treningsøkt, jeg føte jeg ikke fikk tatt så mye jeg klarte på knebøy og dips, at jeg ga opp for tidlig. Får de neste trening. Happy Halloween!

3.11

God treningsøkt. Synes jeg fikk pressa maks på alle øvelsene. Ellers så følte jeg meg sliten igjennom hele treningen, sikkert fordi det var en stund siden jeg hadde spist.

6.11

Ah! Deilig med 10 reps, alt ble mye lettere. Fikk kjørt meg helt.

8.11

Hadde lite energi å gå på, så jeg synes ikke jeg fikk maks ut av treningen. Jeg ble også mye lettere sliten og slet med arnoldpress.

12.11

Bra trening. Merket at jeg hadde hoppet over en trenig.

14.11

Drit tung trening. Roing er ett slit! Skikkelig sliten ett trening, deilig.

19.11

Gikke helt grei. Føltes lett å ta bare 5 reps.

21.11

Artig når ting føles lett. Ble ikke få sliten etter treningsøkta.

23.11

Knebøy var tungt og arnold som vanlig, men drips gikk fint til å være så mye.

27.11

Arnold og roing er tungt som fy faen, vet ikke hvordan jeg skal klare dette. Planlegge måltidene bedre, suger å være tom for krefter etter dips.

29.11

Fikk fårlig tid på treningen så måtte skynte meg litt for mye synes jeg, måtte gå ned på dips noe jeg synes er rart.

Roing gikk bedre enn sist gang, og arnold var som vanlig tungt, ellers bra trening.

Endret av Dynejonas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man skal vel ha samme 10RM på de 13 ukene uansett hvilke program du kjører etter grunnprogrammet. Slik jeg har forstått det i alle fall. Btw gleder meg til å lese om hvordan Ekstrem Musklelvekst-programmet fungerer. Synes det er så få øvelser. Hvor har man biceps lzm? :p Får se om jeg velger EM eller en ny periode med grunnprogram.

Lenke til kommentar
Det er ikke nødvendig å teste for nye RM verdier når du skal begynne på neste Release YOUR Potential program etter hvileperioden - øk istedet alle verdier med for eksempel 2.5kg

- eller 5kg på øvelser der du er veldig sterk. Det går også helt fint å starte på samme vekter i neste syklus, spesielt på øvelser der du var veldig stiv og støl etter de første treningene på første syklus.

Lenke til kommentar

Man benytter nye 10RM verdier for hver 6 ukers runde man begynner på, men stort sett så har man en rimelig god følelse for hvor mye man bør gå opp. Men det er klart, går man over fra et program til et annet så må man teste nye verdier siden øvelsene er forskjellige.

 

Når det gjelder EMV programmet så er det ikke akkurat tilfeldig hvilke øvelser som er tatt med, og du vil nok få kjørt både biceps og triceps mer enn nok med de øvelsene som er lagt inn.

Lenke til kommentar

@Dynejonas: Når på dagen (tidspunkt) du spiser måltidene dine spiller ingen rolle. Du kan oppnå akkurat det samme det å spise 2 ganger til dagen, så vel som 7 ganger til dagen. Det er mengden du får i det som teller, og hvor ofte du spiser.

 

Ta gjerne proteintilskudd, (les: tilskudd) men sørg for all del for at kostholdet sitter skikkelig først.

Lenke til kommentar
@Dynejonas: Når på dagen (tidspunkt) du spiser måltidene dine spiller ingen rolle. Du kan oppnå akkurat det samme det å spise 2 ganger til dagen, så vel som 7 ganger til dagen. Det er mengden du får i det som teller, og hvor ofte du spiser.

 

Ta gjerne proteintilskudd, (les: tilskudd) men sørg for all del for at kostholdet sitter skikkelig først.

 

Snakker du om mengden i en shake, eller mengden i et måltid?

Lenke til kommentar
@Dynejonas: Når på dagen (tidspunkt) du spiser måltidene dine spiller ingen rolle. Du kan oppnå akkurat det samme det å spise 2 ganger til dagen, så vel som 7 ganger til dagen. Det er mengden du får i det som teller, og hvor ofte du spiser.

 

Ta gjerne proteintilskudd, (les: tilskudd) men sørg for all del for at kostholdet sitter skikkelig først.

 

Er forsåvidt enig med deg når det gjelder fordelingen av kcal utover dagen, men jeg vil påstå at det er mye mer gunstig å fordele proteininntaket utover dagen fremfor å bare spise ett proteinrikt måltid en gang per 24 timer.

Lenke til kommentar

Jeg spiser selv alt 5-6 måltider til dagen, fordi jeg rett og slett ikke klarer å trykke i med nok om jeg skulle spise sjeldnere. Dessuten får man mindre sult følelse av det.

 

@Haglo: At du spør meg "Snakker du om mengden i en shake, eller mengden i et måltid?", skjønner jeg ikke helt hvordan du får til. Hvis du leser postene til trådstarter vil du se at han skriver følgende.

 

Å spise mye klarer jeg, men til visse tidspunkt vet jeg ikke helt om går.

 

Jeg svarte dermed at det spiller egentlig ingen rolle om man spiser til visse tidspunkt eller ikke. ;)

 

Ellers har du helt rett, hagfors, det å spise ofte kan ha mange fordeler (eksempelvis de jeg nevte), poenget er bare at det er ikke noe "must" å spise hver tredje time elsn for optimale resultater, det er bare tull.

Lenke til kommentar
Jeg svarte dermed at det spiller egentlig ingen rolle om man spiser til visse tidspunkt eller ikke. ;)

 

 

Jeg synes du svarer mye rart jeg :)

 

Hvordan er "Snakker du om mengden i en shake, eller mengden i et måltid?" det samme som "Jeg svarte dermed at det spiller egentlig ingen rolle om man spiser til visse tidspunkt eller ikke."?

Lenke til kommentar

Slutt å krangle her inne da.

 

Takk for bra respons karer! Fikk ikke testet i dag men skal imorgen i stedet.

Jeg bor jo hjemme så jeg spiser det jeg får her. Spiser gjerne grovt brød til frokost og lunsj og til middag blir det det far lager. Jeg kan jo si hva jeg vil ha men tror ikke jeg spiser usunt i hvertfall.

Har mistet matlysten om morgenen etter jeg sluttet å trene, men tipper den kommer tilbake igjen neste uke. Hvis ikke får jeg bare tvinge i meg mat.

Lenke til kommentar

Du vil komme mye bedre ut av det med grunnprogrammet først 2-3 ganger før ekstrem muskelvekst da det programmet er

bygget på baseøvelser og har en hardere progresjon og det er ment at man skal øke kaloriinskuddet kraftigere som totalt sett krever godt innlærte baseøvelserteknikker før man hiver seg utpå.

 

Gikk selv fra 75-95 kg med grunnprogrammet før jeg byttet til emv.

 

Edit: så nå at du i alle fall hadde kjørt gp en gang.

Det er lurt å ta en ny 10RM ja pga du vil kunne løfteteknikkene bedre og løfte mere en første 10rm.

Klarer du 12rep på 20 kg ikke løft igjen men sett 10rm 22kg osv

Samme som klarer du 8rep på 30kg sett 10rm på 28kg osv, løft misnt mulig om man tester 10rm i hvileuka.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...