Gå til innhold

The Witcher. Førsteinntrykk og tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker som et morsomt spill dette her. Fått spilt en times tid så langt. Det eneste som jeg stusser litt over, er den utrolige laggen på ingame-filmene. Ser ikke noen spesiell grunn til det, siden resten av spillet går rimelig glatt på high.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har akkurat kommet til Vizima. The Beast var tung. Etter 4 tap med å gå head-on på han begtbte jeg springe i ring for og regenerere liv.

EDIT: BTW hvor finner jeg savene mine?

Husk å skjule "spoilere"....

Skrevet

Dæven døtte, første intrykket på spillet er supert! Jækla bra grafikk, og scenene der menneskene prater er fin og har bra flyt. Gameplayet er også bra, selv om jeg ikke har kommet så langt da...

Det merkelige er at dataen min drar det i 1680*et eller anna, og high på grafikk (high på absolutt alle greiene). Eneste som er litt rart var at de første videosekvensene lagga litt, men det tror jeg gikk seg til.

Tror dette kommer til å bli et supert spill :)

Skrevet

hos meg lagger snakkesekvensene noe helt grusomt. De er også veldig pikselerte. Gameplay flyter fint på samme innstillinger, så klør meg litt i hodet her.

Btw, hvor finner jeg Alghouls?

Skrevet
hos meg lagger snakkesekvensene noe helt grusomt. De er også veldig pikselerte. Gameplay flyter fint på samme innstillinger, så klør meg litt i hodet her.

Btw, hvor finner jeg Alghouls?

mmmm, lagg er en ting, men at snakkesekvensene skal være så veldig pikselerte virker merkelig. De skal jo være sylskarpe. Jeg har Xp, Amd X2 4200+, 7900GTX Nvidia, 2048 RAM - kjører fint i widescreen 1680 jeg :)

Skrevet

Apropos slutten på kapittel én som noen her har slitt med.

Etter gjentatte forsøk fant jeg ut hvordan the beast kunne drepes. Det forutsetter at du valgte å redde Abigail da... Jeg vet ikke hva som skjer om du gjør andre valg.

Uansett, angrip beistet med fast attack. Blir du omringet av barghest, bytter du til group attack og angriper barghestene. Pass på å hoppe ut av beistets angrepssone. Når barghestene er døde, går du tilbake til fast attack på beistet.

Dette holder deg gående sånn ca i ett minutt inntil du blir paralysert av beistet. Skjer det samtidig med at du er omringet av barghest sliter du alvorlig.

Dermed kommer vi til det viktige: Så lenge Abigail er i live, vil hun sørge for å helbrede deg jevnlig. Da snakker vi ikke om økt regenerering, men instant heal. Faller Abigail om, dør du hvis du fortsetter med angrepene. Heldigvis dør ikke Abigail. Hun våkner til live igjen etter en liten stund, og fortsetter da med helbredingen, hvorpå du kan fortsette angrepene.

Med andre ord, hører du Abigail skrike ut og faller om, er det på tide å ta seg en løperunde inntil hun våkner igjen. ;) Det funka for meg.

Skrevet

Det eneste jeg har å klage på er den hakkinga i byen osv, også når man er på bygda...er vel for at det er mye på skjermen av hus osv....men det er ikke skjermkortene som gjør det ihvertfall...for den ligger på 30fps når det skjer, men jeg lurer på om spillet her krever mer enn 2gig minne...Noen som vet?

Skrevet
Jeg holder på å klikke.. Faen! Dere som har kommet til chapter 2, les spoileren:

Er i fangehullet og skal sloss mot han dere store fyren (fist fight) Jeg får inn et par slag i starten, men etterpå står Geralt bare der og får bank. Trykker jeg infernalsk på musa så gjør han en "kom her" bevegelse.. Holder på å klikke, har googla men fant ingenting. Hjelp! (dette er min første fist fight også)

Dette skjer noen ganger i spillet, du må bare flytte litt på deg så er det bare å klaske løs igjen. Noen ganger på du sette på pause osv for at han skal flytte seg...Dette er jo helt klare bugs som sikkert blir fikset.

Skrevet (endret)
Har ikke krasjet i det hele tatt med 1.1? patchen

Jepp, er helt oppdatert. Kjører i Vista.

Flere som sliter med at spillet går ut til Vista. Skjer her også. Leser på The Witcher forumet at det er mange som fortsatt hopper ut til Vista selv med hotfix og siste patch.

Regner med at det vil komme en oppdatering som ordner problemet, i mellomtiden har jeg lagt spillet på hylla.

Blir bare irritert over at jeg må stadig laste inn spillet på nytt fordi jeg hopper ut, så starte på nytt der jeg lagret sist.

Endret av VistaGames
Skrevet (endret)

Kjøpte spillet i går og det eneste kræsjet jeg fikk var når jeg avsluttet spillet fra hovedmenyen etter rundt 6 timer med spilling.

Vista Ultimate 64bit.

Endret av ØysteinT
Skrevet

Ble noe skuffet over klikk og drep opplegget:(...hadde sett for meg at de skulle svinge sverdet som i Oblivion...altså gjøre det til mer realisme i slossinga...dengang nei

Skrevet

Irriterer meg over at man ikke kan hoppe(over små gjerder), og at man stopper opp hvis man går i bukser, eller hvis man bommer på en liten stigning. Dette er utrolig at de ikke fikset.

Skrevet
Ble noe skuffet over klikk og drep opplegget:(...hadde sett for meg at de skulle svinge sverdet som i Oblivion...altså gjøre det til mer realisme i slossinga...dengang nei

Er litt bedre kamp-system her enn i Oblivion ja, i Oblivion slår du på samme måte så å si hele tiden.

Mye morsomere å slåss i det Witcher syns nå jeg da, men alle har sin smak :)

Skrevet (endret)
Irriterer meg over at man ikke kan hoppe(over små gjerder), og at man stopper opp hvis man går i bukser, eller hvis man bommer på en liten stigning. Dette er utrolig at de ikke fikset.

Ja, det kan være litt irriterende. Men det er en feil jeg lett kan overse når det gjelder dette spillet:P

Hopping hadde vært greit, ja, men det er ingen nødvendighet for min del. Det som er irriterende er når Geralt "kjører seg fast" og ikke kommer seg vekk. Litt vondt å forklare..

Endret av Jakoozie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...