Gå til innhold

Stille PSU, rundt 1000W i et Lian Li PC6070BSCANDV2


Anbefalte innlegg

Ok, for å gjøre en lang historie kort; kjøpte en ny desktop, 2 x 8800 GTX, E6850 i et Lian Li PC6070BSCANDV2. Problemet her er kjøling samt støy - regnet nesten med at kjøling ville bli et lite problem så har akkurat bestilt noen Papst 120 mm vifter for å erstatte de (støysvake men dog) udugelige Mist viftene som allerede satt i kabinettet.

 

Det som støyer absolutt mest er PSUen, en OCZ ProXstream 1000W.

 

Har veldig lyst til å skifte ut denne, og vurderer litt alternativer, men aner egentlig ikke helt hva jeg skal se etter med tanke på plass til montering i kabinettet av ny PSU, de jeg har sett på er;

 

Be Quiet Dark Power PRO BQT P6-PRO-1000W (Stille)

NorthQ Giant Reactor 1000W (Stille, men denne leser jeg i tester er noe ustabil)

 

Er det noen som vet om jeg vil få plass til en Dark Power PRO BQT P6-Pro?

 

Link til produsent: http://www.be-quiet.net/be-quiet.net/index.php?StoryID=48 - men finner ikke noen spesifikasjoner på størrelse der - heller ikke noe annet sted :/

Endret av Gnurk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jo ikke alu kabinett beste approach for "slient computing" siden det slipper ut mere støy enn andre.

For stille PSU er det vel best å surfe litt hos SPCR :

http://www.silentpcreview.com/section10.html

Recommended PSU's

http://www.silentpcreview.com/article699-page1.html

 

Seasonic S12/M12 har vært kongen på haugen vedr. støy en god stund.

Corsair HX620 komer i samme kategori da den er bygd på samme men med annen 120mm vifte.

Ønsker du bortimot 1kW kan jo Tagan Dual Engine Turbojet serie være et alternativ.

Der skal vifter holde seg på 1000RPM(22db) til 40-50% belastning.

Lenke til kommentar
Må du virkelig ha strømforsyning på en 1 kilowatt da? Har mer å velge i hvis du går litt ned i effekt..

 

Var egentlig for å være sikret å unngå problemer med 2 x 8800 GTX, 2 x 500 GB, lydkort, brenner osv som står i maskinen, om jeg faktisk trenger det akkurat per dags dato er vel et annet spørsmål. 850+ Watt holder vel muligens.

 

Nå er jo ikke alu kabinett beste approach for "slient computing" siden det slipper ut mere støy enn andre.

For stille PSU er det vel best å surfe litt hos SPCR :

http://www.silentpcreview.com/section10.html

Recommended PSU's

http://www.silentpcreview.com/article699-page1.html

 

Seasonic S12/M12 har vært kongen på haugen vedr. støy en god stund.

Corsair HX620 komer i samme kategori da den er bygd på samme men med annen 120mm vifte.

Ønsker du bortimot 1kW kan jo Tagan Dual Engine Turbojet serie være et alternativ.

Der skal vifter holde seg på 1000RPM(22db) til 40-50% belastning.

 

Takk for svar =)

 

Er faktisk ikke så altfor mye som har med kabinettet å gjøre når det gjelder støy, hovedparten av støy er faktisk via strømforsyningen om støyer veldig kraftig ut fra vifta på baksiden.

 

Ble noe skeptisk til plass / dimensjoner / montering for f.eks. den Darkpower Pro-PSUen da jeg ser den har topp/bunnmontert vifte i motsetning til min nåværende OCZ PSU.

 

En del litt for små PSU'er der, men skal lese opp litt rundt Tagan.

Endret av Gnurk
Lenke til kommentar

Be Quiet Dark Power PRO BQT P6-PRO-1000W er laget av OEM produsent Topower.

Tagan TurboJet Series er som de fleste andre Tagan PSU-er også laget av OEM produsent Topower.

 

Tagan sin TurboJet Series vil bråke mer enn Be Quiet Dark Power PRO BQT P6-PRO-1000W på grunn av at den bruker 2x 80mm vifter istedenfor en stor vifte.

 

Test av Be Quiet Dark Power PRO BQT P6-PRO-1000W, maks støy ble målt til 36,5dBA.

Test av Tagan TG1100-U95 (TURBOJET), maks støy ble målt til 46,7dBA.

 

 

Tysk Test av Be Quiet Dark Power PRO BQT P6-PRO-1000W, støy Idel 26dBA og støy på full load 39dBA. Den er oversatt til Engelsk via Babelfish.

Endret av LAEN
Lenke til kommentar
Be Quiet Dark Power PRO BQT P6-PRO-1000W er laget av OEM produsent Topower.

Tagan TurboJet Series er som de fleste andre Tagan PSU-er også laget av OEM produsent Topower.

 

Tagan sin TurboJet Series vil bråke mer enn Be Quiet Dark Power PRO BQT P6-PRO-1000W på grunn av at den bruker 2x 80mm vifter istedenfor en stor vifte.

 

Test av Be Quiet Dark Power PRO BQT P6-PRO-1000W, maks støy ble målt til 36,5dBA.

Test av Tagan TG1100-U95 (TURBOJET), maks støy ble målt til 46,7dBA.

 

 

Tysk Test av Be Quiet Dark Power PRO BQT P6-PRO-1000W, støy Idel 26dBA og støy på full load 39dBA. Den er oversatt til Engelsk via Babelfish.

 

Takk skal du ha. Hm - er faktisk ikke så altfor mye å hente da faktisk, var helt sikker på at Dark Power Pro var langt mer stille enn i den testen... Tror muligens jeg får revurdere planene litt =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...