Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Jukse på prøve


Gjest medlem-140898

Anbefalte innlegg

Jeg sendte vel ca 10 meldinger til ADAM, der alle inneholdt ting jeg lurte på i prøven. Dette hjalp meg ganske bra ;)

 

Har i ettertid funnet ut at det koster 20,- meldingen, så jeg brukte vel ca. 100,- på 1 time :blush::p

 

10 * 20 = 100 ? :hmm:

 

Kanskje du burde fulgt med i mattetimene? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har vel bare småjukset èn gang, under en ganske stor naturfagprøve.

 

Jeg kom til timen og møtte klassekamerater som spurte "har du øvd?" "Helvete, det glemte jeg" tenkte jeg.

Jeg satt på pulten min når prøven kom, tittet gjennom prøven som jeg skjønte ingenting av.

Jeg kom da på en reklame jeg hadde sett på tv, den "send ditt spørsmål til ADAM(2326)". Første spørsmål i prøven var vel "skriv om fotosyntesen". Jeg sendte da Fotosyntese til 2326, og fikk svar ganske skjapt. Jeg skrev av det meste som sto i meldingen, og kom frem til at dette var smart. Jeg sendte vel ca 10 meldinger til ADAM, der alle inneholdt ting jeg lurte på i prøven. Dette hjalp meg ganske bra ;)

 

Har i ettertid funnet ut at det koster 20,- meldingen, så jeg brukte vel ca. 100,- på 1 time :blush::p

Denne skal brukes :D At jeg ikke har tenkt på dette før. Flaut!

Lenke til kommentar
Fant engelsktentamenen vi hadde igår, på nettet (udir.no :D), la den ut som notat på facebook til alle i klassen. Geniale er at ingen kan ta oss på noe siden kunnskapsløftet sier at alle hjelpemidler bortsett fra kommunikasjon er lov.

 

Er ikke facebook en form for kommunikasjon da?

Lenke til kommentar

Det er faktisk ein god idé double-0 Tommy

 

Haha moro å lese kva folk har gjort :yes:

 

Eg har vel juksa ein gong. Da hadde eg arbeidsboka under pulten. Men det var ein prøve me ikkje fekk karakter på... franskprøve. Læraren er imot karakterar :new_woot:

 

Men elles har eg, nest største nerden i klassen, aldri juksa, for eg er englebarn, eg :innocent:

Endret av Norvegisk
Lenke til kommentar
Jeg har juksa litt før. Da pleide jeg å ha boka under ræva, for jeg satt innerst mot veggen. Så det var ingen som la merke til det. hehe

 

Skal ha bygg prøve imorgen. Lurer på om jeg skal ha en lapp i penalet, hehe. Men det er bare jeg som skal være i rommet trur jeg. For jeg var borte når de andre hadde den.

Trur ikke jeg tørr å ta opp boka selvom jeg er aleina i rommet. Læreren kan jo komme når som helst, hehe.

 

Hvis de andre i klassen har tatt prøven så kryssforhører du bare noen av de om spørsmåla da :)

Jeg pleier ofte å komme 1 time for sent til prøver også spørre andre, om jeg ikke er forberedt fra før da.. :p

Lenke til kommentar
Jeg sendte vel ca 10 meldinger til ADAM, der alle inneholdt ting jeg lurte på i prøven. Dette hjalp meg ganske bra ;)

 

Har i ettertid funnet ut at det koster 20,- meldingen, så jeg brukte vel ca. 100,- på 1 time :blush::p

 

10 * 20 = 100 ? :hmm:

 

Kanskje du burde fulgt med i mattetimene? :)

 

 

Gah... iFail :tease:

Regnefeil fra min side der, ja xD

Jeg er blandt de beste i klassen i matte, btw ;)

Lenke til kommentar
Har gloseprøve i HVER forbanna tysktime siden nyttår og skal ha det fram mot sommeren. Sålangt har 4 stykker blitt tatt, derimot jeg står igjen ubeseiret. Muhaha.

 

Feil, de(n) ubeseirede får sekser på gloseprøva uten juks. ;)

 

Feil! Den ubeseirende ser ikke vitsen med å slite ræva si ved å øve 1 time på glosene før hver time, derfor tyr man til triks!

 

Trikset omfatter nøye planlegging. Du trenger blant annet 1 kondom, glidemiddel og et a4-ark med glosene pakket sammen som en liten buttplug. Resten finner du ut selv. Win.

Lenke til kommentar
da kan ikke nivået være særlig høyt :]

 

Hvordan kan du uttale deg om det, da du sikkert ikke har vært i klassen vår engang?

Tror ikke du heller hadde vært så klar i hodet ditt da du hadde hatt 3 timer søvn dagen før og nettopp hatt en 4 timer lang sykkeltur.

 

Men usansett: Vi er off-topic. Vi skal ikke diskutere matte :p

Endret av Liiland
Lenke til kommentar
Alle hjelpemidler er tillatt bortsett fra verktøy som tillater elever å kommunisere med andre, dvs internett og derfor også Facebook.

Internett i seg selv er ikke komunikasjon, om jeg leser noe en eller annen har skrevet på internett så er det like lite kominukasjon som å lese noe en eller annen har skrevet i en bok.

Lenke til kommentar
Har gloseprøve i HVER forbanna tysktime siden nyttår og skal ha det fram mot sommeren. Sålangt har 4 stykker blitt tatt, derimot jeg står igjen ubeseiret. Muhaha.

 

Feil, de(n) ubeseirede får sekser på gloseprøva uten juks. ;)

 

Feil! Den ubeseirende ser ikke vitsen med å slite ræva si ved å øve 1 time på glosene før hver time, derfor tyr man til triks!

 

Trikset omfatter nøye planlegging. Du trenger blant annet 1 kondom, glidemiddel og et a4-ark med glosene pakket sammen som en liten buttplug. Resten finner du ut selv. Win.

 

Den ubeseirede ser verdien i å ikke jukse, ved å anlegge god studieteknikk, og ved å ikke velge minste mostands vei. Du tapte, og er en taper hvis du fortsetter i samme løp.

 

Alle hjelpemidler er tillatt bortsett fra verktøy som tillater elever å kommunisere med andre, dvs internett og derfor også Facebook.

Internett i seg selv er ikke komunikasjon, om jeg leser noe en eller annen har skrevet på internett så er det like lite kominukasjon som å lese noe en eller annen har skrevet i en bok.

 

Internett muliggjør kommunikasjon i stor grad, hvis du blir tatt med en nettleser oppe under tentamen / eksamen / prøve er det automatisk stryk. Med mindre du har lærere som skal forstå seg ihjel på idioter, da.

Lenke til kommentar
Alle hjelpemidler er tillatt bortsett fra verktøy som tillater elever å kommunisere med andre, dvs internett og derfor også Facebook.

Internett i seg selv er ikke komunikasjon, om jeg leser noe en eller annen har skrevet på internett så er det like lite kominukasjon som å lese noe en eller annen har skrevet i en bok.

 

Internett muliggjør kommunikasjon i stor grad, hvis du blir tatt med en nettleser oppe under tentamen / eksamen / prøve er det automatisk stryk. Med mindre du har lærere som skal forstå seg ihjel på idioter, da.

Ja, men la oss si at jeg ikke gidder skrive ut 10000000 sider fra wikipedia, så jeg lagrer heller et par .html (eller .php eller whatever) filer som jeg åpner. Det er da ikke mer juks enn å printe dem ut/sitte med en bok - men på en annen side er jeg j oegentlig ikke på internett når jeg gjør dette, siden det ikke kreves nettilgang.

Jeg skjønner hvorfor de gjør som de gjør, det blir jo alt forlett å jukse hvis man kan bruke internett men ikke komunisere.. Men det er jo ikke noe feil i å være på internett, bare man ikke komuniserer. Desverre tror jeg ikke det kommer til å sje, men mindre man klarer å få alle programmer osv. man kan bruke til å komunisere til å gå gjennom port X - Y , og da stenge av portene på de aktuelle dagene.

Lenke til kommentar

Hele poenget(hvertfall på videregående) er at man skal gjøre forberedelser dager i forveien. Da skal man printe ut alt av materiale, for så å benytte denne i en evt. besvarelse. Kildebehandling er en stor del av oppgavene man får til heldagser\eksamen, da er det veldig greit at det er skrevet ut på forhånd, notater rett på de arkene etc. Dessuten kan du kommunisere med andre via internett, msn, chatterom etc etc. At ikke musikk som man har på en mp3spiller og ikke på mobil eller Iphone, er tillat er bak mål, men men.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...