Gå til innhold

Beste x64 OS?


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt ny pc, den har (så snart det kommer i posten) 4 gig ram. Da har jeg funnet ut at jeg trenger 64-bits os, men hva er egentlig best? Er Vista noe å sattse på? Eller er XP bedre? Eller kanskje en 64-bits linux? Maskinen er kraftig, så det har i teorien ikke noe å si hvor "tungt" OSet er.

 

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal bruke dataen til media og spill hovedsakelig. Det kan hende den vil bli brukt som render"farm" også. Den vil også brukes til diverse programmer som u-torrent og den slags. Vil dette fungere i vista? eller krever det driveroppdateringer som ikke er ute enda? Jeg tror jeg går for Vista x64, siden dette er "fremtiden". Jeg håper bare den blir oppdatert etter hvert. Det beste for meg egentlig ville kanskje vært ubuntu, men jeg tror ikke dette finnes til x64 platform.

 

Jaja. Jeg så en venn bruke vista på en laptop. Det så ganske greit ut egentlig... Tror jeg går for det.

Lenke til kommentar
Nei, XP64 er ikke gratis å laste ned (ihverfall ikke lovlig).

Hadde uten tvil valgt Vista64. Har det selv, og har ingen problemer. Alle programmene jeg bruker og spillene jeg spiller fungerer som normalt.

 

da gidder jeg ikke og gå fra lovelig til ulovelig windows... ser for meg mye mer stress enn det er verdt med uekte windows :p får vel vente til vista faller i pris før jeg gidder gå for det

 

merker jeg ekstrem forskjell på x64 os og x32 os når jeg har x64 prosessor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...