Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Forsinket ringing med IP-telefoni


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

 

fredag ble IP-telefoni fra IPLink aktivert i huset, og det fungerer helt fint å ringe og snakke med.

 

Men når jeg prøver å ringe fra mobiltelefonen min og til hjemmenummeret vårt, hører jeg at det ringer 2-3 ganger i mobilen før telefonen begynner å ringe her hjemme. Forsinkelsen gjelder også når jeg deretter legger på med mobilen - telefonen fortsetter å ringe hjemme et par ganger.

 

Dette gjør at folk gir opp og legger på nesten før vi rekker å ta telefonen, veldig irriterende.

 

IP-adapteren er koblet til en SpeedTouch 546i (ADSL-modem inkl. 4 porters ruter), og telefonene jeg bruker er trådløse Philips SE430.

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få bort forsinkelsen?

Åpne porter på SpeedTouch, koble på en annen måte, etellerannet..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel dessverre ikke uvanlig med en viss forsinkelse i en analogovergang, spesielt mot trådløse telefoner er min erfaring, har du en vanlig ikke-trådløs telefon du kan teste med og se om det er mindre forsinkelse da? Har du hørt med IPLink?

Skrevet

Har ingen ikke-trådløs telefon å teste med dessverre, men det burde da være mulig å få fikset det på en måte slik at forsinkelsen ikke ble så mye som to-tre ring. Har tenkt på om det kan være en ulempe at ADSL-modemet har innebygget ruter, ettersom det ofte anbefales at IP-adapteren kobles mellom modem og ruter.

Men har sendt e-post til IPLink support nå i helgen, så satser på å få svar i morgen.

 

Om noen flere har forslag så er jeg takknemlig :)

Skrevet

dette er neppe forårsaket av datautstyret ditt, men heller måten leverandøren din har valgt å oversette analge signaler til digital. Jeg tviler du kan gjøre så mye for å fikse det selv, utover å gjøre leverandøren obs på problemet.

 

-Stigma

Skrevet

Er ikke kjent med 546i, men på 546t fungerer QOS (quality of service) funksjonen best når den er koblet fra port 1 fra ditt rutermodem. QOS er en måte for bredbåndstelefoni å prioritere tale når IP-telefonen benyttes, slik at den allokerer det den trenger av båndbredde slik at kvaliteten på IP telefoni ikke blir dårlig hvis f.eks det er flere PC-er som benytter linja samtidig, eller at dere har crappy linje i utganspunktet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...