Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bli sammen med eksen til kamerat.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ja.. jeg vet dette har blitt tatt opp 100 ganger før, men denne situsajonene er litt spesiell.

 

Heres the story.

 

Jeg ble kjent med ei jente for et par år siden, og vi "klaffet". Jeg snakket ikke så mye med henne, men møtte henne endel på byen, og hun var i "vennekretsen" min.

 

Men så av en eller annen grunn, så hoppet kameraten min inn, og "tok" henne hvis dere skjønner hva jeg mener, og jeg er ikke den typen som bryter inn i slike ting, selv om jeg ble forbanna på han og slikt, men jeg orka ikke ødelegge vennskapet med han.

 

De ble sammen, og var sammen i litt over et år. så ble det slutt mellom de. dette er ca. et halvt år siden.

Og jeg har fortsatt følelser for hun, men jeg føler at det blir litt feil, siden kameraten min har vært sammen med henne.

Jeg snakker ikke så mye med kameraten min lenger, men jeg annser han fortsatt som kompis.

 

Jeg har hadd besøk av henne i ettertid, og vi klaffer fortsatt like godt, så det er et lite moralskt dilemma dette.

 

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det burte ikke være noe problem at dere to blir sammen da. herregud, jeg har sjekka opp jente, det funka dårlig og vi blei venner, så tok kameraten min hu, så hadde vi trekant, så tok jeg venninna til jenta og vi blei sammen, så slo kameraten min og jenta opp. jeg og venninna er fortsatt sammen :)

 

 

alle er fortsatt gode venner. alt løser seg his man vil :)

Lenke til kommentar

 

 

Det er så booring at alle må opperere som anonyme brukere i denne delen av forumet cry.gif
Og sex og samliv er veldig menneskelig, skjønner meg ikke på denne tabu og "redd for at kameratene skall få greie på at jeg runker" greia tongue.gif


Flere som synes det er merkelig? smile.gif

Litt ot dette da, men jeg er enig i det du sier. Sex og samliv er 100% naturlig og ser ikke grunnen til at det skulle være så flaut heller. (Unntak eksisterer selvfølgelig)

Men til temaet - Go for it.. Hvis det var en kompis av deg, så burde han vist at du hadde følelser for henne, noe han tydeligvis ikke brydde seg om.
Gjør det du føler er riktig smile.gif
Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg, ville jeg nok tatt en prat med kompisen din for å finne ut om han fortsatt har følelser for henne. Mitt synspunkt er i hvert fall det at dersom en kompis forteller meg at han han følelser for min ekskjæreste og har lyst til å bli sammen med henne, er det grønt lys for han sålenge mine følelser for jenta er helt borte. Men dette er jo helt individuelt.

 

Enhver person burde respektere det i mine øyne, og dersom en venn ikke gjør dette, er det overhodet ikke noen god venn :)

Lenke til kommentar
Enhver person burde respektere det i mine øyne, og dersom en venn ikke gjør dette, er det overhodet ikke noen god venn :)

Og enhver person bør ha nok respekt for vennene sine til å vurdere situasjonen som du sier her:

Mitt synspunkt er i hvert fall det at dersom en kompis forteller meg at han han følelser for min ekskjæreste og har lyst til å bli sammen med henne, er det grønt lys for han sålenge mine følelser for jenta er helt borte.

dessverre sier alt for mange(sannsynligvis helt uerfarne på området, men dog) "nei, aldri!" uten å tenke seg om eller vurdere det.

Det mener jeg er respektløst overfor vennen som sitter i denne knipa, med følelser h*n ikke kan noe for.

 

Av respekt for kameraten min ville jeg pratet skikkelig med ham før jeg gjorde noe med exen hans.

 

Av samme respekt ville jeg latt kameraten min legge seg etter exen min om jeg er ferdig med henne.

 

Respekt er ikke enveis.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5U1CsALJ

Ingenting er verre enn ekser en fortsatt har følelser for (med mindre det er gjensidig), når de i tillegg har samme bestekompiser som deg selv..

 

Det jeg prøver å si er: snakk ut med kameraten din. Sørg for at han ikke lenger føler noe for henne.

Det værste du kan gjøre er å bli sammen med jenta kameraten din fortsatt elsker. Mange mener det er fullt mulig å være venn med sin eks. Men tro du meg: det er lettere sagt enn gjort!

 

Selv om du sier du selv i utgangspunktet var "førstemann til mølla", er det ikke sikkert din kamerat ville sagt det samme.. ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...