Gå til innhold

Stille spillmaskin til ca 10.000, er dette bra nok?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For og være "ekkel" bruker eg ofte sida til Komplett for og samle info om deler eg har lyst på - de har ofte "bøttevis" med linker/tester. Etter det tar eg prisguiden i bruk, når eg handla kabinett i vinter bestilte eg det hos Amentio, de var ca. 200,- under Komplett sin pris, frakta var og en god del lavere :thumbup: Hadde og inne 4 sata kabler i samme ordre, de kom i sin egne bedriftspakke - eg betalte 115,- i frakt for hele ordren (kabinett og kabler i 2 "pakker")..

Ofte "billigst" og betale varene ved bestilling - kanskje værre med SHG?

Bestilte ny skjerm fra IT-butikken (som har samme "opphav" som SHG) i sommer, de skulle ha 250,- i gebyr for og ta imot "plastikk-penger" og forskjellen i frakt med og uten "postoppkrav" var kanskje en femtilapp - min første "PC-ordre" på ørten år betalt med postoppkrav :innocent: .

Med og "hoppe litt" med bestillinga (fra flere leverandører) kan kanskje totalprisen bli lignende Komplett sin ex frakt pris, når pakken er henta / levert på døra der delene skal brukes..

Lenke til kommentar

Jeg har ingen konkret grunn til det, men selv om jeg la merke til at shg.no var ganske mye billigere enn de fleste andre, følte jeg meg tryggere på å bruke norske forhandlere som jeg stoler på. Skjer det noe vil jeg helst slippe å måtte forholde meg til utenlandske forhandlere, selv om det er snakk om våre nordiske brødre :p.

 

Det koster meg en del hundrelapper, men oh well. Trygghetsfølelsen og den lavere risikoen er verdt prisen!

Lenke til kommentar

Da har jeg gjort et par forandringer og kommet frem til følgende oppsett:

 

Kabinett: Antec Performance P182 Miditower

Hovedkort: Gigabyte GA-P35-DS4

Strømforsyning: Corsair Powersupply 520W

Minne: Crucial DDR2 PC5300 4096MB CL5

Prosessor: Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz

Skjermkort: MSI GeForce 8800GTS 640MB

 

Samt en Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 og en Samsung DVD-brenner SH-S202J.

 

Jeg ligger nå på 11.923 kroner inkludert frakt, alt fra Komplett. Beklager hvis jeg maser for mye, men ser dette bra ut? Jeg vil helst ikke angre på at jeg kjøpte den ene delen i stedet for den andre.

 

Takk til alle som har svart!

Lenke til kommentar
hvis du kjøper dette http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=327331 sparer su 3-400 kr!

 

Jeg ville også gått for dette kortet, du betaler 400kr for litt høyere klokkehastigheter fra fabrikk, ellers ingen forskjell. Ville også byttet ut minnet til disse brikkene, da har du mere å gå på ved eventuell overklokking senere, samt det blir 100kr billigere, hvis du bytter ut med XFX kortet, så sparer du 500kr med ingenting forskjell, kun hvis du skal klokke så tjener du mye på det.

 

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar
Så du syns jeg bør kjøpe 4x 1024MB minne i stedet for to på 2GB? Jeg hadde tenkt til å ha 4GB minne, og det koster jo ikke all verden heller.

 

Jeg har ingen planer om overklokking, så da blir det nok XFX kortet.

 

Etter det jeg har lest omkring på diverse forum, så har 2x2GB brikker en tendens til å føre med seg problemer, har ikke erfaring med dette selv da jeg kjører 4x1GB som funker utmerket.

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar
Så du syns jeg bør kjøpe 4x 1024MB minne i stedet for to på 2GB? Jeg hadde tenkt til å ha 4GB minne, og det koster jo ikke all verden heller.

 

Jeg har ingen planer om overklokking, så da blir det nok XFX kortet.

 

Etter det jeg har lest omkring på diverse forum, så har 2x2GB brikker en tendens til å føre med seg problemer, har ikke erfaring med dette selv da jeg kjører 4x1GB som funker utmerket.

 

~ Mortis360

Det er mulig, men hvis jeg kjøper 4 brikker på 1GB hver så har jeg jo ikke muligheten til å kjøpe mer minne hvis det skulle vise seg å bli nødvendig. Hovedkortet har jo bare plass til 4 brikker.

 

Men da gjenstår spørsmålet om jeg noen gang kommer til å ha bruk for mer enn 4GB minne.

Lenke til kommentar

Men valgte du 2 brikker på 2GB hver, eller 4 på 1GB? Og er det egentlig noen merkbar forskjell, utenom at jeg ikke kan oppgradere til mer enn 4GB (plassmangel)?

 

Jeg likte DS4 kortet og har lest en del anmeldelser, og 3-400 kroner ekstra er ikke så mye. Så lenge jeg havner under 12.000 kroner er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar

Da har jeg kjøpt og bygget maskinen med god hjelp fra danno_O, og jeg må si jeg er mer enn fornøyd. For det første lager den nesten ikke lyd i det hele tatt, og for det andre fungerer alt, til og med det trådløse nettet, som det skal.

 

Jeg gikk for 2x2GB rambrikker :).

Lenke til kommentar
Da har jeg kjøpt og bygget maskinen med god hjelp fra danno_O, og jeg må si jeg er mer enn fornøyd. For det første lager den nesten ikke lyd i det hele tatt, og for det andre fungerer alt, til og med det trådløse nettet, som det skal.

 

Jeg gikk for 2x2GB rambrikker :).

Så bra :)

 

Venter fremdeles på den siste forsendelsespakken før jeg får bygd min >.<

2x2gb er noe dyrere så jeg gikk for 4x1. Ser ikke for meg at jeg trenger å få mer enn 4gb ram før jeg begynner å tenke på å kjøpe ny pc uansett.

 

Ha det gøy med den nye PC-en! Gleder meg til å få bygget min, men det blir neppe denne helgen som jeg hadde håpet :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...