Gå til innhold

pasta, har det mye å si?


kim-roger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjølepasta gir betydelig bedre kontakt mellom cpu og kjøler så jeg vil påstå og si at det er veldig viktig. Selv om du har ganske gode temperaturer tror jeg de vil synke hvis du tar på kjølepasta (av god kvalitet).

 

Ta en titt på Goopguiden for mer informasjon og hvordan du skal påføre pastaen (du skal bruke veldig lite!)

Lenke til kommentar

Hvi du bruker kjøler av god kvalitet, med blank og plan bunn og prosessoren også er plan og tålig glatt, så kan man nok klare seg greit uten, men det blir jo ikke helt optimalt da. Så det er nok riktig som heanwi sier, at temperaturen kan synke litt hvis du tar på et tynt lag med pasta. Ikke overdriv da, bare et ganske tynt lag.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar
En kompis tok på en hel tube AS5 på sin CPU.

Det rant nedover prosessor, hovedkort og skjermkort :dribble:

Gainward brukte en hel tube på 8800GTS også... :roll:

 

114139.jpeg

 

Men ellers ble jeg også nyskjerrig på det samme som Spragleknas, mener du helt uten pasta, eller med orginal pasta kim-roger?

Pasta kan ha en god del å si for temperaturen, og jevn varmeoverføring, men generelt vil jeg si at forskjellen mellom feks AS5 og C2D orginal goop har blitt en god del mindre enn hva det var for bare et par år siden (P4)

Lenke til kommentar
En kompis tok på en hel tube AS5 på sin CPU.

Det rant nedover prosessor, hovedkort og skjermkort :dribble:

Gainward brukte en hel tube på 8800GTS også... :roll:

 

114139.jpeg

 

Men ellers ble jeg også nyskjerrig på det samme som Spragleknas, mener du helt uten pasta, eller med orginal pasta kim-roger?

Pasta kan ha en god del å si for temperaturen, og jevn varmeoverføring, men generelt vil jeg si at forskjellen mellom feks AS5 og C2D orginal goop har blitt en god del mindre enn hva det var for bare et par år siden (P4)

har ikke pasta i heletat jeg...

 

vurderer å kjøpe en tube me kvalitet, se om det synker en del..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...