Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan finne adminpassord på PC-en en sitter på ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM
hei!

 

Tviler på at dette blir rett sted å poste denne tråden, men jeg prøver.

Jeg lurte på hvordan jeg fant adminpassord på PC-en jeg sitter på?

 

takk så mye!

Det er vel liten sjanse for at det er din egen maskin du sitter på?

Lenke til kommentar

Det er skole domene på den. Men de sa at jeg skulle få admin på PC-en, og det ser ut som de har glemt det. Derfor vil jeg gjøre meg selv til admin med adminpassordet. En venn av meg spurte de om det samme, han fikk admin, det er bare det at det er helg nå og lærerne er lite tilgjengelig. Når dette er sagt så vil jeg gjerne fikse admin selv, og lurer derfor på om dere vet noen metoder å få taki admin passordet.

Lenke til kommentar

Bortimot umulig å skaffe passordet til domene admin om du ikke sitter på domene kontrolleren, eller er koblet til domene nettverket.

 

Men jeg tror du skal glemme å prøve å skaffe passordet til domene admin.

Hvis du får tak i det, og system administratorene på skolen finner det ut, så kan du se langt etter noen PC fra skolen i lang tid.

 

nøy deg med å skaffe lokal admin hvis det er så fryktelig viktig for det å være admin denne helga, og absolutt ikke klarer å vente til mandag. og hvis du klarer å skaffe passordet til den, så tror jeg du selv da skal være forsiktig så ikke sys admin finner det ut, siden de blir garantert ikke glade for det heller.

Endret av fatalicus
Lenke til kommentar

hvis det er skole pc så vil jeg ikke tulle for mye med den. veldig lett og få meldt ut laptop og da må du snakke med admin for og melde den inn i gjen. hvis du vil ha full til gang hjemme og være snill gutt på skolen, så kjøp deg bare ny laptop disk på komplett

eks den her : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323903

så bytter du bare disk vær fredag.

 

du vil da ikke ha brytt noen sperrer eller noe dritt siden det er din pc, sjekk og ut nff for andre råd rundt den måten der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Start -> Kjør -> skriv cmd

 

Nå får du opp et kommandolinjevindu. I dette skriver du:

 

at tt:mm /interactive cmd.exe

(endre tt:mm så det passer. et minutt foran i tid er bra)

 

Hvis dette går bra, så får du beskjed om det. Hvis ikke så har du ikke tilgang til å legge til planlagte oppgaver. Når det angitte tidspunktet nås, spretter det opp et nytt kommandolinjevindu. I dette skriver du

 

net user Administrator nyttpassord

 

Nå kan du logge på som lokal administrator, og melde maskinen ut av domenet. Du trenger nok ikke domeneadministrator til å gjøre det. Denne er vel forresten feilpostet også.

Lenke til kommentar
Nå kan du logge på som lokal administrator, og melde maskinen ut av domenet. Du trenger nok ikke domeneadministrator til å gjøre det. Denne er vel forresten feilpostet også.

Hvis han endrer passordet på lokal admin så vil han nok få problemer.

Hvis han i tillegg melder hele maskinen ut av skole domenet, så vil han nok bli fratatt maskinen.

 

Jeg vet ikke med hans skole, men hos oss, så må elever som skal låne laptop skrive under på en kontrakt (foresatte hvis de er under 18), der de blant annet godtar å bli fratatt maskinen hvis de gjør system-endringer som ikke har blitt godkjent av oss.

Lenke til kommentar
Nå kan du logge på som lokal administrator, og melde maskinen ut av domenet. Du trenger nok ikke domeneadministrator til å gjøre det. Denne er vel forresten feilpostet også.

Hvis han endrer passordet på lokal admin så vil han nok få problemer.

Hvis han i tillegg melder hele maskinen ut av skole domenet, så vil han nok bli fratatt maskinen.

 

Jeg vet ikke med hans skole, men hos oss, så må elever som skal låne laptop skrive under på en kontrakt (foresatte hvis de er under 18), der de blant annet godtar å bli fratatt maskinen hvis de gjør system-endringer som ikke har blitt godkjent av oss.

 

bedre og mekke dual boot, eller sette i egen harddisk :-) så har du ikke gjordt endringer på systemet, og admin kan ikke si noe siden den "skole" windass er derforsatt. boot over til den du bruker ellers.

NB: husk ta ut disk og kjør mirror av helle dritten, hvis admin skal starte og bråke eller noe blir fuckt. så kan du bare frese tilbake og dem vil ikke merke noen ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...