Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

trenger hjelp til og finne ip adresse til adsl modemet mitt.


Anbefalte innlegg

Har et thompson tcm420

 

cmd - ipconfig hjelper meg ikke, ipadresse eller standar gateway er heller ikke adressa.

så 192.168.1.1 er det heller ikke.

 

Noen måte jeg kan finne ut adressa til modemet mitt?

litt rådløs her. Trenger den fordi jeg har problemer med live til xbox 360

her er den tråden ->:)<-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

akkurat nå er jeg koblet opp direkte gjennom modemt ja.

men ellers er det koblet opp gjennom en trådløs router.

det er canal digital vi har internet igjenom ja.

Men jeg trenger og skifte på MTU. som jeg fikk skifta på i routern. men likevell funket det ikke og koble seg opp mot nettet via routern.

 

Men bare via modemet funka det. så jeg vil igrunnen bare inn på modemet for og sjekke om der er noe. Greit og sjekke ut hva som er der uansett.

Lenke til kommentar

Dersom du er koblet direkte til modemet skal IPen til modemet være samme som Default Gateway. Om du ikke får kontakt med modemet er det enten fordi du prøver å koble til på feil måte (f.eks om den ikke støtter http/https-tilgang), eller at det er en annen enhet mellom deg og modemet, f.eks en ruter.

Lenke til kommentar

Som la7dfa sier. Det er ikke porter å åpne i et modem. Det konverterer bare elektriske signaler for å tilpasse datastrømmen mellom to typer kabler/nett.

 

Vist man restarter disse thomson boksene kan man en periode før den kommer opp på nett få kontakt med dem på 192.168.x.x (Husker ikke helt nå, men du får adressen via DHCP, så skal gå ann å finne det med en ipconfig.) Det man kan gjøre inne på dette modemet er å velge søkefrekvens og se på signalstyrken. Ikke akkurat noe som er så veldigt nyttig for folk flest.

Lenke til kommentar

fult mulig, jeg har bare hørt at man må opne porter for og bruke enkelte programmer som DC, E_mule og hoste servere i f.eks quake 3 og cs og slikt, og det stemmer vell.

 

Så før vi hadde trådløs router måtte man vell inn på modemet og fikle med portene der.

Men tror dette hjelper meg fint lite iogmed at jeg klarer fint og koble meg til live på xbox via modemet men ikke gjennom routeren.

 

Så problemet ligger vell i routern tror jeg ja.

men finner bare faen ikke ut hva det er.

 

Har laget tråd om det også om noen har peiling, trykk på smileyen i første post for og komme til den tråden.

Lenke til kommentar

Jeg er litt forvirret hvordan nettverket hjemme hos deg egentlig ser ut. Jeg trodde du var koblet direkte til et ADSL-modem, men du har altså ruter og?

Kan du lage en tegning av nettverket, hvordan ting er koblet sammen?

 

Har laget tråd om det også om noen har peiling, trykk på smileyen i første post for og komme til den tråden.

Spennende med hemmelige passasjer! :)

Lenke til kommentar

fikk med meg det. men skal ikke opne noen porter, var bare et eksempel

ville bare komme inn på modemet for og sjekke noe MTU greier. men tror ikke det er nødvendig. siden jeg ikke lenger tror at problemet ligger i modemet.

 

men jeg finner faen ikke ut hva som er problemet.

 

og skulle det vere av interesse av andre så kan dere som sagt trykke på smileyen i første post. og det gjelder xbox og få den til og komme seg på LIVE.

 

så jeg trodde problemet var at jeg måtte stille inn MTU verdiene på både modemet og routern.

men siden boxa kommer seg på nett via modemet tror jeg nå at problemet ligger i den jævla routern dessverre :/

 

EDIT: og var koblet direkte opp igjennom modemet i stad ja, men nå er jeg tilbake til trådløst.

iogmed at jeg ikke kommer meg inn på adsl modemet uansett :)

Endret av SCV
Lenke til kommentar

hvorfor det?

men fikk det til.

la inn ipen til xboxen og nå funker alt av en merklig grunn.

sikkert en mongo router.

 

så denne tråden kan også stenges.

 

med andre ord, problemet var ikke i modemet. men takk for hjelpen alle sammen, fikk meg i alle fall til og innse problemet.

 

STENG MEG! :)

Lenke til kommentar

disclaimer: jeg har ikke lest hele tråden

 

Grunnen til at du ikke kan se adressen til ruteren i ipconfig er pga. du er koblet på trådløsen din, og den gir ut et sett med adresser pga. du ikke har slått av ruter-funksjonen på den (som forøvrig er helt unødvendig).

 

Koble PC-en din midlertidig direkte til ruteren og så kjør en IPconfig igjen. gateway adressen vil da være adressen til modemruteren din. Det er ikke sikkert den adressen vil fungere mens du er koblet på via trådløsen. Det kommer helt ann på trådløs ruteren din. De fleste nyere rutere klarer dog å oversette slik at du får kontakt, men vær altså obs på at det kan i værste tilfelle være nødvendig å ha direkte kontakt kablet til modemruteren for å gjøre endringer i instillingene.

 

Husk, at dersom du skal åpne porter, og du skal koble gjennom både modemruteren OG den trådløse så må du forwarde begge to riktig, ikke bare den ène. Dvs. du må forwarde modemruteren fram til trådløsen, og så trådløsen fram til PC-en. Du kan forenkle problemet ved å koble xboxen direkte til modemruteren dersom den har flere uttak, eller evt. slå av ruterfunksjonaliteten på trådløsruteren din dersom du har ekspertisen til dette.

 

Håper dette hjelper.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...