Gå til innhold

Innkjøp av Digitalt kamera.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har planer om å kjøpe meg kamera, har sett gjennom en del anbefalinger og tester, men føler meg fortsatt like blank. Som alle andre er jeg fokusert på et kamera som gir meg gode bilder, men er ikke helt sikker på hva jeg skal kjøpe, har heller ikke laget meg noe budsjett.

Bruksområder vil bli varierende, kameraet kommer til å bli brukt til alt fra vorspiel/fest til bilder når jeg er i alpin-bakken, altså bilder som kan inneholde fart og meget varierende lys.

Er egentlig innteresert i kameraer i de fleste prisklasser.

Jeg er egentlig ikke helt sikker på hva jeg trenger av funksjoner og spesifikasjoner, så litt "starthjelp" hadde vært kjekt.

Og ja, det er et kompaktkamera jeg er ute etter.

På forhånd takk for svar

Jonas

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste har vel sine favoritter, jeg har prøvd en del, men stort sett vært trofast mot Canon ixus serien. Holdt meg til den siden den kom på markedet. Flotte bilder, lett å betjene, stor skjerm, liten plass i lommen etc. Min siste ixus (850 is) kjøpte jeg for knapt ett år siden..Og er bare kjempefornøyd med den.. tror ikke jeg trenger å skifte den ut på en stund. (Ved siden av har jeg Canon EOS 400D)

RandiA

Skrevet

til bruket ditt så virker det som om kameraet ditt burde tåle litt? Ta en titt på mju-serien til olympus i såfall... 830 har ganske god bildekvalitet tror jeg...

Hvis ikke er vel ixus 950 eller 860, eller fujifilm F31fd og andre modeller fra same serien gode alternativer :)...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...