Gå til innhold

hvordan få ATi Rage Fury Maxx til å funke med wXP


redmix80

Anbefalte innlegg

Som topice sier sliter jeg max med å få XP til og godta dette kortet.

Eneste jeg klare å finne av drivere er windows XP sine egne, men det ser ikke ut til å fungere.

 

Ser fint ut når jeg starter maskina, logger inn i windows, installerer driverne, reboote maskina...og så når jeg skal logge inn igjen så stopper maskina opp før den har klart og laste windows. Får blåskjerm med noe info om at windows slår av/rebooter maskina grunnet en alvorlig sikkerhetsfeil. Noen som har en ide om hvordan jeg skal få dette til å fungere? Har det kanskje noe med at XP er basert på NT?

 

På ATi sine hjemmesider står det at kortet ikke er støttet av Windows NT.

Men ville da tru at med XP så skulle ikke dette være noe problem.

Noen andre som har opplevd det samme?

 

Kortet heter forøvrig :

Ati Rage 128 Pro

Rage Fury Maxx med 64 mb SD SGR ram

 

takker for innspill på denne saken

 

edit : skrivefeil rettet (tror jeg)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk for hjelpen.

 

Jeg kjører FAT 32 filsystem ikke NTFS men så vidt jeg forstod,

så var det ikke støtte for dette kortet i XP allikavel...

 

Et stk kort nyinnkjøpt for ingen nytte, surt...

 

hei sliter med det samme bare for windows 2000. sitter med kortet her som jeg fikk, som forhåpentligvis kunne erstatte gamle TNT i hybelmaskinen min. Men sleit med å finne uoriginale drivere til kortet.

 

Slik som jeg har forstått det så er grunnen de ikke fikk windows 2000/ Xp til å få begge chippene på kortet til å kjøre. ATi la kortet til sides og aldri mer ble det produsert drivere for dette kortet? - Dermed all håp for 2000 støtte vekke ? Kortet fungerer bare som et 32 MB hvis ikke. Da det er 2 GPU's på kortet. Medfølgende XP drivere er ikke noe tes, de støtter 0 3d har jeg hørt. Bare som en vanlig grafikkort driver.

 

Men det må da finnes noen uoriginale drivere der ute =) Leter som en hest, gir meg ikke til jeg finner et eller annet.

 

Finner jeg noe gir jeg beskjed her så vil du også få kunne fått nytten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...