Gå til innhold

Veldig billig Gaming PC?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

 

Jeg skal bygge en PC til min bror for ca6000kr(!)

 

Han trenger ikke mye lagring, og skal heller ikke klokke. Systemet må være så kvalitetsikkert som mulig, ettersom han (og mine foreldre) har kranglet med datakjeden i 2-3 måneder, etter et PC kjøp, som endte i at bror min fikk pengene tilbake, så han vil ha noe som virker denne gangen :yes:

 

Noen som har noe forslag`?

 

Hvilken CPU, GPU? o.s.v

 

Har tenkt litt på et 8600gt, 2gb ram, ca. 5000+ CPU vis mulig. Hvor mange watt trenger jeg?

 

hvilken nettbutikk er det lurest å bestille ifra?

 

Spør om hjelp for å kunne bygge best mulig til minst mulig :innocent:

 

 

Noen forslag, eller andre som har noe til samme pris?

 

 

Jeg har ikke rukket å lage noe oppsett enda :p

 

 

Takk for svar=)

Endret av Eirik-R
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

som det sies over er det lurt og vurdere litt klokking når man bygger gamer på budsjet. cpu valg går ofte ut over skjermkort valg, 2900pro yter uendelig mye bedre enn 8600gt. trenger ikke dra det lengere enn at stock kjøleren er med uten og overdøve noen.

 

janerikl sitt opsett er fint men jeg ville gådd for en E4400 boxed dra denne opp til 2,5++ og du har spart 500,- fra en E6550 og sitter med samme ytelse.

Lenke til kommentar

takk for svar :D

 

 

Joda, hans oppsett så bra ut:P Probleme er at jeg ikke kan klokke, med mindre noen lærer meg? :whistle:

Jeg har lest alt av guider og slikt men aldri forstått eller funnet ut hvordan jeg skal gjøre det...

 

Jeg finner ikke den menyen i BIOS hvor jeg kan overklokke med mitt hovedkort(signaturen)

 

Men det er kanskje lettere å finne ut av med det Abit kortet?

 

ps: Han har mus,sjerm,tastatur, ht, o.s.v, men han må ha OS. vista premium? eller Xp home?

 

 

EDIT: Trenger ikke SLi

Endret av Eirik-R
Lenke til kommentar
janerikl sitt opsett er fint men jeg ville gådd for en E4400 boxed dra denne opp til 2,5++ og du har spart 500,- fra en E6550 og sitter med samme ytelse.

jeg la merka til at vi måtte punge ut rundt dobbelte pris for for par hundre mhz ekstra,derfor kutta jeg ned til en E2160,de clocker også opp i mot 3.0ghz stockvolt. altså core 2 cpuene faser ut innen par mnd, tenkte at kjølern var et bedre investering for de ekstra kronene.

Lenke til kommentar
takk for svar :D

 

 

Joda, hans oppsett så bra ut:P Probleme er at jeg ikke kan klokke, med mindre noen lærer meg? :whistle:

Jeg har lest alt av guider og slikt men aldri forstått eller funnet ut hvordan jeg skal gjøre det...

 

Jeg finner ikke den menyen i BIOS hvor jeg kan overklokke med mitt hovedkort(signaturen)

 

Men det er kanskje lettere å finne ut av med det Abit kortet?

 

ps: Han har mus,sjerm,tastatur, ht, o.s.v, men han må ha OS. vista premium? eller Xp home?

 

 

EDIT: Trenger ikke SLi

hahe,for meg er overclocking rene underholdning med på kjøpet.

delene jeg valgte har no-limit, eneste du trenger å vite er hva fsb,voltcore,multiplier er.

timings og mhz på ram kan du ha på auto,samme med resten,hvis du ikke har tid.

 

jeg venter på abit ip35 pro og ballistix rammen som kommer i morra, er det noe du lurer på pm meg, så kan jeg hjelpe deg med hvor innstillingene ligger i bios.

edit: jeg anbefaler xp pro men nå vet jeg ikke differansen på vistaen, directx 10 har du ikke bruk for enda og vertfall ikke online spilling.

Endret av janerikl
Lenke til kommentar

heisann

kjøp samlet hos amentino (rimeligst)

glemte dvdrom(vilkensomhelst), blir forandring på psuen(bezerken jeg linka opp var kun hos microplex) og cpuen(rimligere, klokker like bra).

skjermkortet blir den jeg har linka opp,HD2900 pro, det er en ned klokket xt(enkelt å skru opp igjen). angående OS var at vistaen støtter dx10 mens xp kun har dx9. rimligste vista OEM ligger rundt tusenlappen, xp par hundre billigere. like greit å kjøpe vista.

Lenke til kommentar

Da har jeg satt opp dette:

 

 

Abit IP35-E

AplusCase Monolize IIb

Crucial BallistiX PC2-6400 2 GB (2 x 1GB)

Intel Pentium E2140

Nec AD-5170

Samsung SpinPoint P120 250 GB S-ATA

Sapphire Radeon HD 2900 Pro 512 MB

Thermaltake TR2 550W

 

(https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=51742)

 

Jeg tror jeg dropper CPU kjøleren pga, prisen. Jeg klarer vel å klokke CPUen litt uansett?

Jeg valgte Thermaltake 550w, er ikke den bra nokk?

 

Noen som har noe å si om kabinettet? Han vil ha noe som ser litt tøfft ut, men ikke slik at det blir jalla.

 

Alt dette blir 5601,- hos amentio, så kommer OS i tillegg. Da ligger jeg helt tett inntil hva som er maks pris.

Lenke til kommentar

nice kabinett det der :)

ser nå at jeg glemte å liste opp harddisk, bra at du fikk til, ved å fjerne kjølern. :thumbup:

jeg har en e6420 som er klokket til 3.7 stabilt,men med feit kjøler.ikke alle cpuer

klokker til det behovet, så stockkjølern burde holde.

Endret av janerikl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...