OmBot Skrevet 29. januar 2003 Skrevet 29. januar 2003 Hei! Forleden skulle jeg rense litt inne i PC'en (børstet litt støv o.l.) I den forbindelse tok jeg ut RAM-brikkene mine, og satte dem tilbake like etterpå. Da jeg skulle skru på maskinen like etterpå, startet den, men ingenting skjedde etterpå (intet bilde på skjermen.) Virker altså som om den ikke en gang laster BIOS. Post code-displayet på hovedkortet (et lite display som viser feilmeldinger direkte på hovedkortet) viser 00, men jeg finner ingen forklaring til denne koden i manualen til HK'et. Har strippet den for all unødvendig hardware og resatt CMOS, uten at det hjalp. Noen som har forslag? Specs: Abit BD-7 RAID hovedkort Pentium 4 1,8 Ghz MSI GeForce 3 Ti200 Western Digital Caviar 30 GB Creative 6x DVD-spiller
bjaa Skrevet 29. januar 2003 Skrevet 29. januar 2003 Har du satt ram brikka i bank 1 (0) Den skal sitte i den første av de (noen ganger heter den første 0 andre 1)
Laka Skrevet 29. januar 2003 Skrevet 29. januar 2003 Det kan jo hende du har vært utsatt for statisk elektrisitet?
blackbrrd Skrevet 29. januar 2003 Skrevet 29. januar 2003 sikkert ikke satt i rambrikken skikkelig, fort gjort å kløne *kremt* har gjort det selv *kremt*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå