Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Oslo-folk har fått parasitt i drikkevannet

AlleDager

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Enkel løsning: Drikk øl istedet.

Jeg måtte gjorde det i går, i mangel på annet å drikke. Plager meg ikke noe særlig akkurat.

edit:

Hahaha @ innleggene til AlleDager. [skryte]Høhø jeg ser på meg selv som godt trent derfor blir jeg ikke sjuk, høhø[/skryte]. Dummeste jeg har hørt på lenge.

Endret av Nyhus
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Danger" is my middle name! No wait, it's "Dager", damn! :p

Jeg tror heller ikke det er så fryktelig farlig, men jeg tar ingen unødige risker. At salaten min er skylt i vann som kanskje har noen parasitter i seg, det anser jeg ikke som en risiko.

Skrevet

Hørte om en kar som kjøpte 85 liter vann på nærbutikken min. Han føler seg kanskje litt dum nå som vannet er i orden igjen.

Omtrent som gærningene som gravde seg inn i fjellene med årevis med rasjoner og planer om en "New world order" etter nyttårsaften 99/00. Også stikker de hodet ut første nyttårsdag og ingenting har skjedd. Nedtuuuuuuuuuur.

Skrevet
Men AlleDager får fortsatt noen spennende dager i møte, det tar en stund før man blir syk vettu.

hehe ser ut til å ri av bølgen elegant!

Selvsagt, konklusjonen rundt dette er vel at det aldri var farlige nivåer med parasitter i vannet i det hele tatt. Noen har kanskje fått i seg for mye, men dette skjedde før kokeanbefalingen trådde i kraft.

Uansett, er det tross alt bedre å gå ut med slike varsel fremfor å risikere en "epidemi". Problemet er bare at media hausser det opp så helt sinnsykt at sarte sjeler får helt sjokk og blir hysteriske. I går husker jeg en eller annen TV-stasjon omtalte saken med at "Kokepåbudet er opphevet". Da kan man jo begynne å lure, noe påbud har det aldri vært snakk om!

Skrevet
Men AlleDager får fortsatt noen spennende dager i møte, det tar en stund før man blir syk vettu.

hehe ser ut til å ri av bølgen elegant!

På tv sa da parasitten fint kunne formere seg i tarmen så du er nok ikke fri enda.

Skrevet (endret)

Ja sånne som han som kjøpte 85l vann her i nærheten..hva skal han gjøre med 85 liter vann i kjøleskapet nå, liksom? Stakkars fyr :p

Endret av Bytex

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...