Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

problem med trådløst nettverk


Anbefalte innlegg

Jeg har et rart og utrolig irriterende problem med mitt trådløse nettverk.

 

Problemet er at jeg ganske så ofte får begrenset tilkobling ( noeen ganger kan det gå 2 min noen ganger går det 2 timer) Og det eneste som hjerlper er og restarte PC-en.

Har prøvd alt fra "diagnostiser og reparer" til og flytte nettverket på toppen av prioriteringslista.

Er lei av og bli disconnecta fra online spill osv..

 

Dette er en nesten ny laptop, ca 1 mnd gammel, Hp Pavilion dv6560. Den har Vista home premium installert. Router'n har jeg oppgradert til nyeste firmware.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel, når jeg gikk inn på enhetsbehandling så jeg følgene;

 

Microsoft ISATAP Adapter #3

 

-Enheten virker ikke som den skal fordi Windows ikke kan laste de nødvendige driverne for denne enheten. (Kode 31)

 

Klikk Søk etter løsninger for å sende data om denne enheten til Microsoft og finne ut om en løsning finnes.

Lenke til kommentar

begrenset eller ingne tilkobling betyr bare at du ikke får tildelt IP adresse. Om det er det eneste problemt så kan du totalt unngå problemstillingen ved å sette statisk IP på maskinen. Dette kan du gjøre via nettverkstilkoblinger i kontrollpanelet (evt. google etter en guide om du trenger mer spesifikke instruksjoner).Ufordelen er at da kan ikke maskinen automatisk fungere på andre nettverk enn det du har spesifikt satt det opp for. Det kan jo være helt uakseptabelt i noen sammenhenger, eller totalt uproblematisk om det er en stasjonær hjemmemaskin...-Stigma

Prøv å slett enheten i enhetsbehandling og start maskinen på nytt. Om du får beskjed om at ny HW er funnet velg søk etter drivere på Internett.
Forhåentligvi vilel windows installert driverene på nytt fra sin egen database, men hvis den IKKE hadde driverene fra før av, så kan du jo nødvendigvis ikke søke etter driverene på internet når det er driverene til nettverkskortet han trenger da! Ganske så logisk...-Stigma
Lenke til kommentar

Det trenger ikke være driverrelatert problem altså... det er ikke nødvendigvis det første jeg hadde mistenkt, men det er selvfølgleig alltid annbefalt å ha nyeste drivere isntalletrt om du får problemer.

 

Ikke baser det på at windoiws autoamtisk internetsøk ikke finner nyere driver. det søket søker kun blandt de driverene microsoft har katalogisert, og er sådann gjerne langt fra oppdatert. Du bør også sjekke direkte på produsenten hjemmeside manuellt etter drivere.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Prøv å slett enheten i enhetsbehandling og start maskinen på nytt. Om du får beskjed om at ny HW er funnet velg søk etter drivere på Internett.
Forhåentligvi vilel windows installert driverene på nytt fra sin egen database, men hvis den IKKE hadde driverene fra før av, så kan du jo nødvendigvis ikke søke etter driverene på internet når det er driverene til nettverkskortet han trenger da! Ganske så logisk...-Stigma

 

Sjekket kanskje litt dårlig denne gangen, da det virker som om det er normalt med feil på denne enheten i Vista: http://support.microsoft.com/kb/932520

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...