Gå til innhold

"Map network drive" over internett


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg og flere av kameratene mine har nå fått relativt heftige internett linjer (10/10), så derfor lurer jeg litt på om det er mulig å utnytte dette.

 

Er det mulig å "mappe opp" en delt nettverksstasjon fra en annen maskin utenfor mitt lokale nett. Altså f.eks. kameratens makin ute på internett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sikkert praktisk, men vet ikke hvor effektiv Windows takler det over nettet. De fleste bruker vel FTP til dette formålet, raskere og sikrere. Jeg ville brukt FTP, eventuellt en privat directconnect hub hvis dere er fler.

 

Men hvis du skal ha Windows share så må du i første omgang finne ut hvilke porter den bruker(google). Jeg er også usikker på hvor sikkert det er og ha Windows share ut mot nettet på den måten.

Lenke til kommentar

Om han setter opp en FTP-server på maskina si kan du ihvertfall få det til :) Når du da kobler til den vil den legge seg som en ftp-mappe under "mine nettverksteder" og da kan du lage snareveier til den o.l. Om du får den opp med stasjonsbokstav vet jeg ikke, men det skal nok være mulig på en eller annen måte ved bruk av "net use"-kommandoen

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...