Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Fryser i XP64 mulig bad software, ingen feilmld, blucescreen etc *LØST*


Anbefalte innlegg

hei

 

 

Da var den stabile maskinen min ikke så stabil lenger, likevel...

 

 

 

Maskinen har begynt å fryse helt uvilkårlig i win.

 

Enkelte ganger fryser den seg i win startup. Krever hardboot

 

Enkelte ganger fryser den seg i selve win. krever hardboot

 

Enkelte ganger fryser den seg i spill, supcom. krever hardboot.

 

Enkelte ganger fryser den seg i innstall av appz. krever hardboot

 

kommer ingen feilmld eller bluescreen.

 

 

Har prøvd å legge inn windows xp64 på nytt, ingen hell der.

 

 

 

Kan dette ha noe med ny versjon av winamp? fjernet etter beste evne

Kan dette ha noe med UT3 demo? også fjernet etter beste evne

 

 

 

maskinvare:

AMD Athlon 64 X2 6000+ AM2:

Asus M2N32SLI Deluxe:

Western Digital Raptor X:

2xSeagate Barracuda 7200.10 320 GB SATA:

2xSamsung SpinPoint T166 500GB S-ATA:

EVGA GeForce 8800 GTX:

Hiper HPU-4B580:

Creative Sound Blaster X-Fi Fatal1ty FPS:

Nocua U12F:

2xCrosair XMS2 Dual Channel PC-6400 2048MB

:WINXP64PRO

alt pakket pent inn i et Lian Li PC-6070A Scand kabinett

 

 

 

Mulig varmeproblem eller feil på temp sensorer. samme temp på flere programmer, skal prøve å få testet temp manuellt, så fort jeg får tak i batterier til det digitale steketremometeret. :-)

 

 

CPU 50c under idle oppmot 70c under load (byttet fra Zalman CPU kjøler til Noctua U12F kjøler, ingen endring i CPU temp)

 

MBs: 40c

 

For sikkerhets skyld har jeg da tatt en bordvife og stilt den inn i kab med max hastighet. Har dog ikke merket noe prob med temp før helgen.

 

 

Rotet litt ned i kabinett og byttet om/ut stata og strøm kabler til OS disk.

 

 

Mulig problem:

WINXP

RAM

PSU

 

 

Skal kjøre Ultimate boot cd, så fort jeg får innstallert et dugelig brenneprogram.

 

 

 

 

Har en eller annen noen konkret ide om hvordan jeg får løst dette problemet?

 

 

Takker for alle svar og holder post oppdatert videre.

Endret av virace
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først ville jeg dobbeltsjekket at siste versjon av drivere for hovedkort/chipset var lagt inn. Sjekk også i eventlog om du har noen errors som peker til drivere eller hahrdware. For å utelukke hardwarefeil på RAM eller harddisk, kan du kjøre diagnostikk - bruk f.eks. UltimateBootCD (www.ultimatebootcd.com).

Lenke til kommentar
Orker ikke å finne frem lenker akkurat nå - men vet at det har vært MYE krøll med Vista + 8800GTX + Western Digital Raptor X.. ..jeg vet det høres rart ut, men flere som kjører den kombinasjonen der har opplevd det samme som du.
stemmer det at det har vært problem med 8800GTX, Raptor og VISTA, har sett det selv...men kjører XP64pro, sliter ikke med drivere der.Noe av problemet skal visst løse seg ved å oppdatere firmware til GFkortet, men balle som Evga er, finnes det kun oppdatering til GFkort via FLOPPY disk. Jeg tror ikke jeg har tatt i en floppy siden 1998 engang.Er vel uansett ikke noen dum ide og grave litt i rotekassa og finne en gammel floppy stasjon.
Først ville jeg dobbeltsjekket at siste versjon av drivere for hovedkort/chipset var lagt inn. Sjekk også i eventlog om du har noen errors som peker til drivere eller hahrdware. For å utelukke hardwarefeil på RAM eller harddisk, kan du kjøre diagnostikk - bruk f.eks. UltimateBootCD (www.ultimatebootcd.com).
Er det eventlog i win, du tenker på?Har ikke kjørt UBC før, men skal gjøre det så fort jeg kommer hjem fra jobb.
Lenke til kommentar
Det ser ut til at vi har noe av samme problem, bare mine hangups gir seg etter ei stund og kommer med ujevne mellomrom. Har satt alt tilbake til stock-speed og lagt inn drivere på nytt, fjernet alt jeg har innstallert i det siste.virus, spyware - you name it. Utrolig irriterende...

 

 

Holder en knapp på software problem. Fjenet winamp 5.5 og UT3 demo, problemet har ikke gjentatt seg, men det er vel ikke sikkert det heller.

 

 

 

Dette gjorde jeg:

-Fjernet de siste programmene som ble lagt inn.

-la inn os på nytt

-satte bios tilbake til default settings

-byttet ut SATA og molex kabel på OS disk

-Satte inn 3 nye Noctua vifter (Ja, hadde faktisk bajsen på leggen og satt CPU vifte feil vei)-CPU/MB ca 40 grader i 50% load nå.

 

Setter tråd til "løst" om noen dager, skal bare sørge for at alt går smertefritt når jeg får orangebox.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...