Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Metallpinne i bremsene har blitt borte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hmm, det er ikke den splinten som holder fast klossene a? mener det var en sånn splint sist gang jeg skifta klosser på en kompis sin bil, splinten rikosjerte og kom tilbake med en fart på 1 mac :p verne briller anbefales

 

Sorry.. Tenkte klosser, men skrev skiver:P

 

 

hehe... Er lett og rote seg bort med sånt hehe.. :p

Lenke til kommentar

Det er en Opel Corsa fra 1997. Sorry at det tok litt tid, men er så slitsomt å jekke opp og ta av hjulet igjen.

 

dscn3882qw7.jpg

 

På den andre sida satt den omtrent sånn som vist med rødt. Festet i to hull. Den var i spenn, men dimensjonen er ganske tynn. Tror ikke den tåler så mye uansett.

 

Jeg tror jeg har kjørt uten den spenna lenge, den datt iallfall ikke av i går.

Lenke til kommentar

denj kalipperen er delt i 2.. selve "holderen" som er festet til resten av bilen og den "kloa" som går over begge klossene(denne har også stemplet inni seg)..

 

det klipset brukes til å klemme "kloa" ned over selve "holderen" slik at den ikke beveger seg i feil retninger. man ser "glide skinna" til kloa på holderen øverst på bildet.. er ikke krise å kjøre uten denne, men fabrikanten har satt den for en grunn, så du burde skaffe ny..

 

ser også på bildet at bremse skiva begynner å få en ganske stor slitekant, kanskje på tide å bytte skive®?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...