Gå til innhold

Den store Asus C90 tråden


vestlia

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke det er så mange her i denne tråden som har innstallert XP, jeg har i alle fall ikke. Skjermkort drivere kan vel lastes ned andre steder, men de andre bare er på asus sine sider, og JA, det går sakte...

 

Hold oss oppdater om bluescreen saken da, jeg håper personlig SP 1 fikser det :)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Når jeg fikk min maksin plagdes jeg mye med bluescreen.

Jeg ringte salgsbutikken som sa jeg skulle få ny.

Det gjorde jeg, og har ikke plagdes med bs etter det. Ikke mere enn et par ganger i så fall.

Saken er at jeg fikk skrevet pc-en min som DOA (dead on arrival), noe som må gjøres i løpet av en uke etter man har motatt pc-en.

Lenke til kommentar
Ok. Dette gjorde ikke jeg :thumbdown:

 

Og opplever stadig mer og mer bluescreen... Håper som sagt SP 1 fikser dette...

 

Fikk min for ca 3 uker siden, meget fornøyd, syns kansje at støy nivået er litt høyt samt at den blir satans varm! Men glimmrende skjerm, lett å bruke å ganske så kraftig, hadde ikke forventet å kjøre Crysis på den, men det funka ganske greit det! Jeg plages heller ikke med bluescreen, har fått det engang, men det var meget selvforskyldt. Men meget fornøyd med kjøpet :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvilken oppløsning og setting kjører du crysis på med denne maskina? og hvor mange pfs har du ca?

 

Crysis configurerte video settings til "High" på alt selv, men det sier seg selv at det ble litt for mye av det gode. Det mest nødvendige har jeg satt på Medium, men meste står på low. Ser uansett ikke variasjonene så godt på en 15" skjerm som du gjør på en 22"+. Husker ikke hvilken av WS-oppløsningene jeg kjører, heller ikke hva fps ligger på, Kan sjekke når jeg kommer hjem om det er av interesse.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Du kan sjekke første siden i tråden, der har jeg linket til noen drivere (i alle fall GPU drivreren). Ellers kan du laste ned drivere herifra: http://support.asus.com/download/download....SLanguage=en-us

 

Sliter forresten litt fortsatt med bluescreens ved oppstart, men skal se om SP 1 fikser dette. Eller så prøver jeg å laste ned ny BIOS. Har heller ikke hørt mer spesifikt om ny GPU til denne, men det går rykter om 9600 istedenfor 8800, så vi får se hva som skjer :thumbup:

Lenke til kommentar

Har jo vært vilt å hatt 9600 kort i denne maskinen :D

 

mener jeg leste i en tråd på notebookforums at Asus har lovd MINST x antall kort og gitt ut 2 kort under X og dette var etter at 8600GT 265MB GDDR3 var kommet ut ;)

 

Men du må kanskje regne med å bestille ifra statene i så fall... :/

 

men vi får bare vænte :)

 

ja forresten, til dere som synes at harddisken er liten :

 

http://www.hardware.no/artikler/leverer_50...-5-tommer/49382

 

har fantes 500gb 2,5" før, men den var for stor til å kunne settes inn, den var for høy eller noe sånt...

 

har ikke vært på forumet på en stund, så jeg får bare legge til at jeg har hatt min Asus C90 en god stund, har installert Ubuntu 7.10 og allting. det fungerte knall bortsett fra at jeg ikke fikk til å logge meg på trådløse nett, men jeg fant ut at dette var et vanlig problem etter at jeg googlet det...Ellers har Asus C90 min fungert knall :)..

 

- Akcl

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd å sette inn noen andre CPUer enn de som har fulgt med som stock. Så vidt jeg har forstått det kan man bare kjøpe en hvilken som helst sokkel 775 intel C2D prosessor å sette inn? Men det vil vel uansett ha liten effekt ettersom flaskehalsen ligger i grafikkortet? Bestilte en i dag fra komplett med følgende config: E6600/250GB Vista home premium og tv-tuneren. Jævelig dårlig med info om speccen på denne fra komplett sin side,

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=345656

. Så måtte lese meg til det andre steder :p måtte bestille herfra for å kunne hente den i sandefjord i morra :p hakke tid til å vente på posten.

 

Noen som har hørt noe om det er mulig å få bestilt MXM skjermkort på norske nettbutikker, eller om det i det hele tatt har kommet noen som er bedre enn 8600 GT som er mulig å få kjøpt separat?

Lenke til kommentar

Per i dag er det ikke mange kort til 15" som er bedre enn 8600GT 512mb, det finnes ett som er heter 8600GT 256MB GDDR 3. Dette er bittelitt bedre pga høyere minnefrekvens, men ser ingen vits i å hjøpe dette når du allerede har ett som yter nesten like bra.

 

Asus har tidligere sagt at de skal lansere bedre kort (kanskje 8800?) så vi får vente å se om de holder ord!

 

Og forresten, gratulere med ny data!!! Tror ikke du vil bli skuffet :thumbup:

Lenke til kommentar

Skal ned til sandefjord å hente nå :) Det som er på 512 er GDDR2 ikkesant? Står på "detaljer" i prisguiden at det er GDDR3, men det stemmer da sansynligvis ikke.

 

Skal bli deilig å bytte ut min gamle trofaste asus a6v med en ny en hehe :p

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Jaja, hatt pcen to dager nå :) Virkelig fornøyd. Mest fornøyd med skjermen egentlig den er bare superdigg iforhold til min gamle og oppløsninga er konge. Dog hadde jeg egentlig forventet litt mer enn å bare kunne kjøre Crysis på laveste oppløsning og alt på low og da er det bare såvidt spillbart egentlig. Har dog ikke prøvd å spille det på Game eller Overclock settings, men tviler uansett på at det hjelper stort. COD4 derimot kjører helt strålende med det meste på high og 1024 oppløsning. Resten av pcen utvendig er det ikke mye å si på, samme oppsett på tilkoblinger som min gamle asus og det fungerer utmerket (å ha det aller meste av tilkoblinger på siden).

Lenke til kommentar

Tviler på at de ville laget den funksjonen hvis det var skadelig, dog det utvikler jo en del mer varme så hadde nok ikke liggi med laptopen oppå dyna f.eks. Men har lest at folk har hatt store problemer med temperatur på gaming og overclock mode ja. Skal også sies at jeg merket 0 forskjell i spill om jeg hadde på standard eller gaming, så liten økning i fps i cod4, men det var så marginalt at det spillte ingen rolle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...