Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows update problemer


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Windows vil ikke fungere på maskinen min, den har ikke gjort det på minst et par måneder nå... Jeg søkte i knowledge base etter en feilkode som dukket opp i IE når jeg prøvde å oppdatere selv og fikk frem dette:

microsoft

 

Jeg bruker forøvrig Norman antivirus + brannmur, og jeg har hatt problemer med den tidligere. Nå oppfører den seg plutselig bra, alle problemer med cookies,active x og liknende som jeg hadde, er glemt. Men en ting gjenstår - windows update...

 

Maskinen oppfører seg ellers fint, alt er stabilt og fungerer som det skal. Brukerstøtte mente at det var virus, men dette ville jeg nok ha lagt merke til.

Håper på hjelp så jeg slipper å bruke flere timer på å reinstallere:p

 

Jeg nevner at jeg har hatt mye problemer med PC-en før, hardware som har feilet o.l. Jeg er redd disse problemene dukker opp når jeg reinstallerer, nå som maskinen har oppført seg pent lenge.

 

Mvh. crazypc

 

Spesifikasjoner:

Amd Athlon 64 3200+ 2.0 GHz

MSI Geforce 7600 GT

Samsung SpinPoint hdd

Corsair value 1024 mb ram

MSI K8N NEO4-F hovedkort

Norman Internet Control

Windows XP sp2

Endret av crazypc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du sier at windows update ikke virker, snakker du om den automatiske oppdateringsfunksjonen eller er det problemer når du manuelt går til windows update og merker av for oppdateringer som du ønsker?

(Eller kommer du overhode ikke inn på updatesiden..)

Endret av norbat
Lenke til kommentar

Begge deler, maskinen blir ikke oppdatert til tross for at automatiske oppdateringer er på. Når jeg går inn på microsoft's update side kommer jeg ikke lengre enn til at dette dukker opp:

 

[Feilnummer: 0x80070020]

Det oppstod et problem på webområdet, og siden kan ikke vises. Alternativene som er oppgitt under, kan bidra til å løse problemet.

Endret av crazypc
Lenke til kommentar

Ok, her er den:

 

 

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2

Scan saved at 12:55:15, on 13.10.2007

Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Boot mode: Normal

 

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\csrss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\Norman\Npm\bin\ELOGSVC.EXE

C:\Norman\Npm\Bin\Zanda.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\Norman\Npf\BIN\NPFSVICE.EXE

C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\Programfiler\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe

C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe

C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE

C:\Norman\Npm\bin\ZLH.EXE

C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE

C:\Programfiler\Windows Media Player\WMPNetwk.exe

C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

C:\Programfiler\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe

C:\Programfiler\MSN Messenger\msnmsgr.exe

C:\Norman\Nvc\BIN\NIP.EXE

C:\Norman\Npf\BIN\npfmsg2.exe

C:\Norman\Npm\bin\NJEEVES.EXE

C:\Norman\Nvc\bin\nvcoas.exe

C:\Norman\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE

C:\WINDOWS\System32\alg.exe

C:\Norman\Nvc\bin\cclaw.exe

C:\Programfiler\Mozilla Firefox\firefox.exe

C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe

C:\Programfiler\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiprvse.exe

 

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koblinger

O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programfiler\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll

O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll

O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programfiler\Java\jre1.6.0_02\bin\ssv.dll

O4 - HKLM\..\Run: [NVMixerTray] "C:\Programfiler\NVIDIA Corporation\NvMixer\NVMixerTray.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe

O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\Programfiler\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe

O4 - HKLM\..\Run: [{1290A33C-85F5-4164-A1BE-7DD299D4986A}] C:\Programfiler\CyberLink\PowerBackup\PBKScheduler.exe

O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup

O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] "C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit

O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\Norman\Npm\bin\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH

O4 - HKLM\..\Run: [soundMan] SOUNDMAN.EXE

O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

O4 - HKCU\..\Run: [spybotSD TeaTimer] C:\Programfiler\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe

O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programfiler\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETTVERKSTJENESTE')

O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')

O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')

O4 - Global Startup: Hurtigstart for Adobe Reader.lnk = C:\Programfiler\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe

O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\jre1.6.0_02\bin\ssv.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\jre1.6.0_02\bin\ssv.dll

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe

O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/windowsupd...b?1188390674875

O23 - Service: Norman eLogger service 6 (eLoggerSvc6) - Norman ASA - C:\Norman\Npm\bin\ELOGSVC.EXE

O23 - Service: Norman NJeeves - Unknown owner - C:\Norman\Npm\bin\NJEEVES.EXE

O23 - Service: Norman Type-R - Unknown owner - C:\Norman\Npf\BIN\NPFSVICE.EXE

O23 - Service: Norman ZANDA - Norman ASA - C:\Norman\Npm\Bin\Zanda.exe

O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\Norman\Nvc\bin\nvcoas.exe

O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Norman ASA - C:\Norman\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE

O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

 

--

End of file - 4864 bytes

 

Lenke til kommentar

Prøvde å slå av norman brannmur og antivirusprog igår for å se om det hjalp, men det gjorde det ikke...

skal avinstallere norman og installere avg om ikke noen andre løsninger dukker opp...

 

Guffen: hva gjør denne greia? greit å vite i tilfelle noen prosesser starter/avslutter mens jeg holder på med noe

Endret av crazypc
Lenke til kommentar
Prøvde å slå av norman brannmur og antivirusprog igår for å se om det hjalp, men det gjorde det ikke...skal avinstallere norman og installere avg om ikke noen andre løsninger dukker opp...Guffen: hva gjør denne greia? greit å vite i tilfelle noen prosesser starter/avslutter mens jeg holder på med noe
Det er direkte kall til windows update. Du slipper unna en del settinger i internett explorer.
Loggen ser fin ut.Hva med å avinstallere Norman og se om ikke det får fart på saken?
Tror ikke Norman har skyleden her. Kjører du Google toolbar eller andre toolbarer?
Lenke til kommentar

Guffen: jeg prøvde den, men det funka ikke da heller. Fikk opp samme feilmelding:s

Bruker ikke google toolbar eller noe annet...

 

Hei,

i internet explorer, aktiver støtte for SSL 2.0

Dersom det ikke virker, prøv å skrive følgende kommando i ledetekst: netsh winsock reset

Støtten er allerede aktivert...

Skrev inn kommandoen, men hvordan skal nullstilling av nettverkskatalogen hjelpe?:s

 

Jeg må også nevne at jeg har trådløs usb-plugg, installerte den for ca to måneder siden.. :s

Endret av crazypc
Lenke til kommentar

Nå er hvertfall problemet løst. Løsningen var å avinstallere Norman og heller bruke AVG!

Dette er merkelig da jeg ikke har opplevd problemer med Norman på dette området før, men nå er hvertfall problemet løst. Takk for all hjelp og gode svar:) Det går dog ikke å installere selv via microsoft, men maskinen laster hvertfall ned oppdateringer og installerer de:)

Endret av crazypc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...